Toon posts:

strepen/blokjes Hercules 9800pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vervelend probleem waar ik niet uit kan komen.

Ik heb vandaag mijn nieuwe Hercules 9800Pro kaart in mijn computer gestopt.

Waar ik sinds vandaag dus last van heb is blokjes en streepjes die ik zie tijdens het spelen alle games die ik op mijn computer heb staan (BF1942/UT03/RTCW en veel meer).

Ook heb ik last van verticale streepjes in het zwart, groen en geel bij het bekijken van een divx filmpje.

Het rare is dat het 2D beeld het gewoon goed doet zoals bij internetten etc.

Ik vind dit verdacht veel op een temperatuur fout lijken, maar al ik de kaart flink terug clock blijft het probleem zich voor doen.

Ik heb natuurlijk verschillende Catalyst drivers geprobeert en directx 9b opnieuw geinstalleerd. Dit ook zonder resultaat.

De videokaart heb ik ook aangesloten op de voeding zonder andere zooi (cd spelers) Geen resultaat.

Ik heb wel eens gehoord dat ATI kaarten wel eens problemen kunnen geven met bepaalde configuraties, zou dat bij mij mischien het geval zijn???

-Epox 8k3a+ mobo
-Qtec 550W voeding
-512 MB pc2700
-XP1800@XP2400
-WXP

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik heb deze kaart nl. helemaal uit het zuiden vh land, en ik woon in Groningen.
En het moet toch op te lossen zijn hoop ik. .. . . . (8>

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Denk eigenlijk niet dat dit op te lossen is.. klink namelijk als checkerboards --> geheugen trekt het niet. Enige manier om dat te verhelpen is de kaart om te ruilen..

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met ''checkerboards --> geheugen trekt het niet. ??''
Dat heeft dus niks te maken met mijn werkgeheugen..?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nee, gaat over het geheugen van de videokaart :)

Zet de kaart eens op lagere clocksnelheden en kijk of het probleem dan verholpen is.

[ Voor 48% gewijzigd door Pollewob op 19-10-2003 23:26 ]

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

nee, met het geheugen op de kaart.

[ Voor 0% gewijzigd door Gamer op 19-10-2003 23:26 . Reden: iemand was me voor :p ]

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

normaal gesproken treedt dit probleem op als je je videokaart gaat overclocken. Het geheugen kan dan niet meer de snelheid bijbenen die hij moet draaien en "vergeet" daardoor een gedeelte. Dit uit zich dan in die blokjes en strepen. Als je daar zonder overclocken last van hebt, is dus naar alle waarschijnlijkheid je geheugen kapot...

edit: idd; gfx geheugen.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 19-10-2003 23:27 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:28

MBV

met je videogeheugen bedoelt hij :). Ik dacht dat checkerboards voorkwam bij Radeon 9500 -> 9700 mod, dat lag aan de core. Een van je pixelpipelines is dus beschadigd. oftewel: Omruilen, Dead On Arrival.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 23:24:
Wat bedoel je met ''checkerboards --> geheugen trekt het niet. ??''
Dat heeft dus niks te maken met mijn werkgeheugen..?
Hij bedoeld niet het werkgeheugen, maar het geheugen van je videokaart.

Als dat geheugen je problemen geeft raad ik je toch aan om de kaart om te ruilen.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-08 09:38

Spockz

Live and Let Live

Pollewob schreef op 19 October 2003 @ 23:26:
Nee, gaat over het geheugen van de videokaart :)

Zet de kaart eens op lagere clocksnelheden en kijk of het probleem dan verholpen is.
Dat had ie al gedaan.

Ik zeg ook dat je geheugen het is. Dit had ik ook met mijn Gfx5600 maar die werd te warm en dat kon ik verhelpen door te onderclocken (maar dat heb ik dus niet geaccepteert, teruggebracht)

@Slide
Ruilen leek mij geen optie omdat hij zij dat hij hem helemaal uit het zuiden van het land had en als ik het zo hoor heeft ie hem opgehaald.

[ Voor 15% gewijzigd door Spockz op 19-10-2003 23:34 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm DAMNN, daar ben ik dus mooi klaar mee.

Het is dus niet zo dat checkerboards allen bij gemodde kaarten kan voorkomen..?

Als ik dit zo allemaal lees, geloof ik wel dat ik hem maar moet gaan omruilen..

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
ik heb het ook gehad met mijn GF4 TI 4200 gewoon terugvallen op je garantie heb ik ook gedaan en alles is vergoed...

[ Voor 11% gewijzigd door LiquidT_NL op 20-10-2003 10:26 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 17:53
Je kunt hem toch ook via de post laten omruilen? FF bellen met de winkel :) Of anders toch ff proberen je geheugen van je kaart lager te klokken, als het probleem dan weg is weet je "zeker" dat het daar aan ligt. Of stop de kaart in een andere PC ... om te verifiëren.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:23

Dennahz

Life feels like hell should.

Zet AGP Fast Write es op Disabled.

Twitter

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Heb je toevallig powerstrip geinstalleerd, had er toen ook last van.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een uurtje de core naar benden geclockt (280 ipv 340) en het probleem blijft zich voor doen.
Dan kan het toch niet het geheugen zijn waar de fout zit ????? of heb ik dit fout?

Ik heb nu ook fast write disabled, en ik heb geen video tweak-tooltje geinstalleerd.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 15:13:
Ik heb nu al een uurtje de core naar benden geclockt (280 ipv 340) en het probleem blijft zich voor doen.
Dan kan het toch niet het geheugen zijn waar de fout zit ????? of heb ik dit fout?

Ik heb nu ook fast write disabled, en ik heb geen video tweak-tooltje geinstalleerd.
Je moet het geheugen naar beneden clocken en niet de core ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
:| Ja sorry dat bedoel ik ook , ik heb de memeory naar beneden geclockt.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 15:27:
:| Ja sorry dat bedoel ik ook , ik heb de memeory naar beneden geclockt.
Als je dat hebt gedaan dan mag je er eigenlijk vanuit gaan dat hij kapot is :(
Het enige wat je nog kan doen is de kaart testen in een ander systeem om uit te sluiten dat het aan jouw hardware combo ligt, als daar ook die checkerboards optreden dan is het wel duidelijk lijkt me

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, ik heb hem vanochtend nl. bij mn ouders in de computer gehad met hetzelfde probleem.

Dus ik ga hem nu inpakken en terug sturen.
Bedankt voor de snelle reacties.
Pagina: 1