Toon posts:

[xp] systeem wil niet opstarten: verifying DMI pool data...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
WinXP systeem wil niet meer opstarten.

Ik had op c winserver 2003 staan, op d winXP en de rest van de partities gewoon data.
Ik wilde c opschonen, dus ntldr, boot.ini, ntdetect.com en io.sys naar d gekopieerd. Vervolgens alles eraf gemikt.

Toen kwam vriendin binnen, beetje kletsen, ik ga naar de wc en heeft ze de pc maar even uitgezet... 8)7

Nu kan ik dus niet meer opstarten. Heb al met ntfspro boot.ini, ntdetect.com en ntldr teruggezet op c. Op de een of andere manier wil io.sys niet meer gekopieerd worden, is blijkbaar defect. Ik heb op mijn laptop ook nog xp staan, dus die versie van io.sys even genomen, maar werkt ook niet.

Als je op "verifying DMI pool data" zoekt in google krijg ik allerlei hits op foute bios, defecte hardware, maar dit lijkt me niet wat er aan de hand is.

Wie kan me verder helpen?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Die bestanden horen in je bootsector te staan. Gewoon kopieren zorgt ervoor dat je hdd niet meer bootable is.
Daarom werkt het niet.

edit: Je hebt ze in de bootsector terug gezet? Hmm, dan weet ik het ook zo snel even niet. Maar ik zou toch even een "normale" install proberen in plaats van te rommelen met systeembestanden.

[ Voor 43% gewijzigd door dreeke op 19-10-2003 21:38 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Start op van de XP CDROM en kies uiteindelijk voor de recovery console. Eenmaal aangekomen moet je even FIXBOOT invoeren :)

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 19:20

grimson

domeingrommer

io.sys hoeft niet voor Windows XP, 2003 etc. Dit is een compatibiliteits bestandje voor Windows9x applicaties.
De enige filez die nodig zijn in de root van je systeemschijf zijn;
NTLDR
NTDETECT.COM
BOOT.INI

concentreer je hier maar op. Omdat je Win2003 hebt, moet je deze versies hebben van die bestanden. (CD opstarten en dan bootpartitie/bestanden fixen)

ps. wat je ook kan doen is een floppy formateren en dan die bestanden op een floppy plaatsen !! zo kan je ook windows 'starten' :)
Wel floppy formatteren via XP, 2K etc.

[ Voor 20% gewijzigd door grimson op 19-10-2003 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
grimson schreef op 19 October 2003 @ 21:41:
io.sys hoeft niet voor Windows XP, 2003 etc. Dit is een compatibiliteits bestandje voor Windows9x applicaties.
De enige filez die nodig zijn in de root van je systeemschijf zijn;
NTLDR
NTDETECT.COM
BOOT.INI

concentreer je hier maar op. Omdat je Win2003 hebt, moet je deze versies hebben van die bestanden. (CD opstarten en dan bootpartitie/bestanden fixen)
da's lastig omdat ik geen cd erin heb hangen nu...
ps. wat je ook kan doen is een floppy formateren en dan die bestanden op een floppy plaatsen !! zo kan je ook windows 'starten' :)
Wel floppy formatteren via XP, 2K etc.
Dus als ik de originele files op flop zet en daarvan opstart zou ik ook in het systeem moeten kunnen komen? Hmmmn, even proberen, thanks

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 19:20

grimson

domeingrommer

Dus als ik de originele files op flop zet en daarvan opstart zou ik ook in het systeem moeten kunnen komen? Hmmmn, even proberen, thanks
Dit moet werken indien je formatteert via NT4 of hoger :) .. de juiste boot.ini hebt of kan aanmaken en je originele installatie niet corrupt is.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 21:50:
Niet helemaal. dit artikel beschrijft precies wat je moet doen. Kijk anders even op http://azrael.elexer.com/boot/ voor een image + tools om zo'n diskette direct te schrijven.

Lees ook even de FAQ over opstart problemen Windows Operated Systems - FAQ :)
Pagina: 1