Toon posts:

Een router achter een router

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb een vraagje over het volgende,

hebben hier een adsl modem met ingebouwde router, waarna, met tussenkomst van een hub, 4 pc's van internet worden verzien.

Binnenkort komen hier een PDA (wireless lan) en een laptop (wireless lan) bij. Daarom willen we nu naast het 'vaste' netwerk ook een wireless netwerk opstarten. Dus een switch met wireless connecties zou voldoende zijn om dit te kunnen realiseren. Maar ik lees bij elke switch die daarover beschikt dit ook meteen een router is.

M'n vraag als ik een switch/router aansluit op m'n adsl modem met ingebouwde router ontstaan er dan conflicten? bv. met het toewijzen van de interne ip-adressen (nat) ? Of moet je het NAT uitzetten in het modem en de ip adressen laten toewijzen door de switch/router?

Waarom koop je niet alleen een switch --> de switches die ik heb gezien zijn ook meteen een router

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 00:34

maontje

better off Playing

geen idee ik zou het eens proberen

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

maontje schreef op 19 October 2003 @ 19:50:
geen idee ik zou het eens proberen
niet echt hulpzaam he

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:51
je moet zoekn op de term acces point.
bijv de sitecom WL-013

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 00:34

maontje

better off Playing

ik weet het.
Maar dat is het beste wat ik kon bedenken. Heb he t zelf nog nooit geprobeert.
Maar volgens mij moet dat toch wel kunnen.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 17:46
Je kunt de draadloze router ook als switch gebruiken, dus niet de WAN poort gebruiken maar de uplink.

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

heb hier dezelfde situatie:

adsl router ------ router pc ----- switch ------ rest van de pcs en een accespoint

gewoon idd de ap aansluiten op de switch en de router functie niet gebruiken.

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

Topicstarter
vraagje; heb net gekeken op m'n adslmodem/router die ik nu in de kast heb staan. (dat wireless apparaat heb ik nog niet gekocht..)

vanaf modemrouter gaat een utp kabel van lan port naar de uplink van de hub. De enige wan poort die ik nu heb is op me modem.

//edit

misschien snap ik wat je bedoelt..

1. adsl modem/router ---> lan port -->utp kabel --> uplink van de switch/router

opmakend uit je verhaal zit er dus ook nog een wan-poort op de switch/router, die ik dus niet nodig heb?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 20:10 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of je conflicten krijgt ligt er aan hoe je de instellingen van beide routers doet. Als je je WLAN access point een ander subnet geeft als de rest, zal het al een stuk schelen. En dan het ADSL-modem als gateway instellen. Maar ik denk dat je de search ff moet gebruiken, is al best veel over langsgekomen in NT

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-02 15:43

CaDje

Framedrops for life

een router zorgt er toch voor dat maar 1 ip naar buiten gaat. (of heb ik het mis)
Dan zou het toch eigenlijk makkelijk kunnen zolang het ip dat naar de andere router gaat in de zelfde range blijft. (tenminste dat denk ik zo)

Verwijderd

Je hebt een aantal mogelijkheden:
  • Gewoon een simpel Access Point kopen, die zijn nl. precies bedoelt voor datgene dat jij wilt doen. Zijn zat AP's die gewoon AP zijn. Staan een heleboel in: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/314.
  • Een router met wireless-functionaliteit kopen, en die met de WAN-poort aan je andere router koppelen. Dit vereist enig instelwerk, maar is met handleiding goed te doen.
  • Een router met wireless-functionaliteit kopen, en daar alleen de switch van gebruiken. Is een wat ranzigere oplossing, en compleet nutteloos.
Als je besluit voor één van de laatste twee te gaan (de eerste geniet mijn voorkeur) zal alles uiteindelijk wel kunnen werken, maar het is ten eerste zonde van het geld, en ten tweede moeilijker configureren.
Lees eens wat topics door:
(2de)Router achter thuisnetwerk zetten kan dat?
Router op router aansluiten
[search=router achter router]

In feite komt de laatste optie neer op het instellen van je tweede router als DHCP-client, en je computers achter de tweede router in een ander subnet zetten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.