Toon posts:

[IE6] Smartpages maakt me gek!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal dagen gebeurt er iets heel vreemds bij het opvragen van een willekeurige webpagina. Als ik een adres intik in de adresbalk wordt ik DIRECT en altijd doorgelinkt naar www.smartpages.com

OM GEK VAN TE WORDEN! bij het klikken op hyperlinks gebeurt het niet..
het gebeurt bij alle willekeurige pagina's, van google tot marktplaats.nl...

heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe dit weg te krijgen is?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Genoeg over te vinden @ GOT; zoek is naar Spyware of Adware.

Vaak is het een proceses wat wordt gestart bij het opstarten.

(te verwijderen via msconfig)

of je host file is aangepast

[ Voor 52% gewijzigd door avon op 19-10-2003 23:14 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
ok nou ben ik helemaal de pijp uit.... ik heb idd wat zooi van de pc afgeflikkert, ik reboot, logt ie in als administrator! ik kan mn eigen XP account niet meer in?!?!

... maargoed.. profile voor zover mogelijk teruggezet, adaware gedraait, 66 components verwijderd.. GEEN VERSCHIL! nog steeds dat TERING-Smartpages en mijn gewone adressen die niet meer te bereiken zijn..

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 23:42 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

AdAware geprobeerd dus... Nu Spybot nog even! :) Die vindt over het algemeen nog meer dan AdAware. http://www.safer-networking.org

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:14

Korakal

Up up up!

IE is software, dus move IT>SA

Als je het aandurft: spit je register door (start>uitvoeren>regedit) en verwijder alle entries van smartpages. Let wel op dat je niet té veel weg gooit.

• ikke007
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 10:39
misschien dat er een spyware proggie in je HOSTS file heeft zitten kutten. (dit is je lokale dns kopie, je pc gaat eerst hierin kijken welk ip hoort bij www.site.iets voordat hij op het internet kijkt.)

zoek eens op HOSTS in het forum of op tweakers, google. misschien dat hier je oplossing ligt....

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Net nog een betere spyware-tool gevonden dan AdAware en Spybot: SPYHUNTER! Van de makers van ZoneAlarm. Ik heb eerder vanavond nog een up-to-date AdAware en Spybot over m'n systeem gehaald maar SpyHunter vond nog veel meer!

http://www.enigmasoftwaregroup.com/more_info_spyhunter.shtml

Verwijderd

Topicstarter
in het register komen geen entry's voor waarin smartpages of iets in die geest wordt vermeld. De Hosts en LMhosts file is leeg op het normale voorbeeld na..

spyhunter wordt geinstalleerd

/update

spyhunter vind niets extra...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 17:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels achter dat audiobliss de veroorzaker is! Ik heb laatst een programmaatje geinstalleerd genaamd "free cd to mp3 ripper" van audiobliss. Bij elke doorverwijzing naar smartpages staat achter het adres: "AID=audiobliss"
code:
1
2
http://www.superlogy.com/Redir.asp?query=http://www.marktplaats.nl/
&UID=3278C6F1-4B20-4936-8C92-9B7BE02B61F5&AID=AudioBliss

Hierna linkt hij door naar smartpages

Zooi uiteraard geuninstalled en directory verwijderd, alle regstrings met audiobliss verwijderd.. en nog steeds... geen resultaat... :( :( :(

btw dit is het geinstalled progje:
http://download.com.com/3000-2140-10231449.html?tag=lst-0-1

Ik had helaas even verder moeten lezen:
Editor's note: This download includes additional applications bundled with the software's installer file. Third-party applications bundled with this download may record your surfing habits, deliver advertising, collect private information, or modify your system settings. Pay close attention to the end-user license agreement and installation options. For more information, read Download.com's guide to adware.
Maargoed.. ik zit er nu mee opgescheept en wil er ERG graag vanaf.. HELP!

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 19:58 ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zou je in het vervolg niet meerdere keren achter elkaar willen posten (binnen 24 uur)?
Daarmee zet je je topic weer boven aan de topiclist, en dring je dus als het ware voor andere topics. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done

• niwreG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

okee zlefde probleem gahad hier en uiteindelijk maar 1 oplossing gevonden HARDE FORMAT (uitraaard na een back te hebben gemaakt :P )

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

Verwijderd

Topicstarter
niwreG schreef op 20 oktober 2003 @ 20:10:
okee zlefde probleem gahad hier en uiteindelijk maar 1 oplossing gevonden HARDE FORMAT (uitraaard na een back te hebben gemaakt :P )
tja en DAT is nou net wat ik wil omzeilen..

moet mogelijk zijn maar hoe?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een oud topic maar ik heb EINDELIJK de oplossing gevonden voor diegenen die ook met deze "browser hijacker" in de maag zitten.

download HijackThis en draai de scan

hier staat ergens tussen: [BSO] blaat C:\windows\system32\bpv1a.dll

vink deze aan en druk op fix problems. Superlogy is gone!

even ter update: Ad-aware en spybot vinden hier niets, en ook in het register is niets te vinden. Hij komt niet voor als process in taskmanager en is niet handmatig te verwijderen. Dit is voor zover ik weet de enige mogelijkheid.

:7 :7 :7

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 12:22:

even ter update: Ad-aware en spybot vinden hier niets, en ook in het register is niets te vinden. Hij komt niet voor als process in taskmanager en is niet handmatig te verwijderen. Dit is voor zover ik weet de enige mogelijkheid.
Zelfs niet onder veilige modus ?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
AvOn schreef op 13 november 2003 @ 23:53:
[...]

Zelfs niet onder veilige modus ?
ghe ghe.. ehm :X niet aan gedacht :X :X
Pagina: 1