ik startte net m'n computer op en toen ik na 1x m'n wachtwoord fout had ingetypte zei windows dat m'n account geblokkeerd was. ik vond dit een beetje raar en startte mijn computer opnieuw op, en ineens was m'n hele account weg en was er alleen nog maar de administrator account. het lijkt erdus op dat mijn oude account (inclusief muziek cd backups/schoolwerk/fotos/en nog een heleboel) dingen weg zijn. maar als ik kijk naar de ruimte op mijn harde schijf dan is die nog percies hetzelfde als toen mijn account er nog wel was. en dat terwijl ik dus wel 10gig aan bestanden in die account had staan. weet iemand misschien waar ik m'n account weer terug kan halen, of issie echt helemaal weg?
Verwijderd
is je andere profiel niet toevallig 'hidden' ?
zoek anders eens op een bestand die in je profiel stond..
rechts-klik op My computer > manage > local users and groups> users
daar kan je zien ofg je account nog bestaat.. wellicht dat ie op disabled staat of iets dergelijks
zoek anders eens op een bestand die in je profiel stond..
rechts-klik op My computer > manage > local users and groups> users
daar kan je zien ofg je account nog bestaat.. wellicht dat ie op disabled staat of iets dergelijks
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 21:27 ]
Heb je Hoe krijg ik verloren gegaande data terug? uit OM FAQ/Beleid wel gelezen? Waarschijnlijk kun je daar namelijk een heleboel mee als de schijfruimte nog steeds hetzelfde word aangegeven. Kijk trouwens eerst even in je prullenbak of daar nog wat staat
Kijk anders eens in de mappen C:\Documents and Settings ? (indien C:\ je schijfstation is waar XP op staat) .. desnoods moet je forceren de eigenaar te worden van die map die net zo heet als dat 'gewiste' account.
Verwijderd
Inloggen als Administrator zonder wachtwoord proberen of in veilige modus (F8 bij het opstarten)
zou je me willen uitleggen hoe je kunt inloggen als Administrator zonder wachtwoord?Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 21:30:
Inloggen als Administrator zonder wachtwoord proberen of in veilige modus (F8 bij het opstarten)
Puken: je zou altijd met een dos boot-flop met NTFS ondersteuning kunnen kijken of je je bestanden ergens kunt lokalizeren, dan zijn iig alle bestanden zeker weten zichtbaar
Volgens mij bedoel je niet dat je niet meer in je machine kan komen (wel als admin dus).
Maar dat je je gegevens van het andere account kwijt bent ?
Maar dat je je gegevens van het andere account kwijt bent ?
@grimson: ja alles van die account is weg (das gelijk ook de enige account op mijn computer), ik kan nog wel in de computer komen (administrator account was erineens bij inlogscherm, zonder wachtwoord)
Als je - zoals hier al aangegeven staat - vervolgens naar "C:\Documents And Settings\" gaat, staat je oude account map er dan nog wel bij?
ja, maar die is leeg (lege map)
en hij is bovendien nog beveiligd, en dat terwijl ik nu wel administrator rechten heb
en hij is bovendien nog beveiligd, en dat terwijl ik nu wel administrator rechten heb
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 22:04 ]
Onmogelijkja, maar die is leeg (lege map)
Of het is niet je XP-partitie of deze map is 'hidden' ??
ER moet hier wat staan namelijk, zeker ook een 'Administrator' folder indien je admin-account zo heet. Probeer eens na te gaan of er mappen zijn die hidden zijn ?
/edit
Probeer eigenaar te worden van de gehele map !
Dan kan ook jezelf rechten toeeigenen van die andere mappen. (wat je zowiezo moet doen geloof ik onder XP als je een ander homedir account wilt bekijken)
[ Voor 31% gewijzigd door grimson op 19-10-2003 22:07 ]
ik heb nu net de verloren bestanden met een programma weer gevonden, nu nog ff een harddisk vinden om ze op te recoveren, thnx voor de tips iedereen;)
Wat een vage dingen doet XP zeg, misschien dat je beter je muziekbestanden etc. op een tweede partitie kan zetten ipv in specifieke account folders.
Verwijderd
Kijk maar eens bij de gebruikers. 9 van de 10 keer staat daar de administrator zonder wachtwoord...;) En kennelijk heeft Puken mijn idee bevestigd.G33rt schreef op 19 oktober 2003 @ 21:34:
[...]
zou je me willen uitleggen hoe je kunt inloggen als Administrator zonder wachtwoord?het lijkt me triviaal dat je dat instelt tijdens je XP installatie.
Enne Puken, maak gewoon als admin weer hetzelfde account aan, log daarna in onder die naam en als het goed is heb je weer de rechten op die map
Be-Falcon,
Als hij een nieuw user account aanmaakt krijgt TS ook een nieuwe SID met dat account. Het verwijderde account met oude SID hangt nog aan %username%\documents and settings. Dus die optie van jou gaat niet echt op.
Wat TS wel kan doen staat ook keurig in de WOS FAQ namelijk Take Ownership van de objecten toen en zichzelf Owner maken van de objecten van het verwijderde account. Accounts verdwijnen imho niet zomaar namelijk maar hebben altijd met een user gerelateerde actie te maken.
voor take ownership zie Windows Operated Systems - FAQ
Als hij een nieuw user account aanmaakt krijgt TS ook een nieuwe SID met dat account. Het verwijderde account met oude SID hangt nog aan %username%\documents and settings. Dus die optie van jou gaat niet echt op.
Wat TS wel kan doen staat ook keurig in de WOS FAQ namelijk Take Ownership van de objecten toen en zichzelf Owner maken van de objecten van het verwijderde account. Accounts verdwijnen imho niet zomaar namelijk maar hebben altijd met een user gerelateerde actie te maken.
voor take ownership zie Windows Operated Systems - FAQ
hij doet het nu weer gewoon, ik had de bestanden gerecovered en toen gewoon in een nieuwe account gezet met dezelfde naam. dus alles is weer opgelost
Pagina: 1