[BOINC] De stand van zaken. *Update 22-06-2004*

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Topicstarter
Op Berkeley vinden we een (bijgewerkt) artikel over BOINC. (Berkeley Open Infrastructure for Network Computing). Nogal wat mensen staan te trappelen om met BOINC te beginnen. Helaas weten ook wij nog niet alles, maar wat we weten willen we alvast delen met jullie. Hebben jullie nog aanvullende informatie..? Laat het ons weten. :)

BOINC is in principe meer dan alleen SETI@Home. Er bestaat de mogelijkheid om verschillende projecten met de BOINC client te draaien. De prioriteit ligt op dit moment nog bij SETI@Home maar het is zeker de bedoeling dat er andere projecten bij gaan komen. Om te voorkomen dat veel mensen "verloren" gaan bij het stoppen met SETI@Home gaat Berkeley een "snapshot" maken van alle gebruikersgegevens van SETI@Home. Naar aanleiding van dit "snapshot" wordt voor iedere SETI@Home user automatisch een ID gemaakt voor BOINC. Je krijgt hier per e-mail bericht over. (Op het e-mail adres wat je nu bij SETI@Home gebruikt.) Vanaf dat moment kun je aan BOINC gaan meedoen en het oude SETI@Home programma deïnstalleren. Het is de bedoeling dat beide programma's nog een tijdje naast elkaar gaan lopen. (Berkeley geeft nog geen tijdspad.) Als dit allemaal soepel verlopen is word de stekker uit SETi@Home getrokken, het BOINC programma blijft dan over.

Alle gebruikers en hun teams worden overgezet naar BOINC. Dit geld dus ook voor de, op dit moment, niet actieve leden. De puntentelling wordt opnieuw gestart voor BOINC. De reeds gedane wu's van SETI@Home blijven bestaan. Uiteindelijk komt er op de site van Berkeley een overzicht van de behaalde resultaten van SETI@Home.

In principe is dus het enige wat je hoeft te doen:
- de client te downloaden als die straks beschikbaar is.
- je toegezonden ID invoeren.
Vervolgens draai je mee met SETI@Home onder BOINC. Zeer waarschijnlijk staat in het mailtje met je ID ook gelijk een link om de client te kunnen downloaden.

Een van de grootste gevolgen zijn dat de "extra" programma's die er nu zijn voor SETI@Home (bijv proxy software, setispy etc. etc.) niet meer zullen werken met BOINC. Natuurlijk is dat heel jammer maar een aantal dingen zijn reeds in BOINC toegevoegd. BOINC zal o.a. met een proxy kunnen werken en je kan ook onder BOINC meerdere wu's op voorraad leggen. De precieze details zijn nog niet bekend daarover.

Op dit moment zijn er voor SETI@Home voor bijna iedere besturingssysteem/platform wel clients te vinden. Dit zal, zeker in het begin, bij BOINC nog niet zo zijn. Het is de bedoeling om bij het starten van BOINC in ieder geval clients te hebben voor: Windows/X86, Linux/X86, Solaris/SPARC en Mac OS X. Berkeley geeft aan alle hulp bij het maken van een BOINC client voor een ander OS/platform aan te moedigen.

Technisch gezien werkt de client voor BOINC anders als de huidige SETI@Home client. De exacte details komen later nog naar voren op het moment dat het project gestart wordt. Het "scoren" van punten gaat ook veranderen. Nu wordt er geteld op wu's, straks gaat dat op geleverde processor tijd. De reden hiervoor is dat er verschillende wu's uitgegeven gaan worden. Het kan dus zijn dat je over wu 1 bijv 2 uur rekent en over wu 2 bijv 12 uur rekent. Hoe dit in BOINC precies gaat is nog niet bekend. Ook gaat de client machine gegevens gebruiken bij het halen van de wu's. Dit om te voorkomen dat bepaalde, zwaardere, wu's aan lichte machines worden uitgegeven.

Bij het huidige SETI@Home wordt gebruik gemaakt van de data die wordt opgenomen van de Arecibo radiotelescoop. Berkeley heeft inmiddels ook een datarecorder die geplaatst is bij de Parkes radiotelescoop in Australië. De reden hier voor is dat men dan ook een ander deel van de hemel kan afspeuren. Deze pakketten worden niet op 1 grote hoop gegooid maar blijven in een apart SETI@Home project zitten. Vandaar dat je straks bij BOINC dus 2x SETI@home zult tegen komen. (Althans, dat is nu de bedoeling). Verder is er ook nog het Astropulse project. Dit gebruikt de huidige wu's van SETI@Home maar is dan opzoek naar radiopulsen. Ook dit project gaat verder als BOINC officieel van start gaat. De planning voor de BOINC projecten is op dit moment als volgt:

1. SETI@Home I = Vervolg van het onderzoek met de data van de Arecibo radiotelescoop.
2. SETI@Home II = Onderzoek met de data van de Parkes radiotelescoop.
3. Folding@Home = Het bekende proteïne "vouwen".
4. Astropulse = Pulse detectie met de data van het oude SETI@home project.
5. ClimatePrediction = Voorspellen van het wereld klimaat.

Ik wil op dit moment niet verder ingaan op de projecten. Er is nog niets (officieel) bekend of en wanneer die projecten definitief starten. Ook is de kans aanwezig dat projecten afvallen of toe worden gevoegd. Definitief antwoord zullen we moeten afwachten van Berkeley. In principe blijven alle projecten gewoon hun eigen teams en stats houden. Dus als Folding@home op een bepaald moment bij BOINC gevoegd zou worden dan blijven die teams apart van de SETI@Home teams. Ze blijven dus ook hun eigen stats houden. Wel kunnen teams makkelijker in meerdere projecten mee gaan doen.

De (voorlopige) site van BOINC: http://boinc.berkeley.edu/
De planning zoals deze te vinden is bij SETi@Home: http://setiathome.ssl.ber...oinc_transition_plan.html
Veel informatie staat ook bij de Duitse BOINC collega's: http://www.boinc.de/

Update 17.11.2003

Volgens de "beta" mailing van BOINC gaat de beta versie binnen 2 weken worden vrij gegeven. Dit zou dus in (kunnen) houden dat als het allemaal mee zit we begin december met BOINC gaan beginnen. We houden jullie op de hoogte :)

Update 14.12.2003

Inmiddels is de publieke BETA test voor BOINC volop aan de gang.
Een paar grote problemen lijken opgelost, maar er is nog wel wat werk te verichten.
Er is ook een Mac OS/X client bechikbaar gekomen deze week, dus wil je helpen kun je die halen en installeren.

Aanmelden kun je hier doen: http://setiboinc.ssl.berkeley.edu/ap/create_account_form.php

Hier kun je alle info voor dit moment vinden: http://boinc.berkeley.edu/
De source code's staan op deze link: http://boinc.berkeley.edu/source/
En de directe download link:http://setiboinc.ssl.berkeley.edu/ap/download.php

Let wel op, het gaat hier op de BETA versie van BOINC.
Deze punten tellen niet mee als BOINC eenmaal definitief start.

Update 01.05.2004

Op 27 april is er een nieuwe versie van BOINC uitgekomen, 3.01

Omdat men bij Berkeley praat over een "major" change moeten alle beta testers overstappen naar 3.01. De server van Berkeley zal geen verbindingen meer toestaan met clients 3.0 en lager.

Op de belangrijkste vraag, wanneer gaan we echt starten heeft helaas nog niemand andwoord... we zullen dus nog moeten wachten :/
Maar dat geeft ons de kans bij SETI@Home nog wat plaatsen te winnen :)

Update 22.06.2004

Naar aanleiding van alle opschudding even een kleine aanvulling. Alhoewel het gerucht gaat dat BOINC begonnen is is dit niet waar. Het gaat nog steeds om de BETA versie van BOINC. Wel is inmiddels een nieuwe website van start waardoor mischien de verwarring is ontstaan. Het lijkt overigens niet lang meer te gaan duren, een final is onderweg... maar hou er rekening mee dat de huidige statistieken op 0 kunnen worden gezet. (Is namelijk nog niet gebeurd)

Op de website vinden we o.a.

***quote:

June 8, 2004
NOTICE: this project is not officially active. Use at your own risk. We may delete results and reset credits at any time.

June 17, 2004
We have just released BOINC CC 3.10 to Alpha, we plan on releasing it to beta in the next couple of days. For those concerned about the Public vs. Beta issue, be where you want to be. We would prefer both actually. Just remember, before the site really begins their is a high probability the stats will be reset.

June 19, 2004
We have just released BOINC CC 3.18 to Beta, please upgrade as soon as possible.

*** EoQ

Nog even geduld dus mensen, het komt eraan maar we zijn nog niet zo ver.
Voor de BETA testers onder ons, als het goed is begint in juli/augustus de BETA met climate prediction onder BOINC.

*** Update 12.07.2004

Inmiddels zijn we van start gegaan met de publieke versie van SETI@home onder BOINC. Meer info vind je hier en hier. (Met dank aan glashio)

Natuurlijk zullen er nog wel dingen veranderen, en vooral de client zal nog regelmatig aan gepast worden. Let dus op dat je regelmatig controleerd voor update's..

*** Update 13.10.2004

We zijn al weer even onderweg met SETI@home onder BOINC.
Het loopt allemaal nog niet 100% maar verbetering is duidelijk merkbaar.
De huidige versie van de client is 4.12, let dus op dat je de laatste versie hebt.

Na wat overleg is inmiddels binnen DPC begonnen met het maken van stat's.
Voorlopig worden deze 1x per 2 weken gepost, uiteindelijk vervallen de "classic" stats en blijven die van BOINC over. Wanneer de 1e gepost worden weet ik nog niet, maar het zit er aan te komen :)

[ Voor 40% gewijzigd door RedVox op 13-10-2004 16:02 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinrich_Harrer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-01-2024
Mooi verhaal Redvox! Ik ben erg benieuwd en ga Boinc ook zeker uitproberen. Hoef ik tenminste niet een nieuwe client te installeren als ik een keer een ander project wil gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Mooi verhaal, echter, mijn idee om fijn te gaan boinken wordt wel een stuk minder met dit soort zaken.
a) resetten scores, ik begrijp het wel, maar kan me er niet in vinden.
b) 3 seti at home projecten eigenlijk, welke moet ik gaan doen? welke gaat DPC doen?

En dan het feit dat BOINC open-source is als ik het goed begrijp. Fijn effe wat aanpassen en daar gaat mijn score omhoog.

Ik weet het niet op het moment.

niettemin, dank voor dit zeer volledige overzicht.

[ Voor 7% gewijzigd door Emmeau op 19-10-2003 23:11 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Is die ClimatePrediction dezelfde als climateprediction.net ? :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:20
nou mocht ik mee gaan doen met Boinc dan ga ik waarschijnlijk Climate Prediction doen.

reden is dat dit project het meest nuttig voor mij zelf is en ander folding, maar of de DPC stats er voor gaan maken zal me een worst wezen. er zijn namelijk zo veel projecten waar mensen zich onder de naam van DPC voor inzetten en niet "offiecieel gesupport" worden door /5. maar ja, daar zullen we wel over gaan bakkeleien als het zover is...

mijn vraag is alleen wanneer de verwachte release datum van boinc is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 20:53

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Goede uitleg RedVox over een client waar nog zoveel onduidelijkheden over zijn en al zoveel losse onderdeeltjes in de diverse draadjes besproken zijn.

Ik zie de bomen in het bos weer :)

compliment !

[ Voor 3% gewijzigd door Bud_s op 19-10-2003 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BwO
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 17:59

BwO

Up The Irons!

Bedankt RedVox voor de uitleg. Ik denk dat we gewoon even moeten wachten totdat het echt zover is voordat we gaan speculeren wat DPC gaat doen. Ik heb ook "geruchten" gehoord dat alle scores in 1 stats komen (zou wel makkelijker zijn voor de stats-posters). Afwachten maar...

<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:49
Wat gebeurd er eigenlijk met het huidige Folding en Genome @ Home. Ikzie folding naar bionc gaan maar wat gebeurd er met GEnome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:39

Jis

Robkazoe schreef op 20 October 2003 @ 00:05:
Wat gebeurd er eigenlijk met het huidige Folding en Genome @ Home. Ikzie folding naar bionc gaan maar wat gebeurd er met GEnome?
Volgens Vijay wordt er nog naar gekeken naar de mogelijkheden:
We are evaluating BOINC and working to see how well it works in general and how well it would work for us.

However, regular FAH is not going anywhere and even if we had a BOINC port, regular FAH is very mature and will be around for a very long time.
Zie ook: http://forum.folding-comm...ewtopic.php?p=45749#45749

https://u24.gov.ua/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Topicstarter
Emmeau schreef op 19 October 2003 @ 22:50:
Mooi verhaal, echter, mijn idee om fijn te gaan boinken wordt wel een stuk minder met dit soort zaken.
a) resetten scores, ik begrijp het wel, maar kan me er niet in vinden.
b) 3 seti at home projecten eigenlijk, welke moet ik gaan doen? welke gaat DPC doen?

En dan het feit dat BOINC open-source is als ik het goed begrijp. Fijn effe wat aanpassen en daar gaat mijn score omhoog.

Ik weet het niet op het moment.

niettemin, dank voor dit zeer volledige overzicht.
Punt a)
Je huidige score gaat NIET naar nul toe. Die blijft gewoon staan. Er komt zelfs een deel van de SETI@Home webpage om die eindresultaten te laten zien.

Punt b)
Dit is nog niet bekend hoe dit precies gaat. We zullen moeten wachten op een antwoord van Berkeley.

@jis bedankt voor de aanvulling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Mr_Atheist schreef op 19 oktober 2003 @ 23:09:
Is die ClimatePrediction dezelfde als climateprediction.net ? :)
Op het CPDN forum blijkt dat het inderdaad hetzelfde project zou betreffen. De organisatie van climateprediction.net laat het echter nog in het midden of ze overgaan in BOINC of niet. Beetje vreemd op zich...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 18:33
RedVox schreef op 19 oktober 2003 @ 21:00:
2. SETI@Home II = Onderzoek met de data van de Parkes radiotelescoop.
Voor de liefhebbers: de Parkes radiotelescoop is het onderwerp van de leuke film "The Dish" uit 2000 (imdb). :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
  • Laatst online: 20-06 13:39
De 7geitjes hebben al besloten met werk project wij verder gaan.

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-06 09:57
Robkazoe schreef op 20 oktober 2003 @ 00:05:
Dus F@H wordt opgenomen onder BOINC? Hoe gaat dat gebeuren mbt stats e.d.? Beginnen ze daar weer helemaal overnieuw of gaan ze met de huidige verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 12:47
Witlof schreef op 23 October 2003 @ 07:14:
Dus F@H wordt opgenomen onder BOINC? Hoe gaat dat gebeuren mbt stats e.d.? Beginnen ze daar weer helemaal overnieuw of gaan ze met de huidige verder?
Ik denk dat er hier wat misverstanden zijn. BOINC is op zichzelf geen project. Het een platform voor clients van diverse projecten. F@H is er (mogelijk) een van. Het F@H blijft verder helemaal hetzelfde, er veranderd absoluut helemaal niets. De enige relatie die het met BOINC heeft, is dat de F@H client, of core kan ik misschien beter zeggen, via de BOINC client te downloaden zal zijn. BOINC is een soort multi-project client, waarvan de projecten niet direct iets met elkaar te maken hebben. Of iig niet noodzakelijk.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28168

Jah, alsof je gewoon een soort ultieme installer met alle mogelijke projecten zou maken :) En in dit geval dus de projecten Seti@home, Climate Prediction en F@H. Alleen bij Seti nemen ze gelijk hun hele project op de schop om het mooi in die installer te laten passen. Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:49

SandStar

DPC-Crew

Zandster

De oude clients van Folding@home blijven gewoon werken en kunnen gewoon worden gedownload. Binnen 2 maanden komt zelfs nieuwe versie van FAH client uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Dan is het voor mij weer een stuk duidelijker _/-\o_

Is in principe wel een stuk makkelijker dan dus om van project te wisselen en hopelijk kan je een config-file meesturen met daarin settings voor subteams zodat een easy-install-package voor verschillende projecten goed te maken is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Topicstarter
Anoniem: 28168 schreef op 23 oktober 2003 @ 09:34:
Jah, alsof je gewoon een soort ultieme installer met alle mogelijke projecten zou maken :) En in dit geval dus de projecten Seti@home, Climate Prediction en F@H. Alleen bij Seti nemen ze gelijk hun hele project op de schop om het mooi in die installer te laten passen. Zoiets?
Ongeveer ja. Je kan eigenlijk zeggen, ik installeer BOINC en daarna ga je eens kijken welk(e) project(en) je wilt gaan doen. Welke dat precies worden is nog niet bekend. Ook kan het zijn dat er later weer nieuwe of andere projecten worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idsme
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 08:50
Ik zag net dat je weer testaccounts kan aanmaken en wel hier .

Ben benieuwd hoe lang het dan nog gaat duren...

Edit:
en het is is druk:
Warning: mysql_connect(): Too many connections in /disks/koloth/a/inet_services/boinc_www/share/projects/AstroPulse_Beta/html_user/db.inc on line 9
Unable to connect to database - please try again later

[ Voor 41% gewijzigd door Idsme op 18-11-2003 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Bij mij lukte het gewoon kreeg binnen de minuut een mail met de key etc.

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:11
Ik ben zo vrij geweest een Dutch Power Cows team aan te maken... is ie vast geregistreerd. Tis niet zo dat ik perse de eigenaar van dit team wil/moet zijn, wilde alleen de naam alvast vastleggen: http://setiboinc.ssl.berk...am_display.php?teamid=128

Als ik het moet overdragen aan iemand anders, of de huidige "eigenaar" van Dutch Power Cows, laat het me dan even weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44965

* Anoniem: 44965 boinct ook ff mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41582

Account aangemaakt, clïent gedownload en gestart, CPU is 100% IDLE, gaat ie nog wat doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
ik moest mijn client bij file op "run always" zetten... is namelijk afhankelijk van de instellingen die je hebt ingevoerd. verder moet je wel genoeg diskspace vrij hebben, check anders ook ff het messages tabje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BOINC - 11/19/03 01:35:09 - Resuming activity

http://setiboinc.ssl.berkeley.edu/ap/ - 11/19/03 01:35:16 - Sending request to scheduler: http://setiboinc.ssl.berkeley.edu/ap_cgi/cgi

Ruimte zat, doet helemaal niets verder :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, ok, na 10 minuten begon ie ineens van alles te downloaden, maarja, dat verwacht je niet hè dat je zolang moet wachten :P :O

Afbeeldingslocatie: http://www.caesarion.demon.nl/astro.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 41582 op 19-11-2003 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93550

Kauwgomballen schreef op 19 november 2003 @ 01:25:
Ik ben zo vrij geweest een Dutch Power Cows team aan te maken... is ie vast geregistreerd. Tis niet zo dat ik perse de eigenaar van dit team wil/moet zijn, wilde alleen de naam alvast vastleggen: http://setiboinc.ssl.berk...am_display.php?teamid=128

Als ik het moet overdragen aan iemand anders, of de huidige "eigenaar" van Dutch Power Cows, laat het me dan even weten ;)
Is het misschien niet verstandig om iets van BOINC erbij te zetten zodat er duidelijk verschil is tussen Dutch Power Cows SETI 1 en Dutch Power Cows BOINC? Misschien Dutch Power Cows BOINC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
Anoniem: 93550 schreef op 19 november 2003 @ 02:05:
[...]

Is het misschien niet verstandig om iets van BOINC erbij te zetten zodat er duidelijk verschil is tussen Dutch Power Cows SETI 1 en Dutch Power Cows BOINC? Misschien Dutch Power Cows BOINC?
done ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Topicstarter
Check je mail :)

thnxie :)

[ Voor 91% gewijzigd door RedVox op 19-11-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
wie, ik of Geitje?

mail mij anders ff als het nodig is, ben vanavond niet aanwezig, en weet niet of ik er nog aan denk hier te kijken: kauwgomballen@is-1337.net :)

[ Voor 81% gewijzigd door kauwgomballen op 19-11-2003 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08-2022
Kauwgomballen schreef op 19 november 2003 @ 01:25:
Grappig - bij de eerste client tests is er *ook* al een DPC aangemaakt:
http://setiboinc.ssl.berk...eam_display.php?teamid=15

Zijn er nu 2 teams (#15 & #128), of is men na de eerste tests opnieuw begonnen ... ? :?

Hmmmm ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Laatst online: 16:49

SandStar

DPC-Crew

Zandster

GroteVoet schreef op 19 november 2003 @ 18:29:
[...]

Grappig - bij de eerste client tests is er *ook* al een DPC aangemaakt:
http://setiboinc.ssl.berk...eam_display.php?teamid=15

Zijn er nu 2 teams (#15 & #128), of is men na de eerste tests opnieuw begonnen ... ? :?

Hmmmm ...
Lijkt me handiger als het aanmaken van een DPC team wordt gedaan door de desbetreffende PV en niet jan en alleman. (no offence)
Anders blijf je dit soort dingen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Topicstarter
SandStar schreef op 19 november 2003 @ 18:45:
[...]

Lijkt me handiger als het aanmaken van een DPC team wordt gedaan door de desbetreffende PV en niet jan en alleman. (no offence)
Anders blijf je dit soort dingen houden.
Word al aan gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idsme
  • Laatst online: 19-06 08:50
En we kunnen weer:
November 25, 2003
The beta test project is accepting new users. CPU time measurement accuracy improved. Scheduler respects disk usage limits. Web site can issue cookies.
Bron: Berkeley Open Infrastructure for Network Computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naiko
  • Laatst online: 12-06 11:14
ik heb me ook ingeschreven, als [DPC]Naiko, ben ook al in het dpc team van boinc :p

PSN: nicovc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

gaan de teams uit de betatest worden overgenomen naar de uiteindelijke boinc database?
de naam mag dan nl wel ff worden veranderd in Dutch Power Cows (dus zonder BOINC erachter :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Gaan we hier strax subteamstats krijgen zoals in de andere projecten? Dus zodat ik strax mijn account moet maken in de vorm van [DPC]Division Brabant~Witlof? Is dat al duidelijk of nog (helemaal) niet of misschien zelfs niet eens de bedoeling om te maken in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Topicstarter
Even een kickje ivm wat update nieuws, zie TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Laatst online: 08-06 12:22

glashio

C64 > AMIGA > PC

Update

January 7, 2004

The SETI@home 'assimilator' is now running! Results are being recorded in SETI@home's science database, and will be used to find candidate signals

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Laatst online: 26-04 17:39
Yes, thanks to the Herculean efforts of Jeff Cobb and Eric Korpela,
the SETI@home validator and assimilator are now running.
The validator does a fuzzy comparison of redundant results,
picks one as the canonical result, and decides how much credit to grant.
The assimilator inserts the canonical result's signals
into the science database; it has to communicate with
both Informix (science) and MySQL (BOINC) databases,
and it took a while to get this working.

This means that beta-testers are now doing scientifically useful
computation, which is great.
But there are still some things to do before we can "go public".
The current SETI@home app crashes 17% of the time.
We need to get this down to 5%, hopefully less.
Stack traces of crashes, supplied by some Windows-savvy users,
have been extremely helpful in finding bugs in the SETI@home app.
We'll try to make a "cookbook" so that everyone can do this.

There are also problems related to work distribution and credit.
It will be easier to nail these once the app is working reliably.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5% is nog steeds te veel naar mijn smaak :Z Ik wil met gerust hart op vakantie kunnen gaan, zonder bang te zijn, dat mijn lieve }:O tjes staan te idlelen :/

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 41582 op 12-01-2004 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

We gaan van de BETAFASE naar de ALPHAFASE.

Tevens een Nieuwe Client Windows/x86 v2.28

BOINC Alpha Test

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Had vorige week nog BOINC draaien en stond met Division Brabant 3e :D Nu kunnen we dus weer overnieuw beginnen :| Hopelijk is het nu niet lang meer voor het echt gaat beginnen want Division Brabant wil wel weer mee gaan werken aan het nieuwe project alleen moeten dan de units wel geteld blijven worden en niet weer verwijderd worden. Hoe zit dat nu met dit alpha-gedeelte van de testfase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Laatst online: 26-04 17:39
glashio schreef op 16 maart 2004 @ 08:58:
We gaan van de BETAFASE naar de ALPHAFASE.

BOINC Alpha Test
:? meestal heb je eerst een alpha versie intern en ga je dan naar een beta versie voor het publiek. zij gaan dus een stap terug ? :? :?

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
stappel_ schreef op 16 maart 2004 @ 10:43:
[...]

:? meestal heb je eerst een alpha versie intern en ga je dan naar een beta versie voor het publiek. zij gaan dus een stap terug ? :? :?
Hmm, das dan wel heel raar. Ik kan in iedergeval geen account aanmaken maar zoals daar op de site staat:
March 15
New CC and SAH applications have been released. The countdown begins.
Rom
Zou het aftellen moeten beginnen voor het echte werk begint :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57158

het zit alsvolgt (als ik het goed begrijp):
Er is in de beta testgroep veel commentaar gekomen op de kwaliteit van de test clients. Het commentaar uit de groep was daarnaast van de kwaliteit "hij doet het niet". Binnen de beta test community wordt boinc meer gezien als "echte" client. :(

Dit alles heeft de Boinc org. doen besluiten een selecte groep alpha testers te vormen, deze mensen testen de nieuwe clients voor deze aan de beta test worden vrijgegeven.

Dus er is per client release een alpha en beta fase. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
hmm, ik nog wel zo gehoopt dat hij met die 'countdown' bedoelde dat er nog 'even' getest wordt voordat het project nu eens echt van start zou gaan. Het duurt zo wel een beetje erg lang en SETI1 loopt gewoon door. Kan me nog wel een timeline herinneren in een ver verleden dat er gestopt zou worden in oktober of zoiets :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57158

Er zijn nog wat critical en high priority bugs weg te werken :)
Metname aan de Boinc Client zijde schijnt het nog wat buggy te zijn.

De seti boinc client doet et goed, zo lijkt het, de resultaten ervan worden al verwerkt in de S@H database. Je krijgt er in de beta fase alleen nog geen credits voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26032

stappel_ schreef op 16 maart 2004 @ 10:43:
Dat was ook precies mijn eerste reactie!
Ach, het is eens een andere filosofie van software development :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

dus, begrijp ik het goed dat men in eerste instantie dacht in oktober03 met seti2 te beginnen en dat men nu in maart04 bedenkt dat de testclients van beta naar alpha terug moeten en het nog heel lang gaat duren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BOINC :Z

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Sequence schreef op 17 maart 2004 @ 00:58:
dus, begrijp ik het goed dat men in eerste instantie dacht in oktober03 met seti2 te beginnen en dat men nu in maart04 bedenkt dat de testclients van beta naar alpha terug moeten en het nog heel lang gaat duren? :?
Zou oktober 2004 een reële datum zijn voor het begin van BOINC :? Het duurt in elk geval wel heel erg lang. Wij dachten destijds met een afscheidsflush in december bij SETI1 dat we een risico liepen dat het misschien al afgelopen zou zijn maar dat blijkt achteraf toch nergens goed voor geweest te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Ik draai ongeveer al een half jaar Boinc werkt goed laatst heb ik de command line versie ontdekt (het scheen dat deze niet kwam) Maar heb hem toch gevonden op een of andere vage franse site. Maar volgens de nieuws brieven die ik krijg van de mede testers schijnt er toch iets verkeerd te zijn in de client. Dus het is nog even wachten tot de bugs eruit zijn gehaald

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Iemand RedVox (de PV-er van S@H) recent nog gezien? :? Die zou zich hier toch mee bezig kunnen houden....

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
RedVox: Schijn uw licht op BOINC en geef ons de info die wij willen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Kreeg onlangs deze mail in mijn inbox:
Dear BOINC beta-testers:

On April 27 we released new versions of the BOINC software
for all supported platforms.
We've gone to a new "major version" (from 2 to 3),
requiring that all users upgrade to the new version.
Our server won't distribute work to version 2 clients.

There are bugs in some version 2 clients that
cause them to try to connect to the server every second.
This is overloading the server.
So please upgrade all your hosts to the version 3 software
as soon as possible.

Thanks --

The BOINC/SETI@home team
Dus voor de mensen die testen, doe even updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Topicstarter
Witlof schreef op 01 mei 2004 @ 10:46:
Kreeg onlangs deze mail in mijn inbox:

[...]

Dus voor de mensen die testen, doe even updaten :)
Thnx Witlof, je was me voor :)

De nieuwe versie is dus nu 3.01 Beta.
Wel belangrijk voor de testers om over te stappen, de server accepteerd geen verbindingen meer van client's lager als 3.x.

Op deze link is de client te downloaden:
http://setiboinc.ssl.berkeley.edu/ap/download.php

** edit, TS aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door RedVox op 01-05-2004 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Topicstarter
Ivm een update even een subtiel kickje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86133

RedVox schreef op 22 juni 2004 @ 14:21:
Ivm een update even een subtiel kickje :)
subtiel? SUBTIEL? JE SCHOPT HEM @ MAANDEN OMHOOG! normaal zou je daar een OW voor krijgen!!!!

Maar goed, erg interssant, binnenkort dus allemaal boincen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Gaaf! RedVox heeft mijn [topic] gelezen :)

Wees blij dat "de boefjes" alvast beginnen...
Je wilt toch WU'tjes score'n als "Project Vertegenwoordiger",
van [DPC]SETI@Home aka [DPC]Boinc
En daarbij wie eerst komt (DPC) wie eerst score'd binnen het vernieuwde concept.
Het lijkt mij dat DPC gewoon door gaat als iemand op vakantie is.

* glashio is blij dat mensen BOINC positief ontvangen hebben

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Topicstarter
glashio schreef op 22 juni 2004 @ 15:06:
Gaaf! RedVox heeft mijn [topic] gelezen :)

Wees blij dat "de boefjes" alvast beginnen...
Je wilt toch WU'tjes score'n als "Project Vertegenwoordiger",
van [DPC]SETI@Home aka [DPC]Boinc
En daarbij wie eerst komt (DPC) wie eerst score'd binnen het vernieuwde concept.
Het lijkt mij dat DPC gewoon door gaat als iemand op vakantie is.

* glashio is blij dat mensen BOINC positief ontvangen hebben
Tuurlijk lees ik ook jouw topic :) Was alleen op vakantie, dus was mijn reactie wat later als ik zou willen. Maar vol spanning wachten we af, het kan niet lang meer duren... denk/hoop ik O-) >:)

Ehhh wu's score...?? ja dat doen we ook, ook bij de BETA van BOINC :)

***edit. met de boefjes bedoelde ik eigenlijk de boefjes van Berkeley :P

[ Voor 15% gewijzigd door RedVox op 23-06-2004 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

RedVox schreef op 23 juni 2004 @ 01:03:
Ehhh wu's score...?? ja dat doen we ook, ook bij de BETA van BOINC :)
Ik heb de BETA [DPC]Team gevonden }:O
Onze Clan is nu ook lid als [JoK] = Joy of Killing.

* glashio wacht idd op het "officiele bericht" van Berkeley ;)

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70787

Hmm, ik heb zojuist mijn account omgezet naar BOINC via de website, echter als ik nu bij mijn account kijk staat er het volgende:

SETI@home classic workunits 12,080

Meer mensen hier 'last' van ?
Heb er nml toch een tikkeltje meer gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01 10:11
Ik denk dat ze nog ooit opnieuw geupdate zullen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazySod
  • Laatst online: 17-06 22:58

LazySod

Scumbag with a mission

Hmm, ik heb zojuist mijn account omgezet naar BOINC via de website, echter als ik nu bij mijn account kijk staat er het volgende:

SETI@home classic workunits 12,080

Meer mensen hier 'last' van ?
Heb er nml toch een tikkeltje meer gedaan...
Dat is een resultaat van het feit dat ze voor het optuigen van die getallen een tijdje geleden een snapshot genomen hebben van de user resultaten. Heeft iedereen dus last van.

Weet niet of er nog een update voor volgt, maar zou me persoonlijk wel netjes lijken. Scheelt bij mij zo'n 10% ... 5500 in plaats van 6000.

Proof is the idol before whom the pure mathematician tortures himself. (Sir Arthur Eddington)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70787

LazySod schreef op 23 juni 2004 @ 16:21:
[...]

Dat is een resultaat van het feit dat ze voor het optuigen van die getallen een tijdje geleden een snapshot genomen hebben van de user resultaten. Heeft iedereen dus last van.

Weet niet of er nog een update voor volgt, maar zou me persoonlijk wel netjes lijken. Scheelt bij mij zo'n 10% ... 5500 in plaats van 6000.
Ah ok, duidelijk.

Ik zit nu tegen de 16000 aan, dus scheelt best wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53793

Het is wel verwarrend dat je soms lang moet wachten tot je WU's worden "geaccordeerd" en dat je je geclaimde credits krijgt toegewezen.

En wat zou er gebeuren met WU's die je klaar hebt, waarvan op een bepaald moment de geldigheid verstrijkt zonder dat iemand anders deze WU heeft gecrunchd? Ik zie een verloopdatum van ongeveer 14 dagen.

Verder loopt alles wel lekker en is installeren nog makkelijker dan Seti1(!).

Ik heb momenteel 4 pc's voorzien van Boinc om te proberen.
Wanneer alles officieel live gaat, hoop ik mijn Seti-gebakjes te switchen naar Boinc.

Er zijn overigens momenteel 2 DPC teams te vinden. Een gemigreerd team vanuit de nu nog draaiende Seti1 EN een nieuw DPC met momenteel 32 leden (Dutch Power Cows BOINC) met TeamFTD als founder. Waar kunnen mensen zich aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 53793 schreef op 25 juni 2004 @ 10:58:
Het is wel verwarrend dat je soms lang moet wachten tot je WU's worden "geaccordeerd" en dat je je geclaimde credits krijgt toegewezen.

En wat zou er gebeuren met WU's die je klaar hebt, waarvan op een bepaald moment de geldigheid verstrijkt zonder dat iemand anders deze WU heeft gecrunchd? Ik zie een verloopdatum van ongeveer 14 dagen.

Verder loopt alles wel lekker en is installeren nog makkelijker dan Seti1(!).

Ik heb momenteel 4 pc's voorzien van Boinc om te proberen.
Wanneer alles officieel live gaat, hoop ik mijn Seti-gebakjes te switchen naar Boinc.

Er zijn overigens momenteel 2 DPC teams te vinden. Een gemigreerd team vanuit de nu nog draaiende Seti1 EN een nieuw DPC met momenteel 32 leden (Dutch Power Cows BOINC) met TeamFTD als founder. Waar kunnen mensen zich aansluiten?
Het officiele team is het gemigreerde team vanuit Seti 1. Deze is geregistreerd op het juiste emailadres en wordt beheerd door de DPC-crew. Gaarne daar aansluiten ;)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Pagina: 1