P4 CPU op slot?

Pagina: 1
Acties:

• Sm0keZ
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 12:24

Sm0keZ

Ja, wie anders...

Topicstarter
Nu wil ik mijn cpu op een iets hoger aantal MHz laten lopen, kom ik erachter dat dat niet kan..

Volgens mijn bios (AMI bios 1.21.10) staan alle setting zoals bus, en multilplier gelocked, en kan ik deze dus niet veranderen...

Even wat specs, misschien is dit een bekend probleem?

CPU: Pentium 4 1,8a GHz - 512kb cache - 400mhz bus - 1,5v SL63X Malay
Mainboard: ECS P4VMM2

Iemand enig idee hoe ik toch wat meer snelheid uit m'n cpu kan halen? bvd

There are 11 different people; those who can read binary and those who can't.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk eens in het boekje van je mobo, misschien kun je iets met jumpers. Zo niet --> pech gehad ben ik bang

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
de multiplier is sowieso gelocked bij intel processors, en naar mijn weten is jouw bios ook niet echt overklok-vriendelijk. Het kan niet zo zijn dat de FSB harwarematig gelocked is, die moet met een andere bios (update?) wel te veranderen zijn.

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Op moederbordjes van Elitegroup (ECS) is het meestal niet goed mogelijk om te overklokken. Als je al je FSB kan verhogen, kan je je voltage weer niet verhogen enz. Als je echt wil overklokken zal je toch een ander bord moeten zoeken.

Failure is nothing compared to regret

• Sm0keZ
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 12:24

Sm0keZ

Ja, wie anders...

Topicstarter
dat wordt dan idd een ander bordje... volgende keer niet meer zo'n goedkoop merk :P

There are 11 different people; those who can read binary and those who can't.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Oké... Ga ook ff de FAQ lezen a.u.b. de multiplier is ALTIJD gelocked bij een Intel en is niet te unlocken.. Meestal kan je wel via wat jumpers de FSB wat veranderen.. Een ander mobotje is natuurlijk altijd makkelijk zodat je het uit de bios kunt doen...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
FSB, kan je mischien unlocken door op 1 of andere expert mode te komen in je bios

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Pagina: 1