Toon posts:

Volstaat 300W PSU nog voor volgende PC configuratie?!..

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Hier is de volledige configuratie van de PC die ik van plan ben te kopen:

Aopen H600A 300W PSU
Intel PIV - 2.8 Ghz - s478 - 800FSB - Box
ASUS P4P800 Deluxe - DDR4 GLan/Sata/1394/Snd/Raid
2 x DDR module 512 Mb - PC3200 (400) - Infineon Orig.
Zalman CNPS7000-AlCu
Floppy drive 3.5" - 1.44 Mb Samsung
Maxtor DiamondMax 120 Gb - 7200 RPM - 8Mb (zal later misschien nog een 2de harddisk toevoegen)
Hercules 3D Prophet 9800 128Mb TV-Out/DVI
Asus DVD-ROM drive 16x/48x - Retail
Plexwriter 52/24/52 - IDE - Retail
Creative Sound Blaster Audigy2

Is de Aopen 300W PSU nog voldoende voor dit systeem of zal ik meer W nodig hebben om problemen te vermijden? Ik weet dat meer altijd beter is, maar hoeveel heb ik nodig om bovenstaande setup stabiel te draaien?! Ook, is de Aopen PSU van goeie kwaliteit en niet te luid? Ik heb al eens gelezen dat bvb. de Zalman ZM300A-APF 300W PSU beter is dan sommige hogere W PSU's. Zou dat dan kunnen dat een Zalman 300W wel voldoende is en een Aopen 300W niet of zal ik zowiezo meer nodig hebben. Gelieve aub ook uit te leggen waarom al dan niet meer W vereist is.

Alvast hartelijk bedankt voor alle goeie feedback!

Mike.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Hangt eraf

Alleen al de 9800 Radeon zal al veel zuipen. Een PIV 2,8 FSB400 is.....ook een aardig zuipend dingejte. De rest valt wel mee..maar met 2 van die onderdelen die al veel "juice" vragen is 300Watt aardig op het randje

300Watt mag dus ..als maar Goed merk

[ Voor 29% gewijzigd door swampy op 20-10-2003 00:13 . Reden: mijn mening bijgesteld :-) ]

There is no place like ::1

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 16:28

MBV

Dit is een configuratie die op mijn werk nog wel eens verkocht wordt. Bij ons is dat geen probleem met een 300 watt voeding. Onze voeding was dan ook bij THG getest tot +- 350 watt, maargoed :). Ik zou het proberen, is hij instabiel kan je altijd nog je voeding upgraden toch?

edit:
ach, waarom zou je geen nieuwe kopen. Een goede voeding (zal geen reclame maken voor de ultra low noise van paradigit ;), die heeft bewezen P4 2,8+ 9800 aan te kunnen) kost €35, 350 watt weet ik niet precies maar kostte iets van €10 extra.

[ Voor 32% gewijzigd door MBV op 19-10-2003 23:32 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Dit is een vraagje die meer thuishoort in het volgende: Welke voeding heb ik nodig? Deel 2 :)
Als ik zo eens naar je config kijk dan zou ik toch echt een zwaardere voeding kopen dan deze Aopen. Ziet er toch echt uit als powerslurpers

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Met huidige CPU's en GPU's is 350W toch eigenlijk het minimum geworden.

Misschien dat het nog wil werken, maar of het 100% stabiel is, is de vraag.

{signature}

Verwijderd

Flikker toch een eind op, bouw dagelijks van dit soort systemen, meestal in een Aopen kast vanwege de stille voeding.
300W volstaat prima

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 23:44:
Flikker toch een eind op, bouw dagelijks van dit soort systemen, meestal in een Aopen kast vanwege de stille voeding.
300W volstaat prima
Mmm, dan ga ik ervan uit van een MERK 300Watt voeding....je hebt 300W en 300W op de markt.... ?

[ Voor 6% gewijzigd door swampy op 19-10-2003 23:46 ]

• mlevd
  • Laatst online: 14-08 13:17
Gaat waarschijnlijk hartstikke goed werken, maar waarom zou zou die paar tientjes extra voor een echt goede voeding besparen als je zo'n nieuw systeem koopt.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:53
swampy schreef op 19 October 2003 @ 23:45:
[...]

Mmm, dan ga ik ervan uit van een MERK 300Watt voeding....je hebt 300W en 300W op de markt.... ?
je wil altijd een branded voeding, alle noname voedingen zijn echt uit den boze. En dan niet alleen wat betreft specificaties, vergeet niet dat een slechte voeding die doorfikt met een beetje pech je hele systeem meeneemt.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 18:08
Een vriend van me heeft bijna exact dezelfde configuratie en bij hem werkt het prima.....
Het is onzin waarom dit niet meer zou werken als je er nu nog een hd bij gaat plaatsen mischien wel 350w nodig maar mischien kan zelfs die er nog bij

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 17:37

makje

Professioneel prutser

Je pleurt dat hele zwikkie erin en kijkt of het werkt. Zo ja, controleer dan nog even wat de voltages zijn die hij geeft onder stress en als die minder dan 5% afwijken dan is je voeding goed genoeg.

Werkt het niet dan koop je dan toch gewoon alsnog een voeding? :|

9800x3d

• Voutloos
  • Niet online
300W volstaat prima
Dat kan je best anders brengen. Verder is 350W gewoonweg voor stabiliteit aante raden.
[...]
Ik ga er vanuit dat Tweakhoer het over een AOpen 300W heeft. Dat zijn goede PSU's, een van de betere in die prijsklasse, dat wel. Maar 300W is nou eenmaal krapjes. En AOpen heeft van dezelfde stille PSU (die met de 12cm fan) ook een 350W versie.

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 20-10-2003 00:03 ]

{signature}

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-08 16:43
[...]

Er staat toch duidelijk dat ie een AOpen kast koopt met voeding. Daar zit dus een AOpen 300W voeding in die prima zal voldoen.

Zolang je geen 3 HDD's, 5 casefan's en 3 ccfl's gaat inbouwen is meer dan 300W meer dan genoeg. Het grote probleem is dat mensen no-name of Q-TEC voedingen van 450W voor 30 euro kopen en dan ook nog echt denken dat zo'n ding goed gaat werken terwijl dan een 300 W enermax gewoon beter en stabieler zal presteren. Let vooral op het totale vermogen wat de voeding op 3,3v en 5 volt kan leveren. Deze twee zijn namelijk het belangrijkst.
Dat kan je best anders brengen. Verder is 350W gewoonweg voor stabiliteit aan te raden.
Ik denk eerder dat merk en kwaliteit aan te raden zijn om stabiliteit te garanderen. 300W is voor deze PC meer dan genoeg.

[ Voor 15% gewijzigd door EdwinB op 20-10-2003 00:08 ]

• Turkish

Turkish

zhé germans

EdwinB schreef op 20 oktober 2003 @ 00:06:
[...]

Er staat toch duidelijk dat ie een AOpen kast koopt met voeding. Daar zit dus een AOpen 300W voeding in die prima zal voldoen.

Zolang je geen 3 HDD's, 5 casefan's en 3 ccfl's gaat inbouwen is meer dan 300W meer dan genoeg. Het grote probleem is dat mensen no-name of Q-TEC voedingen van 450W voor 30 euro kopen en dan ook nog echt denken dat zo'n ding goed gaat werken terwijl dan een 300 W enermax gewoon beter en stabieler zal presteren. Let vooral op het totale vermogen wat de voeding op 3,3v en 5 volt kan leveren. Deze twee zijn namelijk het belangrijkst.
Mijn Aopen 300 Watt (uit een H600a) trekt wel 4 CCFL's, 2 LED fans en de normale zaken zonder enkel stabiliteitsprobleem ;)

Echter toch blijf ik erbij dat een goede merkvoeding als een Enermax en Antec aan te bevelen zijn aangezien je toch met peperdure hardware bezig bent en wat maakt dan die laatste 100 euro extra voor een goede voeding dan nog uit. Voorkomen is altijd beter dan genezen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Turkish op 20-10-2003 00:13 ]

Verwijderd

Zie hier!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

EdwinB schreef op 20 October 2003 @ 00:06:
[...]

[...]

Ik denk eerder dat merk en kwaliteit aan te raden zijn om stabiliteit te garanderen. 300W is voor deze PC meer dan genoeg.
Zeker, als er niet excessief met harde schijven en fans wordt gewerkt zal een MERK ( AOpen is zeker goed ) voeding voldoen.

Het is wat krapjes met upgrades..maar zodra een upgrade komt die veel juice nodig heeft dan upgrade je ook gelijk de voeding mee :-)

Dus geef je gelijk...300W is genoeg..indien goed merk :-)

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-08 16:43
Het was ook meer als voorbeeld en als uitleg dat alles boven de 300W op dit moment echt overbodig is. Je zegt het zelf al dat alles goed en stabiel werkt. Waarom zou je dan nog 100 euro uitgeven aan een Enermax voeding? Vanwege het merk op de voeding? Die AOpen is minstens net zo goed hoor.

• Turkish

Turkish

zhé germans

EdwinB schreef op 20 oktober 2003 @ 00:13:
Het was ook meer als voorbeeld en als uitleg dat alles boven de 300W op dit moment echt overbodig is. Je zegt het zelf al dat alles goed en stabiel werkt. Waarom zou je dan nog 100 euro uitgeven aan een Enermax voeding? Vanwege het merk op de voeding? Die AOpen is minstens net zo goed hoor.
Dat snap ik ook wel, maar het wil niet zeggen dat mijn geval een op zichstaand iets is, ik heb zelf 2 Aopen kasten met standaard voedingen (300 en 350 Watt) en die werken wat mij betreft gewoon perfect dus ik doe daar niet moeilijk over.
Ik doelde er alleen op dat als je toch al van plan bent om serieus te investeren in je pc, dan je juist ook niet op relatief kleine posten moet beknibbelen.

offtopic:
Wat mij betreft niets dan lof over Aopen voedingen, het enige wat ik er aan gemod heb is een stillere fan er in gestopt

Verwijderd

300W volstaat prima
precies

Aopen = kwaliteit

een 300 watt Sweex daar aantegen gaat deze config never nooit slepen :+

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

En meer is altijd beter :?
Ligt er maar aan wat je nodig hebt, lijkt me dat een 550 watt PSU redelijk wat meer stroom vreet. Dat ga je merken met je energie-rekening. Als die zware voeding ook nog es behoorlijk "lekt" word het nog erger. Terwijl het zomaar kan zijn, dat je aan een goede 300/350 watter genoeg hebt. Bedenk eerst wat je er mee gaat doet, ga je een hdd-park aanleggen met 4 HDD's, Xmaal Atapi's etc.etc dan is een zware voeding wel nodig. Ook met dual-Cpu opstelling zal het prettig zijn. Maar een paar Hdd's, Atapi's, vette 3D-kaart en Cpu kan een goede 300watter makkelijk hebben. Zie maar es die barebones reviews, daar zitten 200/220/250 watt PSU's in. Misschien net ff beter dan een vergelijkbaar pc-exemplaar maar zeker niet beter dan een goede 300 watter. En daar testen ze gewoon met een P IV 3.06 met een Geforce 5900 Ultra enzo.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Ik denk dat de TS nu ook wel een antwoord heeft :)

Maar hier is een speciaal topic voor : Welke voeding heb ik nodig? Deel 2. Daar kan je dit soort vragen kwijt :)

Op http://www.firingsquad.com/guides/power_supply/ vind je verder ook nog een aardig verhaaltje waarmee je zelf kan uitzoeken wat voor voeding je nodig hebt :)

[ Voor 29% gewijzigd door Mentalist op 20-10-2003 04:59 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.