[Domein reggen] Maar hij is al in gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Hoi mensen,

Ik wil graag de straatnaam van mij regestreren meidoornlaan.nl

Helaas zegt de SIDN site dat deze al bezet is door e-boys.nl
Als ik eens even naar de dns records kijk wanneer die zijn geupdate enzo, dan zie je dat het in het jaar 2000 voor de laatste keer is gebeurt (weet niet of dit veel wil zeggen), maar iig staat er he-le-maal niets op die site. Je word geredirect naar http://www.e-boys.nl/?host=www.meidoornlaan.nl

Dan zie ik op die "doeloze" website staan:

WELKOM:
Heeft u nog vragen? Neem dan contact met ons op via e-mail.

e-Boys ©2003 - voor vragen info@e-boys.nl

Hier staat dus verder helemaal niks op om dat domein te claimen, huren, kopen enz...

Maak ik nu een grote kans om dat domein te laten opeisen door sidn oid zodat ik die kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:53
d'r staat toch, voor vragen neem contact op? dus wat let je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 17:54

grimson

domeingrommer

ja, die gasten denken dan ook $$$$$.... stelletje domeinkapers.......... :(

vooral geen interesse tonen is de tactiek, maarja...... misschien tellen ze de 'hits', dus ook niet teveel dit domein bekijken :)

[ Voor 47% gewijzigd door grimson op 19-10-2003 22:10 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 22:59
Je hebt geen verhaal tegen hen, je kan enkel hen overhalen om deze te "kopen" .
Laat je wel niet verleiden tot "huren" van de website, dit kan nooit goed komen en zorg er ook voor dat je niet verplicht bij hen moet hosten.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 20:01

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Hmm.... ik heb ook even mijn straatnaam gecheckt. Die blijkt dus ook door die mensen geregistreerd te zijn.

Typisch weer zo'n bedrijf die alle namen kaapt om ze later voor een duurdere prijs door te verkopen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
tc982 schreef op 19 oktober 2003 @ 22:10:
Je hebt geen verhaal tegen hen, je kan enkel hen overhalen om deze te "kopen" .
Laat je wel niet verleiden tot "huren" van de website, dit kan nooit goed komen en zorg er ook voor dat je niet verplicht bij hen moet hosten.
Ja maar kijk. Die firma:

1: heeft helemaal niks met meidoornlaan.nl te maken
2: betaalt voor noppes aan een domeintje
3: ze hebben er gewoon helemaal NIKS aan

Dus WAAROM hebben hun dat domein geregd terwijl er maar misschien 1 iemand (misschien ik dus) dat domein wil registreren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
lvmeijer schreef op 19 October 2003 @ 22:15:
Hmm.... ik heb ook even mijn straatnaam gecheckt. Die blijkt dus ook door die mensen geregistreerd te zijn.

Typisch weer zo'n bedrijf die alle namen kaapt om ze later voor een duurdere prijs door te verkopen :r
Wat is je straat naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 22:59
Je hebt het niet hé, je regt een domain tegen 10€ of in bulk nog goedkoper, en je regt er ineens een paar 100, dan verkoop je degene waarin intresse is.

en dan hopen dat er iemand deze ECHT nodig heeft en zo er schandalig veel geld voor vragen.

Er is bijvoorbeeld wel in elke gemeente een kerkstraat, dus als ze deze zouden geregistreerd hebben dan kunnen ze verschillende mensen laten opbieden ....

It's all about the money!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[offtopic]
Waar kan je goedkoop een domein naam reggen? ik ben nog niet zo bekend hiermee en kan het niet helemaal begrijpen graag wat help :o, voor 10 € klinkt niet gek...iemand?
[/offtopi]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 22:31:
[offtopic]
Waar kan je goedkoop een domein naam reggen? ik ben nog niet zo bekend hiermee en kan het niet helemaal begrijpen graag wat help :o, voor 10 € klinkt niet gek...iemand?
[/offtopi]
offtopic:
Voor .nl-domeinen vind ik www.nxs.nl erg goed. Kost 12 euro, maar dan heb je er ook DNS bij. Voor com/net/org is www.powerpipe.com goedkoop en goed. $8,95 geloof ik.

Edit: $7,99 zelfs zie ik net

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 22:31:
[offtopic]
[/offtopi]
Geloof niet dat het voor 10 euro's kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Laten we het ff ontopic houden. Het gaat hier om de (volgens mij opzich juridisch kansloze) kwestie of een niet-merknaam van een domeinkaper/mass-registrar te claimen is. Dus hou de discussie een beetje in die richting; bijv. filosoferen over mogelijke nieuwe richtlijnen die ze bij de SIDN zouden kunnen ontwikkelen, ofzo. Maar ga alsjeblieft niet hier uitzoeken welke hoster de goedkoopste domeinregistratie biedt.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Laatst online: 27-09 08:02

dfr0st

Geel is mooier

WiNlUx schreef op 19 oktober 2003 @ 22:39:
[...]
Geloof niet dat het voor 10 euro's kan....
of: Op http://www.subhosting.nl is het gewoon 10,- voor een .nl

on: Je kunt contact opnemen met ze en mischien voor 20 euro uitkopen, hoger zou ik echt niet gaan. Dan zeg je gewoon dat je wel een ander adres gaat reggen en geeft ze een datum tot wanneer ze uiterlijk op je bod kunnen ingaan.

Je kunt ook kijken tot wanneer ze het domein geregd hebben en hopen dat ze het niet verlengen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
dfr0st schreef op 19 October 2003 @ 22:58:
[...]

of: Op http://www.subhosting.nl is het gewoon 10,- voor een .nl

on: Je kunt contact opnemen met ze en mischien voor 20 euro uitkopen, hoger zou ik echt niet gaan. Dan zeg je gewoon dat je wel een ander adres gaat reggen en geeft ze een datum tot wanneer ze uiterlijk op je bod kunnen ingaan.

Je kunt ook kijken tot wanneer ze het domein geregd hebben en hopen dat ze het niet verlengen.
Waar kun je dat ook alweer zien? Ik had vroeger een leuke site: watisertekoop.nl maar die doet et niet meer. Ik denk zelf dat ze het stilzwijgend verlengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Laatst online: 27-09 08:02

dfr0st

Geel is mooier

mmm valt niet te zien
Bij een dot com kan wel met whois.org kijken tot waneer.

waarom pak je niet "meidoornlaan.com" kost maar 2.50 meer als een dot nl en is je hele probleem is opgelost

[ Voor 4% gewijzigd door dfr0st op 20-10-2003 00:21 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gasten hebben zowat elke straatnaam geregistreerd...

Volgens mij alles met 'laan' op het einde
Pagina: 1