Ik zit met een probleem (nou ja eigenlijk een vriend van mij). Ik heb gisteren voor die vriend op een computersbeurs een MSI moederbord gekocht (Type: MS 6191) met een AMD Athlon 750 Mhz, en bij een ander bedrijf op de beurs 256mb pc-133 geheugen.
Maar nu heb ik een probleem
Heb vanmiddag de boel geinstalleerd, maar de computer bootte niet verder dan aan te geven dat het om een Athlon 700 mhz, ja goed gelezen een 700 mhz, ging
Maar hij kwam dus ook niet toe aan de geheugen test. Dus ik heb een ander reepje pc-133 geprobeerd, maar nog geen suc6
Ik ben dus maar op zoek gegaan naar een handleiding op internet, en na deze gevonden te hebben las ik zeer duidelijk dat het moederbord alleen maar pc-100 geheugen ondersteund, terwijl de verkoper mij vertelde dat het zeker pc-133 geheugen ondersteund. Ik heb ondertussen 3 verschillende reepjes getest, maar nog geen su6
Ik heb zelf thuis geen pc-100 geheugen meer liggen dus kan het moederbord verder niet meer testen. Het grootste probleem blijft echter:
- dat ik hier voor Euro 40,- aan geheugen heb liggen
- een processor heb die geen 750 mhz maar 700 mhz is
Mijn vraag is nu hoe ik dit het beste kan aanpakken. De hoofdoorzaak van dit alles ligt bij het bedrijf waar ik mijn moederbord en processor heb gekocht. Hij vertelde mij immers ook dat er pc-133 geheugen in moest.
Maar nu heb ik een probleem
Ik ben dus maar op zoek gegaan naar een handleiding op internet, en na deze gevonden te hebben las ik zeer duidelijk dat het moederbord alleen maar pc-100 geheugen ondersteund, terwijl de verkoper mij vertelde dat het zeker pc-133 geheugen ondersteund. Ik heb ondertussen 3 verschillende reepjes getest, maar nog geen su6
Ik heb zelf thuis geen pc-100 geheugen meer liggen dus kan het moederbord verder niet meer testen. Het grootste probleem blijft echter:
- dat ik hier voor Euro 40,- aan geheugen heb liggen
- een processor heb die geen 750 mhz maar 700 mhz is
Mijn vraag is nu hoe ik dit het beste kan aanpakken. De hoofdoorzaak van dit alles ligt bij het bedrijf waar ik mijn moederbord en processor heb gekocht. Hij vertelde mij immers ook dat er pc-133 geheugen in moest.