Toon posts:

[A7N8X-DLX] 3Com/Nvidia nic probleem opgelost

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al eerder een topic opgestart hierover met een mooi overzicht van mogelijke oplossingen. Een modje heeft deze mooi verwijderd, dus die herhaal ik gewoon niet meer.

probleem : je internet werkt prima met een van beide adapters, maar om een of andere reden wil je op de andere overstappen (nvidia nic vergt minder CPU), dit lukt in sommige gevallen niet vlot in Windows XP.

Omdat ik weet dat er toch mensen zijn die nog met dit probleem zitten, hier wat ik er aan heb gedaan :

a)zorg ervoor dat je op internet zit dmv 1 van beide adapters
b)open een dos venster en tik in "ipconfig /all"
je zal gegevens zien van beide NICs, met de actieve NIC uitgebreid beschreven. Bij de inactieve NIC zal waarschijnlijk staan 'losgekoppeld'.
c)tik in "ipconfig /flushdns" gevolgd door "ipconfig /release"
hierdoor reset je de gegevens van je actieve NIC, je kan dit checken door nog eens "ipconfig /all" in te tikken. Je zal dan defaultwaardes naast de aangesloten NIC moeten zien staan.
d) ontkoppel de kabel van de 'oude' NIC en sluit ze aan op de andere

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Psst, je topic is niet gesloten, maar verplaatst. Kijk ff bij Network Troubles: A7N8X-DLX nvidia NIC probleem + mogelijke oplossingen

Dit kan je ook vinden door op je eigen naam te klikken, dan zie je een lijst van topics waarin je gereageerd hebt.

Verder werkt een forum zo: Een TS heeft een vraag en daarop volgen antwoorden. Als we hier allemaal topics openen met divers wijsheden, zou het een zooitje worden.

Ik zie nu pas in je vorige topic wat je probleem was, mooi dat je eruit bent.

[ Voor 85% gewijzigd door Voutloos op 19-10-2003 23:39 ]

{signature}