Compaq Pres 5640 + W2K + Eicon Diva

Pagina: 1
Acties:

• Pommi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Hallo allemaal,

Ik heb net een PC omgezet van Win98 naar Win2K Prof.

Veel hardware wordt herkend, maar een Netwerkcontroller niet.
Maar er werken 2 dingen nog niet, namelijk het Onboard netwerkaansluiting. En ook een Eicon Diva 2.01 helemaal niet.

Nu weet ik niet of de herkende 'netwerkcontroller' de eicon of de onboard netwerkaansluiting is.

Daarnaast heb ik geprobeerd de herkende netwerkcontroller te combineren met de drivers van de eicon, dit is niet echt gelukt.

Vraag:
Is de netwerkcontroller de Onboard Netwerkaansluiting? Zo ja, welke drivers horen hier dan bij?
En als dit zo is, hoe kan ik de Eicon Diva dan benaderen, want deze wordt op geen enkele manier herkend onder W2K.

Alles heeft het onder Win98 wel gedaan...

Hoe moet ik nu verder :?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Eicon Diva 2.01 kun je toch gewoon drivers van de Eicon site plukken?
http://www.eicon.com/supp...b/software.asp?h=d&s=w2kp

Alhoewel, "basic drivers are included in the OS", volgens Eicon...

[ Voor 49% gewijzigd door roelio op 19-10-2003 20:46 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Pommi
Alle mogelijke drivers van Eicon Diva heb ik gedownload en geprobeerd. Maar heel die Eicon Diva wordt geeneens herkend door W2K, en hier bij andere toppics wordt gezegd dat hij automatisch herkend word door W2K. Raar...

Maar wat ik op de eerste plaats wil weten is, of die Netwerkcontroller die Eicon kan zijn?

[edit] Ook wordt bij de driverupdate de volgende melding gegeven: "Geen apparaat gevonden"

[ Voor 14% gewijzigd door Pommi op 19-10-2003 20:55 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Pommi schreef op 19 oktober 2003 @ 20:48:
Alle mogelijke drivers van Eicon Diva heb ik gedownload en geprobeerd. Maar heel die Eicon Diva wordt geeneens herkend door W2K, en hier bij andere toppics wordt gezegd dat hij automatisch herkend word door W2K. Raar...

Maar wat ik op de eerste plaats wil weten is, of die Netwerkcontroller die Eicon kan zijn?
das de eicon ja, anders stond er wel 'ethernetcontroller'

A wise man's life is based around fuck you

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

een Eicon Diva wordt niet automatisch herkend bij mijn weten, je kan er wel gewoon drivers voor downloaden en dan werkt ie.

Aangezien het een ISDN kaart is, wordt hij als netwerkadapter in je systeem gezet.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ik ken die Eicon kaart niet, maar ik ga er ff vanuit dat ie PCI is: staat ie nou wel of niet in apparaatbeheer als PCI network device o.i.d.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Pommi
limoentje schreef op 19 October 2003 @ 21:18:
Ik ken die Eicon kaart niet, maar ik ga er ff vanuit dat ie PCI is: staat ie nou wel of niet in apparaatbeheer als PCI network device o.i.d.
Dit wordt weergegeven in het app.beheer: 'Netwerkcontroller'. Met een geel vraagteken ervoor. Of dit van Eicon of de Onboard Netwerkaanluiting is weet ik dus niet.
Pagina: 1