[Photoshop 7]Batch slaat niet op in origineel formaat

Pagina: 1
Acties:

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik heb net een action gemaakt in Photoshop voor het maken van een wit kader om mijn foto's. Nu heb ik een hele map met foto's en ik wil via Batch deze action toepassen op de foto's. Nu mag photoshop het resultaat gewoon overschrijven over het origineel. Dus ik kies de optie:

"save and close" bij "destination".

Nu lees ik in de help file van PS het volgende:
Saving files using the Batch command options always saves the files in the same format as the original files. To create a batch process that saves files in a new format, record the Save As command followed by the Close command as part of your original action. Then choose Override Action "Save In" Commands for the Destination when setting up the batch process.
Dus mijn jpg bestanden zouden weer als jpg moeten worden opgeslagen naar toepassing van de action.

Helaas! Elke keer als ik nu de batch opstart, wil hij constant het resultaat opslaan als *.psd.... Dit is dus duidelijk geen jpg... en ook duidelijk geen "save and close"

Iemand een idee hoe ik het wel goed krijg?

Verwijderd

Je zou een flatten image aan je action kunnen toevoegen. Layers kunnen niet worden opgeslagen in JPEG afbeeldingen, en dus is het logisch dat je niet geautomatiseerd als JPEG kunt opslaan zonder dialog window, omdat er dan immers informatie verloren zou gaan.

• mmedia
Prima, probeer het gelijk even uit!

• mmedia
Ja, nu slaat ie wel op in jpg formaat. Het vreemde was dat ik terwijl ik nog geen flatten layers had gedaan, ik wel handmatig direct "save for web" en dan in jpeg formaat kon opslaan.

Ik moet overigens nog steeds wel per foto de instellingen van jpeg aangeven en dan op ok klikken. Kan je dit ook automatiseren?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

mmedia schreef op 19 October 2003 @ 19:53:
Ja, nu slaat ie wel op in jpg formaat. Het vreemde was dat ik terwijl ik nog geen flatten layers had gedaan, ik wel handmatig direct "save for web" en dan in jpeg formaat kon opslaan.
Dat klopt, maar dan geeft ie onderin beeld wel aan dat sommige delen van de image niet worden opgeslagen indien je hem als .jpg opslaat :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.