het is nu juist 't voordeel van zo'n ding dat je geen muismatje nodig hebt.
muismatje uit 't raam en lekker op je bureau muizen
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Of "springt" ie over het scherm??
Want dat laatste had ik met mijn logitech-pilot+ + AbitKA7 ook, maar daarbij lag het aan het Bios... Ik zou dus maar es je mobo-bios upgraden als je dat nog niet gedaan hebt.
En het dus wel goed glijdt
Zo'n ding moet het overal op doen. Zonder springen...
Het kan ook iets in de PC zelf zijn die hem laat hoppen... Zoals Hardware monitors, want die hebben er nog wel een handje van om alles een fractie van een seconde te laten hangen terwijl ze zelf de info binnenhalen.
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Verwijderd
helpt dit niet ... dan zou ik even op de site van de fabrikant kijken of em terugbrenge naar de winkel.
GrTz. J
Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD
dat werkt heel goed.
Verwijderd
die logitech ligt beter in de hand maar de optische sensoren van de M$ zijn dus wel beter dan die van de logitech , helaas
alleen ze verspringen allebei wel een beetje zo nu en dan , dan til ik m op blaas een keer in de sensor en dan is het probleem weer ff de wereld uit. Wat me wel is opgevallen is dat hele minuscuule dingen zoals een stofje vlak bij de optische sensor het ding al op hol laat slaan dus pas daar mee op
Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD
Verwijderd
Wat te doen:
op je buro =p
De Logitech ligt veel beter in de hand dan de M$, dus dan toch maar de Logitech. Gelukkig zit er 5 jaar garantie op die krengen. Breng ik 'm over dik een jaar terug, dan ruilen ze 'm wel voor een beter model. PUH.
Oh, en bij mij staat de lamp ook de helft van de tijd aan z'n zak te krabben. Dan slaat ie uit, moet ik de muis weer optillen en boos aankijken; Dan doet ie 't weer. Dat heeft blijkbaar nogal met het soort ondergrond te maken. Maarja. Daarvoor zou zo'n optical mouse juist ongevoelig voor moeten zijn.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik denk niet dat het aan je ondergrond/muismat/bureau ligt, maar daar was je zelf waarschijnlijk ook al achter.
Wat je eens kunt proberen is de instellingen van de muis te wijzigen.
Zet de snelheid en versnelling eens op laag... bibbert hij dan nog steeds?
Gelukkig is bij ons de gekke muizenziekte nog niet toegeslagen... voor mij absoluut GEEN muis met bal meer. De optische muis is een muis met meer ballen (kloten) dan een normale muis
Verwijderd
In tegenstelling tot een bal-muis, houdt een optische muis juist meer van licht ruwe oppervlakken. De muis licht het oppervlak op, en zoekt naar verschil in lichte en donkere plekken. Dit verschil wordt veroorzaakt door het meer of minder weerkaatsen van het rode licht op verschillende kleuren, maar ook door het VORMEN VAN SCHADUWEN. Een oppervlak met krassen zal het dus beter doen dan een perfect glad oppervlak!!!!!Op dinsdag 05 december 2000 19:22 schreef janneke het volgende:
welke vlakke ondergrond ik ook gebruik, maakt allemaal nix uit
Het meest ideaal is een bont gekleurd oppervlak (met allemaal zeer kleine kleurvlakken... oftewel gespikkeld) en bovendien licht ruw (bv. zo ruw als matglas)
Verwijderd
ROFL.Op dinsdag 05 december 2000 23:47 schreef --ReapeR-- het volgende:
dan moet ik maar mijn bureautje gaan opschuren
Heb je me post gelezen? dat is hoogst waarschijnlijk de oplossing, ik weet niet waarom, maar ik weet wel dat dit bij elke optical mouse zo is.
Verwijderd
Wat je natuurlijk eens kunt doen is in veilige modus opstarten, en dan kijken wat het kreng doet. ikzelf heb een M$ explorer en ik ben er heel erg tevreden over. Doet al meer als een jaar prima zijn werk. Maar let op, ze horen overall op te werken, de optische muisjes. Maar zodra je ondergrond ook maar rood vertoont, dan snapt de muis het niet meer zo. Ik heb een muismatje gehad met een rode auto erop(ik weet het, muismatje is niet nodig, maar op een Lanparty is het wel zo handig. Zo hoeft de muis zich niet dooor de chips, as en bier resten te wurmen) en als ik op het rode kwam reageerde die amper of ging springen.Logisch als de belichting bestaat uit rood licht. Maar probeer de veilige modus eens en kijk wat die daar doet. Zou eens aan windows kunnen liggen. Je zou niet de eerste zijn.Op dinsdag 05 december 2000 08:54 schreef --ReapeR-- het volgende:
nee hij bibbert als ik hem op één punt stil hou.
het kan denk ik niet aan mijn bios liggen want ik heb een A7V met 1004c en een duron@900 dus mijn compu is ook niet te langzaam
(en hij is al op mijn ps/2 poort aangesloten)
Mzzl