Grr, eindelijk m'n netwerk goed ingesteld, krijg ik m'n ICS client niet geconfigureerd.
Pingen naar het IP van een website gaat goed, en pingen naar de url van een website gaat OOK goed (met de DNS is dus niets mis).
Echter, als ik Internet Explorer opstart, wil hij niet naar een URL toe surfen, maar ook niet naar een ip
Het zou dus aan IE moeten liggen, ik heb in het volgende venster:

alles uitgevinkt, zoals ook in de tutorials stond.
Hij heeft trouwens wel verbinding met de gateway, in de systray staat namelijk dat icoontje. Op de client staat Windows 98 SE.
Andere programma's als MSN willen ook niet werken.
Ik heb google en de GoT search geprobeerd, alleen zijn er zoveel topics over ICS, en weet ik niet hoe ik dit precieze probleem moet omschrijven.
Dank voor jullie hulp
Pingen naar het IP van een website gaat goed, en pingen naar de url van een website gaat OOK goed (met de DNS is dus niets mis).
Echter, als ik Internet Explorer opstart, wil hij niet naar een URL toe surfen, maar ook niet naar een ip
Het zou dus aan IE moeten liggen, ik heb in het volgende venster:

alles uitgevinkt, zoals ook in de tutorials stond.
Hij heeft trouwens wel verbinding met de gateway, in de systray staat namelijk dat icoontje. Op de client staat Windows 98 SE.
Andere programma's als MSN willen ook niet werken.
Ik heb google en de GoT search geprobeerd, alleen zijn er zoveel topics over ICS, en weet ik niet hoe ik dit precieze probleem moet omschrijven.
Dank voor jullie hulp
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE