RealVNC kopieren gaat langzaam

Pagina: 1
Acties:

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 00:09
Ik heb een pc via beide Cistron Maxx verbindingen en RealVNC. Als ik met mijn pc de andere pc overneem en een mapje van 2 Gb van de C schijf naar de D schijf van dezelfde pc kopieer duurt dit 30 minuten ofzo :? echt raar...

Er staat win98 op die andere pc en ik heb (doet er volgens mij helemaal niet toe) WinXP.

Weet er iemand misschien hoe dit komt!?

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 19:33

grimson

domeingrommer

En als je het niet via VNC doet ? 2GB is nogal wat !

Verwijderd

Hoe lang doet die PC erover als je het niet via VNC doet ??

Overigens is VNC erg makkelijk maar niet optimaal om 2GB bestanden (lokaal of remote) ff over te zetten .....

Verwijderd

Dit is bij mij ook zo :( Maar het kan wel sneller :)
Zorg dat ie bezig is met kopieren, en sluit dan RealVNC. Wacht ffies 10 minuten en connect weer eens. Zal je zien dat ie dan wel klaar is (is bij mij tenminste zo)
Het lijkt wel alsof de computer dan opeens "trager" is. Misschien vreet RealVNC veel recources waardoor hij trager is? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 21:16 ]

• grimson

grimson

domeingrommer

Misschien is het wel zo dat VNC bij het kopieëren het scherm wil verversen bij elk bestandje dat ie copieËert. Zo krijg je dus een heleboel schermwijzigingen die VNC naar de viewer wilt sturen.

Misschien het kopiëer dialoogje in de achtergrond plaatsen ? (zodat je hem niet meer ziet en VNC hem niet steeds hoeft bij te werken)

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 00:09
Het werkt toch beter als ik het schermpje erachter zet. Gek genoeg (want die server heeft ook een ftp draaien) en gaat het kopieren via de ftp sneller!? Vaag, maarja, zal wel....

Verwijderd

Ik gebruik TightVNC en heb geen last van dit probleem. Heb wel 100Mbit netwerk.
Maar geen probleem met opieren van grote bestanden.

• grimson

grimson

domeingrommer

Het werkt toch beter als ik het schermpje erachter zet. Gek genoeg (want die server heeft ook een ftp draaien) en gaat het kopieren via de ftp sneller!? Vaag, maarja, zal wel....
Waarschijnlijk heb je een heleboel bestandjes die dus in het copieËer dialoogschermpje voorbij schieten. Dus een heleboel schermopbouw. VNC moet al deze schermwijzigingen naar jouw viewer 'vnc'en'.... vandaar dat het waarschijnlijk sneller gaat als VNC niet steeds dat dialoogje moet bijwerken en versturen :)

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
alle remote-client programma's gebruiken veel resources, denk aan Terminal Services van windows, de server die dat draait is meestal de beste server die een bedrijf zich kan veroorloven.
Pagina: 1