Toon posts:

Aansluiten van HD doet het niet

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn buren wilden een nieuwe hardeschijf hebben. Zij er dus eentje kopen bij een winkel, en die wilden ze dus vervangen met de hardeschijf die ze al hadden. Maar de bios herkent hem niet. Wat kan hiervoor het probleem zijn?

Alles staat goed aangesloten en de jumper staat op master. De hd kraakt ook wel als ik de stroom aanzet. En als ik de oude hardeschijf aansluit werkt ie wel gewoon.

Het is al een beetje een oudere computer (4of5 jaar oud), kan het gewoon zijn dat de bios de nieuwe hardeschijf niet ondersteund? Als dit zo is, is zoiets dan op te lossen door de bios te flashen?

En als dat dus het probleem is, hoe kan ik zien aan bv. het moederbord of de bios waar ik moet kijken voor die update? De buren hebben nl. geen boekjes meer van hun computer. Is dit nog te redden?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

OM FAQ/Beleid

Kijk daar eens ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier op GoT wordt van jou verwacht dat je eerst vooronderzoek doet eer je een topic opent. Lees eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :)

Dit topic is gesloten.