[Win98] ICS wil niet werken.

Pagina: 1
Acties:

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 18:36
Grr, eindelijk m'n netwerk goed ingesteld, krijg ik m'n ICS client niet geconfigureerd.

Pingen naar het IP van een website gaat goed, en pingen naar de url van een website gaat OOK goed (met de DNS is dus niets mis).

Echter, als ik Internet Explorer opstart, wil hij niet naar een URL toe surfen, maar ook niet naar een ip :?

Het zou dus aan IE moeten liggen, ik heb in het volgende venster:
Afbeeldingslocatie: http://www.practicallynetworked.com/images/Image43.gif
alles uitgevinkt, zoals ook in de tutorials stond.

Hij heeft trouwens wel verbinding met de gateway, in de systray staat namelijk dat icoontje. Op de client staat Windows 98 SE.

Andere programma's als MSN willen ook niet werken.

Ik heb google en de GoT search geprobeerd, alleen zijn er zoveel topics over ICS, en weet ik niet hoe ik dit precieze probleem moet omschrijven.

Dank voor jullie hulp :P

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

'Wizard Internet-verbindingen' doorlopen? Staat IE niet op 'offline werken'?

[ Voor 39% gewijzigd door Bergen op 19-10-2003 22:49 ]

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
hmz; em als je um wel aanvinkt ?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Als het goed is zou je die wél moeten aanvinken. Ik - en velen met mij - heb dit altijd gedaan in ieder geval.

GerbenW: Dat vinkje zet je ook tijdens de Internet Connection Wizard ;) Je zou zelfs kunn stellen dat dat scherm de enige is waar echt relevante instellingen in staan..

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Probleem hier ook gehad. Toen heb ik de Wizard Thuisnetwerk die je aantreft in WindowsME/XP een diskette aan laten maken. Van die flop de wizard gestart op de Win98 PC en hij deed het in een keer. Misschien proberen waard.
Ik zou het niet erg vinden om ff een soort tekening van je opbouw hoe alles verbonden is voor me neus te hebben. Dat maakt het iets duidelijker.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 18:36
Als ik hem wel aanvink blijft er in de statusbalk staan "bezig met het opsporen van proxy instellingen".
Het probleem met de thuisnetwerk wizard, is dat ik een foutmelding krijg nadat het systeem opnieuw is opgestart. Hij zegt dan dat ik geen netwerkadapters geinstalleerd heb, terwijl die dus wel goed geinstalleerd is.

Zo ziet mijn netwerkopstelling eruit:
[PC2] ----- [SWITCH] ----- [PC1] ----- [KABELMODEM]

PC1: Windows XP (ICS HOST)
PC2: Windows 98 SE (ICS CLIENT)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Pagina: 1