TFT scherm aansluiten op digitale ontvanger

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 22:33
Hoi,

Ik heb het plan opgevat om een normaal TFT scherm te kopen en dit als TV monitor te gaan gebruiken aan boord van de boot.

Nu wil ik hem aansluiten op een digitale decoder van digitene ( www.digitenne.nl ).

Kan dit uberhaupt?! zijn er adapterkabeltjes te koop waarbij ik een TFT monitor kan aansluiten op zo'n decoder?
En valt er een beetje goed TV te kijken op een TFT scherm?

Of kan ik beter een andere oplossing zoeken? Zoals een TV LCD scherm ( zijn vrij prijzig!! en een TFT scherm kan ik zakelijk nog wel afschrijven ;) )

Digitenne bied nl. een decoder met 12 volts aansluiting?!

Kan ik een TFT scherm (mocht dat werken!!) aansluiten om een 12 naar 220 omvormer, kan ik dan een goedkope nemen? Of moet ik zo'n dure sinus omvormern nemen voor stroom gevoelige aperatuur?!

American Express vraagbaak

Verwijderd

Een tft monitor zal zeker geen minder beeld geven dan een tft tv.
PAL signaal is 40 beelden per seconde. Een monitor met 25 miliseconde responstijd kan dit al aan. Sommige monitoren hebben een ingang voor s-video of een tulp stekker. Meesten echter niet. Ik heb nog nooit een scart gezien op een tft :D

Er zijn speciale kastjes die signalen kunnen omvormen... maar die zijn vrij prijzig.

Verwijderd

Je moet een TFT kopen met een s-video/compesite in.

Een andere mogelijk heid is om een dvb kaart te kopen zodat je tv kan kijken/opnemen via de computer ;-).

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
De Zinwell ProV+ is zo'n verloop'kabeltje' ... (een kastje dus. Je kan niet via een kabeltje een dergelijk signaal veranderen)

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Stinger_Ventura
Kijk, dit is zinvolle informatie!

Je kan toch een SCART naar S-Video kabel kopen!?
Die dan op zo'n TFT scherm en klaar is Kees!

Maar welke monitor fabrikanten hebben S-Video? Want dat lijkt mij geen gewone optie?! Iemand suggesties?

Verwijderd

Stinger_Ventura schreef op 20 October 2003 @ 21:47:
Kijk, dit is zinvolle informatie!

Je kan toch een SCART naar S-Video kabel kopen!?
Die dan op zo'n TFT scherm en klaar is Kees!

Maar welke monitor fabrikanten hebben S-Video? Want dat lijkt mij geen gewone optie?! Iemand suggesties?
Ik heb hier 2 Apple TFT's staan. Eentje kan verkocht worden, voor 250 Euro. Heeft een S-Video in (15", deze hebben ze ook bij Weekend Miljonairs). Ze werken overigens gewoon op een pc, alleen hebben ze de een Apple merkje. Werkt super overigens, ik heb zelf al vaker TV gekeken met mijn TFT-tje. Ik hoor wel van je als je interesse hebt.

pellevanwaes @ zonnet.nl

Verwijderd

Als je ook nog wil kijken naar een LCD TV / Monitor combo dan is de Philips 17PF9945 misschien wat voor je. Ik heb er hier wat meer over getypt:
Verwijderd in "LCD TV kopen waar op letten ?"
en heb het idee dat zo'n apparaat toch wat beter beeld kan tonen doordat de Tuner electronica aangepast is voor weergave van TV beeld op TFT schermen. Tenminste ik vind het TV beeld een stuk beter dan wat ik via mijn Radeon 8500 AIW zie op mijn standaard TFT monitor.
Deze TV heeft een losse 220V adapter die 12V 5A als output geeft voor de TV dus stroom via 12V op een boot is waarschijnlijk makkelijk zelf te regelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 23:21:
Als je ook nog wil kijken naar een LCD TV / Monitor combo dan is de Philips 17PF9945 misschien wat voor je. Ik heb er hier wat meer over getypt:
Verwijderd in "LCD TV kopen waar op letten ?"
en heb het idee dat zo'n apparaat toch wat beter beeld kan tonen doordat de Tuner electronica aangepast is voor weergave van TV beeld op TFT schermen. Tenminste ik vind het TV beeld een stuk beter dan wat ik via mijn Radeon 8500 AIW zie op mijn standaard TFT monitor.
Deze TV heeft een losse 220V adapter die 12V 5A als output geeft voor de TV dus stroom via 12V op een boot is waarschijnlijk makkelijk zelf te regelen.
Die philips kost ook niet wat...

• Stinger_Ventura
Die philipsen zijn inderdaad schrikbarend duur.

Kijk, als ik het scherm ook zakelijk kan gebruiken ( laat hem sowieso niet aan boord liggen !) dan scheel dat mij dus gewoon al de helft in de prijs.
Dan wordt zo'n LCD TV van philips afgrijselijk duur in verhouding tot een computer TFT.

• Stinger_Ventura
Ik ben er nog steeds niet achter.

Kan ik de analoge uitgang of de digitale ( DVI ) via een converter kabeltje oid nou aansluiten op bijvoorbeeld een digitenne decoder?

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Stinger_Ventura schreef op 11 december 2003 @ 20:00:
Ik ben er nog steeds niet achter.

Kan ik de analoge uitgang of de digitale ( DVI ) via een converter kabeltje oid nou aansluiten op bijvoorbeeld een digitenne decoder?
Je bent er nog steeds niet achter? Ik heb het antwoord toch al gegeven in een paar posts eerder. Kan niet met een kabeltje ... je hebt een kastje nodig zoals bijv die ik daar aangeef.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Stinger_Ventura
bobsnl schreef op 11 december 2003 @ 23:17:
[...]

Je bent er nog steeds niet achter? Ik heb het antwoord toch al gegeven in een paar posts eerder. Kan niet met een kabeltje ... je hebt een kastje nodig zoals bijv die ik daar aangeef.
Mijn god! ik moet blind zijn geweest ofzo! 8)
Ik heb er echt totaal overheen gelezen (meerdere keren schijnbaar!).

Het is alleen wel een prijzige oplossing van 185 euro.
En aangezien er een TV tuner inzit, wat overdone.
De tuner wordt namelijk vervangen door de digitenne decoder, dus dit stukje techniek dient alleen voor het omvormen van het signaal ( misschien met verlies? )

Maar mijn snode plannetjes kunnen nu in ieder geval doorgang vinden :7
En aan de andere kant, een tuner kan ook wel weer handig zijn als je net buiten het digitenne gebied valt!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 21:03:
Een tft monitor zal zeker geen minder beeld geven dan een tft tv.
PAL signaal is 40 beelden per seconde. Een monitor met 25 miliseconde responstijd kan dit al aan. Sommige monitoren hebben een ingang voor s-video of een tulp stekker. Meesten echter niet. Ik heb nog nooit een scart gezien op een tft :D

Er zijn speciale kastjes die signalen kunnen omvormen... maar die zijn vrij prijzig.
brr... PAL is toch echt 2x 25 half beelden per seconde :'( (dus eigenlijk 50 als je het heel vies bekijkt).

Ik vind het zo zonde als je een digitale tuner hebt, dat je het signaal eerst naar analoog gaat omzetten, en dan pas op je TFT gaat afbeelden. Koop dan een DVB kaart voor in je PC, blijft het tenminste digitaal. Of dat ook met digitenne werkt weet ik niet, maar er loopt een topic en daar is het vast wel een keer naar vorgen gekomen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Er bestaan ook wel DVB-T kaarten voor in de PC. Je zal er dan eentje moeten vinden waar je een conax 4.0 cam in kan steken voor gebruik met je Digitenne smartcard.
Pagina: 1