| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |
Test hem gewoon ff met Powermax, loop ff de test door en je weet het zeker.
kan meerdere oorzaken hebben, maar op zich is het zo dat je schijf wel stuk gaat binnen enige tijd. Die error is er niet voor niets 
Download even testproggie van www.maxtor.com
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
ik geloof wel dat er iets mis is hoor, maar mogelijk kan ik het oplossen door een nieuwe print?
| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |
SMART is een mechanisme wat tegenwoordig in alle harddisks zit. Het is een stukje hardware/software die verschillende schijfkarakteristieken in de gaten houd. Denk aan vibraties, temperatuur, stroomverbruik etc etc etc...
Indien 1 of meerdere van die gemeten waarde buiten de specs komt, duid dit mogelijk op een defecte schijf in wording...
Het betreft hier dus met name mechanische problemen... De printplaat is meestal stuk of niet stuk, dus daar valt niet veel aan te "voorspellen"
Indien 1 of meerdere van die gemeten waarde buiten de specs komt, duid dit mogelijk op een defecte schijf in wording...
Het betreft hier dus met name mechanische problemen... De printplaat is meestal stuk of niet stuk, dus daar valt niet veel aan te "voorspellen"
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
toch heb ik een paar jaar terug met een HD van mijn zusje gehad dat ie smart errors gaf.dreeke schreef op 19 October 2003 @ 20:19:
kan meerdere oorzaken hebben, maar op zich is het zo dat je schijf wel stuk gaat binnen enige tijd. Die error is er niet voor niets
de oplossing was de twee hd's verder uitelkaar zodat de warmte weg kon.
die hd draait nu nog.
een feit blijft dat er wel iets aan de hand is idd.
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
Verwijderd
Ik had een SMART error na een verklote lilo sessie, wat de melding deed verdwijnen was simpelweg een fdisk /mbr . Het zij zo.
Maar als je 'm had laten zitten zou die waarschijnlijk wel stuk gegaan zijn.Mr.Nobody schreef op 19 oktober 2003 @ 20:29:
[...]
toch heb ik een paar jaar terug met een HD van mijn zusje gehad dat ie smart errors gaf.
de oplossing was de twee hd's verder uitelkaar zodat de warmte weg kon.
die hd draait nu nog.
een feit blijft dat er wel iets aan de hand is idd.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Is het toevallig een Maxtor 54610H6 ?
'Diamond MAX Plus 45 7200 RPM'
Deze HD (van mijn vader) geeft ook een S.M.A.R.T. error. Ik kan er nog wel data vanaf halen, maar niet meer van booten
.
'Diamond MAX Plus 45 7200 RPM'
Deze HD (van mijn vader) geeft ook een S.M.A.R.T. error. Ik kan er nog wel data vanaf halen, maar niet meer van booten
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
dat zeg ik: het is een feit dat er iets aan de hand isdreeke schreef op 19 October 2003 @ 20:51:
[...]
Maar als je 'm had laten zitten zou die waarschijnlijk wel stuk gegaan zijn.
en dat ie ooit kapot gaat geloof ik ook wel
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
Wat voor typenummer heeft die HD? Ik had laatst iets met 6L.... (uit mn hoofd) en die deed echt supervaag. WinXP draaide er 2 weken als een zonnetje op en toen opeens niets meer
. Uiteindelijk ingeruild voor een nieuwe.
Pagina: 1