Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Misschien ... OF (Nieuwe indeling Forum!)

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Deze topic is bedoeld voor de mensen die een idee hebben het OF probleem op te lossen. Eerlijk gezegd zal heel OF me worst wezen, maar ik wil wel meedenken. En als iedereen dat even doet is het makkelijker voor de adjes om tot een oplossing te komen. Dus hier geen troep plaatsen alleen oplossingen!

[mijn oplossing]
Misschien is het iets om mensen pas op het onzin-forum toe te laten als ze bijv 200 posts hebben. Wil er iemand die 200 posts snel halen en troep gaan verspreiden op de nuttige forums dan moet hun tellertje weer gewoon op 0 gezet worden of geband worden.
Zo krijg je dus meer serieuze mensen op het onzin forum en zo krijg je dus ook (helemaal na een tijdje) veel meer mensen die meedenken in de serieuze forums. En omdat je dan dus meer serieuze mensen krijgt op het onzin forum, kan er daar de extra controle van naar bijv sg.

Uiteraard vind ik ook dat dit geld voor de mensen die er nu zitten en niet alleen voor de newbies', van die mensen moet dus van het totaal aantal posts wat ze hebben, de onzin posts niet meegeteld worden voor de toegan tot het onzin forum.

Ik denk dat dit een hele goede oplossing is!
Of het te behalen is is een ander verhaal, want volgens mij zou het best moeilijk zijn om zo'n systeempje te maken, ik kan het niet ig.
[mijn oplossing]

Deze oplossing is misschien al meer voor bij gekomen maar ik had echt geen zin om alle 9 blz te lezen. En ik heb het ideetje redelijk uitgewerkt.

Verwijderd

Topicstarter
BTW

Aangezien dit alleen voor mogelijke oplossingen bedoeld was, leek het me wel nuttig deze topic te starten.

Maar ik zie dat alle andere OF topic geclosed worden. Dus als een adje dit geen goed idee vond (oplossingen draadje) dan heb ik er geen enkel probleem mee als ie geclosed word.

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

Mike78

Always

Hmmm, lijkt me wel een goede oplossing. :)

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Verwijderd

fantastische oplossing!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Misschien is het iets om mensen pas op het onzin-forum toe te laten als ze bijv 200 posts hebben.
Ik vraag me af hoeveel mensen er met minstens 200 (serieuze) posts op got rondlopen die ook graag in het OF willen posten...

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-11 13:43
Ik vind het eigenlijk nog steeds nergens op slaan. Waarom pas onzin mogen posten als je veel slimme dingen hebt gepost :?
Ik denk nog steeds dat een soort test in het begin, voor dat je jezelf aanmelt, die toetst of je wel geschikt bent voor dit forum, een beter idee is. Gewoon een klein vragen/multiplechoice lijstje over computers. Scoor je goed dan mag je er in, zoniet dan heb je pech en hoor je hier niet thuis, en dus ook minder onzin.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik maak mij meer zorgen om de mensen die eerst 200 nuttige postingen maken en dan besmet raken met het OF-virus. We krijgen die mensen nooit normaal terug.

Weglaten van OF is het beste en meest eenvoudig.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-11 08:23

Floor-is

5.2

Ik zou inderdaad wel allerlei oplossingen op een rijtje willen zien. Geef ik meteen mijn (en van sommige andere adjes/modjes idee erbij...) Ik weet niet wat ze er van vinden, maar ik denk dat het wel handig is als jullie ook zien waar wij mee bezig zijn...
Ik denk dat een hele nieuwe indeling van het forum eigenlijk de enige en beste oplossing is. Daarom zal ik een voorstel hier neerzetten.

General Chat
- Stuffis Generalis
- Nieuws, Sport & TV
- Wetenschap & Levensbeschouwing
- Dutch Power Cows

Harde waren
- Hardware Algemeen
- Processors & Mobo's
- Videoplanken & Beeldkanonnen
- Opslagmedia (HDD's, CD burners e.d.)
- Overclocking & Case modding
- Audio, Video, HiFi & Home Theatre Forum

Softe goederen
- Software Algemeen
- Windows probs
- Linux, FreeBSD e.a. Unix-achtigen
- Spielerij

Netwerken
- Network Troubleshooting
- Internet & Telefonie

Devschuur®
- Webdesign & Graphics
- Programming & Website scripting
- Hosting & Server software
- Site Checks

Gathering of Tweakers & T.net
- Lieve Adjes
- Meldpunt misbruik
- GoT Admin & Moderator Forum
- Tweakers.net Crew Forum

+ ergens het nieuwe OFF-TOPIC forum

*) Newbie oc threads moven naar hw alg ipv oc/casemodding forum (oc/casemodding alleen voor die-hards)

*) Misschien dat er nog meer onderverdeling in software kan worden gemaakt? (software boeit me niet zo).

*) Verder zijn wij wel geïnteresseerd in het idee van lite-modjes, maar hoe en wat precies??
Aldus een samenwerking van verschillende modjes en adjes, dit is een beetje het idee waar we dus naar toe werken. Een nieuwe indeling van het forum, met in mijn ogen een nieuwe faq en een duidelijke policy. Deze zal je door moeten worstelen voor je kunt registreren of, als je het forum na de "reorganisatie", voor het eerst bezoekt.

Verder wil ik in samenwerking met Tom het forum in de gaten gaan houden, in samenwerking met de lite-modjes kunnen we dan als het goed is een hele hoop shit voorkomen.

Als laatste: Als de uiteindelijke oplossing niet blijkt te werken, zal het OF verdwijnen, het is dus zaak dat het ook grotendeels een zelfregulerend forum wordt. (Met dus een nieuwe naam)

Edit: typo's en verduidelijking.

Bericht hierboven

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
- Windows probs
Waarom niet gewoon Operating Systems ?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Floris_Diemel: op zich goed plan, maar er zijn méér OS-en dan Windows en *nix (verzamelnaam) alleen ! Denk aan BeOS, QNX.... maak dan ook een 'OS-en algemeen' oid...

Verder zijn het wel héél veel categoriën vind ik...
Hier heb ik nog een prachtige oplossing voor, je mag uit 4 alternatieven kiezen (allen even goed) :

1) /dev/null
2) Recycle Bin
3) Deep Space
4) Fokforum

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

En pleeze ga geen regels maken over met zoveel posts mag je hier en daar posten. Het T.net reactiesysteem is er helemaal door verpest. Iedereen loopt de boel bij elkaar te slijmen.

• Onno
  • Niet online
Eh, SG is al het off-topic forum... toch?
maak dan ook een 'OS-en algemeen' oid..
Idd...

• Tim
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Devschuur®
- Webdesign & Graphics
- Programming & Website scripting
- Hosting & Server software
- Site Checks
Asjeblieft geen apart Site Check forum, die staan prima tussen de design topics.. En in een apart site check forum komt waarschijnlijk niemand..

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op dinsdag 05 december 2000 17:13 schreef Onno het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoeveel mensen er met minstens 200 (serieuze) posts op got rondlopen die ook graag in het OF willen posten...
euh... ikke?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 06:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
Een bepaald aantal posts moeten hebben om in het OF te kunnen posten kun je vergeten. We kunnen wel steeds tellertjes op 0 gaan zetten maar dan is het kwaad al geschied: andere forums vervuild met nutteloze posts + extra werk voor de mods en admins

De forumindeling kan nog veranderen maar het is vrijwel zeker dat het OF (voorlopig) blijft

• Theeboon
  • Laatst online: 16:44

Theeboon

theebonen bestaan!

Ik vond 't idee om de posts in het Onzin forum niet mee te laten tellen wel goed!

Scheelt voor mij weer 3000 posts ;)

"I sit in my room and imagine the future."

• Femme
  • Laatst online: 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een bepaald aantal posts als voorwaarde om in OF te gaan posten gaat alleen maar leiden tot meer vervuiling in andere forums. Dan moet het tellertje op 0 gezet worden als de persoon in kwestie teveel onzin post en dan komen daar weer megalange discussies over.

Het moet vooral simpel zijn.
Verder zijn het wel héél veel categoriën vind ik...
Er zijn ook héél veel threads.
Waarom niet gewoon Operating Systems ?
Er is specifiek gevraagd om een Linux forum. Op zich zou BeOS en alle andere non-Windows OS'en ook wel bijgezet kunnen worden (of die kunnen gewoon in Software algemeen).
Eh, SG is al het off-topic forum... toch?
SG is voor de serieuze topics.

Alles in 1 forum -> veel crap waar mensen zich aan storen. Kun je allemaal wegmodereren, maar dat gaat ook zwaar sfeerverpestend werken. Vooralsnog zie ik een apart forum voor de minderzinnige topics de beste oplossing (en dan harder modereren op flamewars, overtredingen e.d.).
Asjeblieft geen apart Site Check forum
Het probleem met de overmatige hoeveelheid site checks is dat mensen zich er aan gaan storen. Als ze in een apart forum staan komt er misschien niemand, maar is er ook geen irritatie in de andere webdev forums :).

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 05 december 2000 17:13 schreef Onno het volgende:

[..]
Erg weinig, de mensen die je veel op OF ziet posten maar zelden in andere fora, ze komen echt puur voor OF, voor mij des te meer een reden om voor permanenten sluiting van OF te stemmen!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 13:56
mijn mening die jullie nog maar eens moeten aanhoren:

Een onzin van 2 niveau's,
je hebt dan:
de 'echte' fora
SG
tweakers over tweakers
en heleemaal onderaan : ONZIN
/dev/null. <- trashcan, removed posts

laat onzin dan ook echt onzin zijn.. moderators in de andere fora kunnen omlaag modden (ook ineens van waar dan ook naar dev/null natuurlijk) en in onzin kan alles behalve illegale/denigrerende/.. shit, zulks wordt gelocked/gedelete/...

Bij onzin zet je dan gewoon een grappig waarschuwinkje neer zodat niemand er iets fatsoenlijks verwacht en de reputatie van GoT zoals enkele modjes dat zo mooi zeggen is gered, alsook de uitlaatklap van vele tweakers..

Kan iemand hier een fatsoenlijk bezwaar tegen inbrengen eigenlijk? 'k ben benieuwd

• witchdoc
Op dinsdag 05 december 2000 18:24 schreef Theeboon het volgende:
Ik vond 't idee om de posts in het Onzin forum niet mee te laten tellen wel goed!

Scheelt voor mij weer 3000 posts ;)
wrom? aan het aantal post mag NIKS belang hangen.. beste manier daarvoor is onzinposts meetellen.. want wie houd daar nu rekening mee?
* witchdoc zou zeggen gewoon NIET bijhouden die topic-count.. komt toch alleen maar om-ter-meeste-topics-competitie van en wat maakt't uit? Noppes

• witchdoc
Op dinsdag 05 december 2000 18:39 schreef DSmarty het volgende:

[..]
Erg weinig, de mensen die je veel op OF ziet posten maar zelden in andere fora, ze komen echt puur voor OF, voor mij des te meer een reden om voor permanenten sluiting van OF te stemmen!
ik denk dat ik wel HEEL erg veel van me percentjes in onzin heb gehaald, toch kom ik hie ABSOLUUT niet enkel voor onzin.. maar onzin houdt me wel hier terwijl er weer niks hardwareachtigs is voor het Netwerk-forum.

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 07:26

Obi

Ik denk dat het zeker de goede kant op aan het gaan is met de ideen. Zeker de indeling door Floris gemeld spreekt mij wel aan.

Één ding, zoek de lite-modjes goed uit (maar dat hoef ik jullie niet te vertellen)

Off-Topic-forum er wel ingooien lijkt mij, het onzinforum heeft naast het gezeik ook een aantal voordelen met zich meegebracht, nl. bijvoorbeeld dat het niveau van SG is omhoog gegaan. Die meerwaarde lijkt mij het Off-Topic te rechtvaardigen.

Edit:

Is het trouwens niet een idee het profiel van de members aan te passen..? Ik bedoel hierbij de mogelijkheid meer te vermelden in het GoT-Profile, zodat er minder topics komen als: Wat voor een Systeem....
Ook denk ik dat het bruikbaar kan zijn bij vragen over hardware, zo kan iedereen zien met welke componenten het 'conflict' zich voordoet.
Bekijk de link in m'n sig (Obi's totale profiel) voor een voorbeeld.

Edit 2

Oh ja, ook halen misschien zo de mensen hun complete systeem uit hun sig. Dat is vaak nogal zo'n lap tekst :).
Nu jullie toch zo aan het 'innovaten' zijn, is het misschien mogelijk voor de sigs font size="1" als standaard te nemen..? Zo valt de geschreven tekst wat meer op. De Signatures springen er mijns inziens té veel uit. Toch heb ik ze liever 'aan' dan 'uit'...

• Obi

Obi

Ik denk dat ik ook een voorbeeld ben van iemand die veel in het Onzin post(te), maar ook erg veel op de rest van GoT komt.

GoT Rocks :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:42

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

...alsjeblieft geen apart Site Check forum

Het probleem met de overmatige hoeveelheid site checks is dat mensen zich er aan gaan storen. Als ze in een apart forum staan komt er misschien niemand, maar is er ook geen irritatie in de andere webdev forums .
nu is het zo dat zodra iemand een javascript-probleem heeft, dat het vaak duidelijker is als hij een link plaatst naar de betreffende pagina.

wat gebeurt er met mensen die links plaatsen in Webdesign&graphics, een gedeelte daarvan zal rechtgeaard zijn, een ander gedeelte zal gedaan worden door mensen om bezoek te lokken. (en vervolgens veel ergernis veroorzaken)

tevens zal het sitecheck veel non-professionals aanlokken, "leuk, effe kankeren op sukkels die zo stom zijn hun siteje erop te zetten..", en vervolgens eropvolgende flames.. lijkt me in potentie een OF-2. momenteel zitten er tussen sitechecks ook nogal eens goede en interessante sites (ook van pro's) waarvan ik blij ben ze even te kunnen zien, evalueren, (en ja..of ik ideetjes zelf ook zou kunnen [her]gebruiken)
een apart sitecheck-forum zal mij voor 95% niet kunnen bekoren.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Onno
  • Niet online
SG is voor de serieuze topics.
Ja, off-topic is dus gewoon een verkeerde benaming. Dekt de lading niet. :)

Verwijderd

Topicstarter
wat is een lite-modje eigenlijk?

• Obi

Obi

Op dinsdag 05 december 2000 19:44 schreef funksngrooves het volgende:
wat is een lite-modje eigenlijk?
Een lite-mod is een moderator met beperkte privileges, bijvoorbeeld alleen het sluiten van topics. (geen users bannen, berichten van iemand anders editen, topics moven etc.)

Verwijderd

Topicstarter
En welke nieuwe lite-modjes hebben ze ' aangenomen' ?

Dat is op zich ook wel een idee, dus gewoon wat lite-modejes inzetten. Betrouwbare people die hier veel komen. Ik noem bijv een Hlpdsk ofzo.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Er zijn nog geen modjes aangesteld, dat moet nog gebeuren, maar er moet ook nog bedacht worden wat ze wel en niet mogen/kunnen.

Bericht hierboven

• Obi

Obi

Tja, als je goede afspraken maakt, is het niet zo erg belangrijk wat de mogelijkheden voor de lite-mods zijn. Je weet precies wat iemand doet, en de rechten zijn net zo snel afgenomen als gegeven (alhoewel dat natuurlijk niet de bedoeling is).
Het lijkt mij dat simpele rechten toch voldoende zijn; zoals het sluiten van topics in één topiclist...

[Off-topic]

BTW. Floris, wat vind je van Blue Alphabet - Cybertrance ? Wel cool toch..?

Zeker relaxed, niet al te stevig etc. :)
[/Off-topic]

Verwijderd

wedden dat je veel mensen gaat krijgen die de verkeerde topics.... in de verkeerde forums gaan plaatsen hebben de mods alleen maar meer werk..!! Ik vind dat je het forum niet te veel moet uitbreiden bv gewoon een os forum niet appart ene (L)UNIX forum ofzo.... en sitechecks gewoon bij Webdesign&Graphics laten omdat de helft daar sitechecks zijn........

• The Legend
  • Laatst online: 23:56

The Legend

*Plop*

Ik vind het eigenlijk nog steeds nergens op slaan. Waarom pas onzin mogen posten als je veel slimme dingen hebt gepost
Ik denk nog steeds dat een soort test in het begin, voor dat je jezelf aanmelt, die toetst of je wel geschikt bent voor dit forum, een beter idee is. Gewoon een klein vragen/multiplechoice lijstje over computers. Scoor je goed dan mag je er in, zoniet dan heb je pech en hoor je hier niet thuis, en dus ook minder onzin.
En de mensen die nix tot weinig weten die mogen er dan niet in :( Iedereen is tenslotte niewbee geweest.

[oplossing mode]
Er bestaat gewoon GEEN oplossing in combinatie met het blijven van het OF. Dat kan gewoon niet.
De enige oplossing is keihard, weg ermee. Simpel, je zult een tijdje gezeur krijgen, maar na een tijdje zijn de echte onzinners weg en de rest zit wel weer in de serieuze forums. Het was leuk zo'n onzin forum maar als blijkt dat het niet kan, dan kan het niet. Lullig voor de mensen die nix hebben gedaan maar wel de waarheid.
Ik zag ook al dat er een vervangend OF forum was gemaakt. Dat is nou wel weer een oplossing :)
[/oplossing mode]

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Prachtig idee!!!!!!!

Maar is er geen manier om de huidige non-onzin posts te tellen, want ik heb al heel veel in andere fora gepost!

Dit is bijna de enige manier, want anders gaan veel mensen troep verspreiden of onzinnege posts in bijv. hardware forum plaatsen om 'credits' te krijgen,(een nep-antwoordt op een newbie hardware vraag bijv.) en dat is nou juist wat we niet willen!

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 18:39 schreef DSmarty het volgende:

[..]
Ik ben een hardcore OF poster, maar net zo veel andere fora! damnit klik op me naam dan :)

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-10 11:36
Op dinsdag 05 december 2000 21:19 schreef Floris_Diemel het volgende:
Er zijn nog geen modjes aangesteld, dat moet nog gebeuren, maar er moet ook nog bedacht worden wat ze wel en niet mogen/kunnen.
Dat is dus min of meer dezelfde situatie als we eersy op T.net hadden. Dat ging niet echt lekker. Waarom denk je (men) dat het op GoT wel gaat werken?

• Floor-is

Floor-is

5.2

Euh omdat deze personen alleen in dat forum semi-modje zijn. Ze hebben dus niet zo veel mogelijkheden als de "echte" modjes en adjes.

Ik denk dat als we een beetje zorgvuldig zijn we hier niet al te veel problemen mee zullen krijgen. Ja in het begin vooral, maar het is ook zaak dat Tom en ik deze personen goed in de gaten houden. Als het mis mocht gaan grijpen we uiteraard in. Je kunt het een beetje zien als volgt:

Een lite-modje is een stadswacht, deze kan waarschuwingen geven en af en toe iets op slot zetten.
Een modje/adje kan veel meer en is dus te zien als echte politie.

Het is misschien een beetje kromme vergelijking, maar ik kwam ff niet op iets duidelijkers ;) (T'is al laat)

Bericht hierboven

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op aanraden van Floris ook maar ff hierheen copy/pasten:

Kan er misschien een splitsing komen in de Devschuur. Om het geheel wat overzichtelijker te maken lijkt me de volgende verdeling veel duidelijker:
1-Webdesign & scripting (alles voor uw website)
2-Graphics (Photoshop, 3d moddeling, etc..)
3-Programming (C++ etc...)

Het valt me op dat met de huidige verdeling beide fora voornamelijk gevuld zijn met web-related materiaal en de andere vragen nogal verdwijnen in de grote web-massa, dat is eigenlijk een beetje zonde.

Grtz

de betaler vervuilt

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

nu is het zo dat zodra iemand een javascript-probleem heeft, dat het vaak duidelijker is als hij een link plaatst naar de betreffende pagina.
Javascript probleem != sitecheck.
Ik vind dat je het forum niet te veel moet uitbreiden bv gewoon een os forum niet appart ene (L)UNIX forum ofzo
Dat is jouw mening, maar afgaande op de threads van een paar weken geleden is er zeker behoefte aan een apart Linux forum. Het probleem nu is dat er in 1 dag gemakkelijk honderden active topics van erg verschillende onderwerpen kunnen zijn. Dat maakt 't er zeker niet overzichtelijker op.
n sitechecks gewoon bij webdesign&Graphics laten omdat de helft daar
sitechecks zijn........
Lijkt me een perfect argument om een opdeling te maken in praktische webdesign vragen (HTML, javascript, design etc.) en sitechecks.

Ik zou ook geen moeite hebben met een extra verdeling in webscripting en programmeren. Iemand die niet geïnteresseerd is in dat soort forums kan ze gewoon disablen in de prefs en dan heb je er verder geen last meer van.

• Obi

Obi

Ik heb aan de ene kant het gevoel dat het de goede kant op gaat, aan de andere kant is er een soort van stagnatie; hier bedoel ik mee dat er regelmatig dezelfde oplossingen/ problemen gepost worden.

Ik hoop dat er snel kortsluiting (oei, dat woord wil je als tweaker niet horen ;)) komt over de uiteindelijke re-indeling van het forum.

Ik wacht geduldig af op wat komen gaat...

PS. 1. Ik hoop dat er ook nog gedacht wordt aan een uitgebreide 'profile'.

PS. 2. Floris: De benaming stadswacht maakt de vacature er niet aantrekkelijker mee ;) Maar ik begrijp wat je bedoeld.

• dextertje
  • Laatst online: 21:20
- Windows probs
Haha, wat suggestief! >:)

• Kees
  • Laatst online: 15:00

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Een paar puntjes.
  • <li> Tweakers.net Crew Forum / GoT Admin & Moderator Forum Ik neem aan dat deze fora privaat blijven en dus niet in deze lijst thuishoren. <li> Meldpunt misbruik Misbruik van wat? t.net? GoT? kan men op meldingen reageren? Iets duidelijkere naam zou welkom zijn ;) <li> Windows probs / Linux, FreeBSD e.a. Unix-achtigen / Onzin/off-topic fora ik wil leukere namen :P zoals Stuffis Nonsens, Windows features, Alternatives for Windows (de rest dus ;)) <li> Computertotaal We halen ze in! nog een paar subfora en we zijn er ;) (zij 34, wij nu 25)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• dextertje
  • Laatst online: 21:20
Op donderdag 07 december 2000 02:50 schreef Kees het volgende:
<li> Computertotaal
We halen ze in! nog een paar subfora en we zijn er ;) (zij 34, wij nu 25)</ul>
Bij Computer!Totaal is juist verzocht om minder fora... :+

• Phrea
  • Laatst online: 24-01-2022

Phrea

( . Y . )

Op donderdag 07 december 2000 03:03 schreef dextertje het volgende:

[..]
Bij Computer!Totaal is juist verzocht om minder fora... :+
Sterker nog, het is reeds besloten, er moeten alleen nog een aantal details worden uitgewerkt. :)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Tweakers.net Crew Forum / GoT Admin & Moderator Forum Ik neem aan dat deze fora privaat blijven en dus niet in deze lijst thuishoren.
Tuurlijk, die forums maken we openbaar... :?
Misbruik van wat? t.net? GoT? kan men op meldingen reageren? Iets duidelijkere naam zou welkom zijn
De namen zijn nog niet besloten. Zou iets kunnen zijn als Meldpunt forum misbruik o.i.d.
Bij Computer!Totaal is juist verzocht om minder fora
C!T heeft wel errug veel forums. GoT heeft bovendien veel meer users en active topics (de reden om meer forums te maken).

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-10 10:33
Is het niet een beter id om een apart programmeren forum te maken en een forum webdesign en scripting.

Nu is er een mengeling van C++ en javascript in het programmeren en webscripting forum.

In het programmeren forum kan dan C, C++, VB, Delphi en die zooi, en in het webscripting forum PHP, Perl, ASP, Vbscript, Javascript en al.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Precies!

1-Webdesign & scripting (alles voor uw website)
2-Graphics (Photoshop, 3d moddeling, etc..)
3-Programming (C++ etc...)

(ok ok, lekker dubbel, maar er zijn dus meer mensen die door de bomen het bos niet meer zien in devschuur...)

de betaler vervuilt

Verwijderd

Ik mis in dat nieuwe fora overzicht nog wel 1 forum :

Het tweakers.net moddereter forum !

Is het de bedoeling dat dit verdwijnt in de nieuwe planning ?

En ik denk niet dat de problemen in het OF verholpen worden door een andere naam. Een faq door laten lezen heeft ook geen nut. Wie leest hier nou de license agreement van zijn software? Iedereen klikt toch direct op Agree en dat zal voor deze faq ook gelden!
Volgens mij hou je met deze maatregelen de kleuters niet weg.

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 17:29 schreef Floris_Diemel het volgende:
Ik zou inderdaad wel allerlei oplossingen op een rijtje willen zien. Geef ik meteen mijn (en van sommige andere adjes/modjes idee erbij...) Ik weet niet wat ze er van vinden, maar ik denk dat het wel handig is als jullie ook zien waar wij mee bezig zijn...
[..]
Aldus een samenwerking van verschillende modjes en adjes, dit is een beetje het idee waar we dus naar toe werken. Een nieuwe indeling van het forum, met in mijn ogen een nieuwe faq en een duidelijke policy. Deze zal je door moeten worstelen voor je kunt registreren of, als je het forum na de "reorganisatie", voor het eerst bezoekt.

Verder wil ik in samenwerking met Tom het forum in de gaten gaan houden, in samenwerking met de lite-modjes kunnen we dan als het goed is een hele hoop shit voorkomen.

Als laatste: Als de uiteindelijke oplossing niet blijkt te werken, zal het OF verdwijnen, het is dus zaak dat het ook grotendeels een zelfregulerend forum wordt. (Met dus een nieuwe naam)

Edit: typo's en verduidelijking.
Floris: Mooie indeling, vergeet alleen het tweakers.net mod forum niet!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-11 15:52
Site check forum zou ik wel komen. beetje kamentaar en tips geven op andre mensen hun sites. Vindt ik wel leuk! Soms leuker dan het debuggen van iemands php of java code ofzo!

Advanced sheep-counting strategies

• Booster
  • Laatst online: 15-11 18:34

Booster

Superuser

Ik moet zeggen dat de nieuwe indeling me erg goed bevalt.

En het is eigenlijk offtopic, maar ik vind het in ieder geval dat Obi een *erg* goed idee had met het maken van een uitgebreidere profile waar je je systeemconfig in kunt zetten zodat we een gedeelte van de 'wat voor systeem heb jij'-threads kunnen voorkomen.

Verder een duidelijkere en uitgebreidere FAQ en het idee van semi-mods of hoe ze ook mogen heten lijkt me ook prima...

Ik ben het bij nader inzien ook met Femme eens dat het maken van een post-limiet voor het onzin forum voor meer vervuiling zorgt in andere fora.

Misschien kunnen we eens kijken naar het volgende:
Kan er bijgehouden worden hoeveel posts een bepaalde user in 1 fora maakt? Dan kun je ook zien waar hij procentueel gezien het meeste post.
Misschien kunnen we zeggen dat iemand niet meer dan 60% in het onzin-fora mag doorbrengen, en dus ook genoeg moet blijven posten in de serieuze area's.
In feite is dit een beetje hetzelfde als de posts-limiet maar misschien kunnen we er wat mee.

Posts op het onzin-forum tellen niet mee bij de posts in je profile, misschien een aparte catagory onzin-posts in de profile?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 08 december 2000 00:55 schreef Booster het volgende:
Ik moet zeggen dat de nieuwe indeling me erg goed bevalt.

En het is eigenlijk offtopic, maar ik vind het in ieder geval dat Obi een *erg* goed idee had met het maken van een uitgebreidere profile waar je je systeemconfig in kunt zetten zodat we een gedeelte van de 'wat voor systeem heb jij'-threads kunnen voorkomen.
Werkt alleen als het ook ingevuld wordt.
Hoeveel hebben er nu hun profile ook echt ingevuld?
Verder een duidelijkere en uitgebreidere FAQ en het idee van semi-mods of hoe ze ook mogen heten lijkt me ook prima...

Ik ben het bij nader inzien ook met Femme eens dat het maken van een post-limiet voor het onzin forum voor meer vervuiling zorgt in andere fora.

Misschien kunnen we eens kijken naar het volgende:
Kan er bijgehouden worden hoeveel posts een bepaalde user in 1 fora maakt? Dan kun je ook zien waar hij procentueel gezien het meeste post.
Misschien kunnen we zeggen dat iemand niet meer dan 60% in het onzin-fora mag doorbrengen, en dus ook genoeg moet blijven posten in de serieuze area's.
In feite is dit een beetje hetzelfde als de posts-limiet maar misschien kunnen we er wat mee.
Niet echt handig lijkt me. Wie moet dat dan gaan beoordelen? Je kunt het evt. gebruiken als hulpmiddel voor een admin-generated ban oid, als extra background info, maar ik ben bang dat het alleen maar gezeik oproept:
"hij mag wel..omdat hij meer posts in 'serieuze' fora heeft..ik niet > ik dus wel ban"..
Posts op het onzin-forum tellen niet mee bij de posts in je profile, misschien een aparte catagory onzin-posts in de profile?
Gewoon helemaal niet meetellen, nog beter, 'tis toch Off-Topic?
Ben je gelijk van het 'me 1.000.000e post' gedoe af.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Booster

Booster

Superuser

BackSlash32:
Werkt alleen als het ook ingevuld wordt. Hoeveel hebben er nu hun profile ook echt ingevuld?
Natuurlijk, maar diegene die in de hardware-fora zitten zullen het allicht wel invullen en om die groep gaat het lijkt me...

Stel: je hebt een probleem met een Adaptec-SCSI-kaart, dan zou je misschien met een aparte zoek optie alle user-profiles door kunnen kijken naar mensen met dezelfde kaart.

De mensen die alleen in webdev posten hoeven dat stukje van hun profile niet in te vullen, maar dat zijn ook niet direct de mensen die naar compu-specs zullen vragen.

Mensen vullen nu hun sigs met al hun specs, dus waarom zouden ze het niet even invullen in hun profile? Daar hebben ze meer ruimte om hun hele systeem uitgebreid te beschrijven, iets wat de meeste maar al te graag doen.

Zorg er gewoon voor dat ze voordeel hebben van het feit dat ze hun systemen invullen bij hun profile en niet in sig, klaar.
Niet echt handig lijkt me. Wie moet dat dan gaan beoordelen? Je kunt het evt. gebruiken als hulpmiddel voor een admin-generated ban oid, als extra background info, maar ik ben bang dat het alleen maar gezeik oproept: "hij mag wel..omdat hij meer posts in 'serieuze' fora heeft..ik niet > ik dus wel ban"..
Ik heb niet gezegt dat er dan direct gebanned moet worden, je kunt er toch gewoon voor zorgen dat je dan even niet in Onzin kunt posten?

Het hoeft dus niet direct 'beoordeeld' te worden...
Misschien kunnen de moddereters dan gewoon ergens een aparte pagina opvragen met de mensen die hun limiet al een keer bereikt hebben en gaan kijken wat voor serieuze posts ze gedaan hebben om weer op het OF te kunnen posten. Na beoordeling van de posts kun je iemand waarschuwen en eventueel bannen.

Ik noemde 60%, mag ook meer of minder zijn, ut was maar een voorbeeld.
Gewoon helemaal niet meetellen, nog beter, 'tis toch Off-Topic? Ben je gelijk van het 'me 1.000.000e post' gedoe af.
Mee eens, maar de meeste tweakers kicken toch op stats, dus waarom niet :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ban was even als voorbeeld genomen, omdat ik dat alleen in de zware gevallen zou toepassen.
Hoe wil je je 50%/60% regel effectief implementeren ei'lijk? Met een mededeling 'je bent over je quota OT postings heen' ? >:)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Booster

Booster

Superuser

Helaas, je mag op dit moment even niet posten in het Onzin-forum omdat meer dan 65% van al je posts in het Onzin-forum terecht komen. En eigenlijk hebben we veel liever dat je hier naast onzin ook nog een hoop intressante posts neerzet in de andere fora ;)

Je kunt dus pas weer in het Onzin-forum posten als je weer wat meer gepost hebt in andere fora.
Je posts worden dan door de moddereters bekeken op hun waarde (zodat je dus niet in de serieuze fora onzin-posts gaat neerzetten om aan de quota te ontkomen) en eventueel wordt je gewaarschuwed als je posts van onvoldoende waarde zijn.

Ofzo.

Ik plaats geen definitieve plannen of ideeen hier... Ik plaats dingen waarvan ik denk dat ze misschien nuttig zijn, uiteindelijk bepalen toch de adjes wat er precies geimplementeerd wordt en wat niet.

Een discussie is nooit weg en vorm de dingen naar wat jullie handig lijkt...

edit:
Wat extra tekst en opmaak

edit:
ff slapen joh... computer: start regeneration sequence... :)

• Kees
  • Laatst online: 15:00

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Lijkt me niet echt een goed plan.
Of het OF blijft er (ongelimiteerd kwa gebruik (niet kwa content)) of het OF moet weg.

Anders krijg je altijd gezeur: ik vindt dat mijn post van voldoende waarde is.. blabla. 't gaat niet werken.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Booster

Booster

Superuser

Regeneration sequence ended at 8:30
Mogguh iedereen :)

Kees: helaas is al besloten het OF gewoon terug te laten komen, alleen in een andere vorm met een ander policy (als ik me niet vergis)

Verwijderd

Ach laat OF mar weg, moet zegen dat OF op FOK prima bevalt.
Switch 's morgens en 's avonds een keertje langs tweakers.net voor het nieuws en DPC info.
Nadeel, kom zelden meer in andere Fora waar ik voorheen nog wel kwam. (Netwerk gerelateerde HW vragen), maar ja je kunt niet alles hebben.

Verwijderd

Ik ben al een hele tijd niet meer in het OF geweest. Dit omdat het er gewoon te druk werd, er teveel belachelijke onzin werd uitgekraamt etc. Gewoon superdroge meligheid mag best van mij, maar het moet nog wel ergens over gaan. Ik denk dat het OF veel van zijn waarde is verloren op die manier, en dat er daarom ook veel flamewars etc zijn ontstaan. Ik ga voor een OF waar gewoon iedereen mag posten, maar waar de echte crap word weggemod. Desnoods met een beoordelingssysteempje als op t.n...

Verder zie ik ook graag wat meer duidelijkheid in de webdev sectie. Ik kom daar eigenlijkook hasat nooit, omdat het er een grote stapel site-checks en javascript vragen is.
Ik ben voor:

-Website building (misc website zooi)
-Coding (de echte shit dus)
-Graphix (photoshop, 3D modelling)
-Sitechecks

Ook in OSen en Hardware is wat meer helderheid nodig, daar zie je veel teveel basisvragen, die de interessante topics wegdrukken. Mijn plan:
Soft:
-Windows
-Alternative OSen
-Appz
-Gamez

Hard:
-Misc
-Videokaarten/monitors
-procs en mobo's
-Opslagmedia (goed plan!!!)
-Die hard (hard-OC'ing en casemodding)
-Audio/video/Home Cinema (PA :P)

• Destruction
  • Laatst online: 22:56

Destruction

(ex-)Automonteur

ik vindt niet dat iemand die 200 posts maakt door het posten van onzin in bijv. SG , gebanned moet worden , ( vooral geen ip ban )
want m'n broer , ik , en m'n pa ( distortion , ik dus : pier , en Droopy ) hebben het zelfde ip , dus als jullie erop mikken om m'n pa te bannen , kunnen m'n broer en ik ook niet meer op het forum komen ,

i hope you get my drift :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 07:41 schreef George Mimi en Marco het volgende:
Ach laat OF mar weg, moet zegen dat OF op FOK prima bevalt.
(...)
HBM!! Ik ben geschokt!
Ik hoop nog steeds op een vorm van onzin die de andere fora van Tweakers (zoals SG) aanvult, maar waar we het dus wel over Engelse drop kunnen hebben ;)

Het zappen van het ene naar het andere forum bevalt me niet echt, dus ik hoop dat de ads/mods jou niet al te serieus gaan nemen ;)

• Phrea
  • Laatst online: 24-01-2022

Phrea

( . Y . )

Hmmm...

Doe er nog maar een Doxa-, auto-, stommiteiten-, FreeBSD-, QNX-, banner-, /dev/null-forum bij dan, als we toch bezig zijn... >:)
Pagina: 1