Toon posts:

pictogram voor toepassing in welk formaat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is iets waar ik gewoon nieuwsgierig naar ben.
Je kunt namelijk met je rechtermuisknop bijv. op een pictogram op je bureaublad klikken, en dan op "eigenschappen" en dan "ander pictogram" klikken.

Dan geeft ie bij win xp pro een dll-bestand met allerlei afbeeldingen weer, waaruit je kan kiezen welk pictogram je voor dat programma wilt gebruiken.
dat dll-bestand is dit: %SystemRoot%\system32\SHELL32.dll

Ik heb een plaatje van google geresized met fotosjop, maar in alle formaten weigert hij hem ook maar als pictogram weer te geven.

Weet iemand wat ik kan doen om dus een eigen plaatje als pictogram te laten herkennen??

enneh: ik heb wel een lege map genaamd shellextensions gezien, maar ik weet niet of dat werkt..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 22:52 ]

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 09:53
tipje:
In Photoshop opslaan als bmp
dan openen met paint, en dan vanuit paint opslaan als .ico en dan kun je hem openen...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zoeken naar MicroAngelo. Prima progje om icons mee te maken...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:20
Flard schreef op 20 October 2003 @ 00:10:
tipje:
In Photoshop opslaan als bmp
dan openen met paint, en dan vanuit paint opslaan als .ico en dan kun je hem openen...
Wat hij dus zegt, werkt perfect, verder niks nodig :)

Verwijderd

16x16 plaatje maken in Photosoep en opslaan als BMP. Daarna de BMP renamen naar een .ico (ico is nl eeen bmp) en dan werkt t....

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt. T werkt idd, Cryforhelp & Flard jullie worden bedankt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 23:11 . Reden: Flard ook ;) ]

Pagina: 1