Toon posts:

@home meerdere abo's in 1 huis?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon samen met 3 andere "studenten" in een normaal huis. Nu heb ik als enigste een @home breedband abonnement en daar ben ik tevreden mee. Nu komt er deze week een nieuwe huisgenoot en die wil ook graag kabelinternet.

De snelheid die ik nu heb wil ik graag behouden, dus daarom wil ik graag weten of
2 abonnementen (2 modems?) op 1 kabelaansluiting tot de mogelijkheden behoord?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
nee kan niet

je kan toch adsl aanvragen :?

A wise man's life is based around fuck you

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Kan niet is erg kort door de bocht, maar @home doet daar niet aan, hoe hoog of laag je ook springt...

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 11:10

NBK

Weercam-Avatar

Als ze dat echt niet doen zou je een duurder abbo moeten gaan nemen en dan via een server de bandbreedte 'eerlijk' verdelen. Alleen is dat niet echt bevordelijk voor je ping-time.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

het is mogelijk.
ik heb ook wel eens 2 modems hier in huis aangesloten en werkend gehad.
even een modem geleend van iemand hier in de straat.

maar ze willen het inderdaad niet.
NBK schreef op 19 oktober 2003 @ 18:55:
Als ze dat echt niet doen zou je een duurder abbo moeten gaan nemen en dan via een server de bandbreedte 'eerlijk' verdelen. Alleen is dat niet echt bevordelijk voor je ping-time.
duurder abbo is er niet.
@home breedband is de snelste.

[ Voor 65% gewijzigd door job op 19-10-2003 18:58 ]

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
2 opties:
Wachten tot @home hun nieuwe abonnement aankondigt ( er is een gerucht dat 1 nov. een 75,- kostend abonnement wordt aangekondigd)

Neem een 8MBit ADSL abonnement van Demon, FastXS of TweakDSL.

Verwijderd

Topicstarter
speed24 schreef op 19 October 2003 @ 19:01:

Dat is helaas niet mogelijk in het dorpje Haren.

Maar ok.....dan heeft die andere persoon pech. Bedankt voor de reacties.

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:45

maontje

better off Playing

damster schreef op 19 October 2003 @ 18:57:
het is mogelijk.
ik heb ook wel eens 2 modems hier in huis aangesloten en werkend gehad.
even een modem geleend van iemand hier in de straat.

maar ze willen het inderdaad niet.

[...]

duurder abbo is er niet.
@home breedband is de snelste.
Maar er kunnen met gemak 3 modems aan je muur hangen via @home heb er zelf 2 en een kennis heeft er 3 hangen met op alle drie een downstream van 350 to 500KB/sec

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-05 12:39
zelfde hier meegemaakt,
alleen dan met chello,
dus ik me nog een keer aangemeld,
paar dagen later telefoontje: kan niet, kan maar 1 aansluiting per woning,
maar wel mooi een webcam ontvangen wegens het aanbrengen van een nieuw lid :D

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 19:23:
[...]

Dat is helaas niet mogelijk in het dorpje Haren.

Maar ok.....dan heeft die andere persoon pech. Bedankt voor de reacties.
wat je kan proberen is @home te laten registreren bij de buren :)
als je de modem ontvangen kan je en gewoon thuis aansluiten :) alleen dat weet @home niet :)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Vroeger kreeg je tenminste nog een CCXXXX-B adres voor een 2e aansluiting maar tegenwoordig doen ze dat niet meer nee.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• job

job

Hydraulik-Phunk schreef op 19 oktober 2003 @ 20:17:
Vroeger kreeg je tenminste nog een CCXXXX-B adres voor een 2e aansluiting.
dat was geen 2e aansluiting, alleen een 2e ip.
je deelde gewoon de bandbreedte over de 2 ip's

[ Voor 9% gewijzigd door job op 19-10-2003 20:21 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

damster schreef op 19 October 2003 @ 20:20:
[...]

dat was geen 2e aansluiting, alleen een 2e ip.
je deelde gewoon de bandbreedte over de 2 ip's
Maar dan heb je dus wel 2 aansluitingen in 1 huis.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• job

job

ja, maar dan zou je ook een router kunnen het kopen.
het gaat de topicstarter om dit probleem:
De snelheid die ik nu heb wil ik graag behouden, dus daarom wil ik graag weten of
2 abonnementen (2 modems?) op 1 kabelaansluiting tot de mogelijkheden behoord?
dat is dus niet mogelijk met 1 modem.
een 2e modem willen ze niet aansluiten bij je thuis.

er zijn dus niet veel oplossingen over.
- adsl erbij (maar dat was niet mogelijk)
- buren een abbo laten nemen, en het modem thuis aansluiten.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 19-10-2003 20:48 ]

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-04 11:48
waarom niet gewoon delen?
Als je gewoon aan het interneten bent merk je er niks van dat je met 2 man de bandbreedte aan het delen bent.
Je maakt me niet wijs dat je de hele tijd met 380 aan het DL bent > en al = dat zo > dan kan de ander nog gewoon interneten hoor , als je maar niks upload > want dan kan het wel eens traag gaan. Maar daar heb je nu ook last van in je eentje.
En met dat verhaal van "dan heeft de ander gewoon pech" vind ik zo aso, spreek gewoon wat af en klaar. Je kunt me echt niet wijs maken dat je er veel onder zult lijden. Je kosten gaan zelfs met 50% omlaag (of je moet natuurlijk geld zat hebben, zodat dat niks uit maakt).

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Hydraulik-Phunk schreef op 19 October 2003 @ 20:41:
[...]

Maar dan heb je dus wel 2 aansluitingen in 1 huis.
Nee, dan heb je 1 aansluiting waarbij er 2 PCs ervan gebruik mogen maken. Beide pc's op een router aansluiten geeft hetzelfde effect. Het enige wat je dan extra krijgt is een tweede IP adres voor de 2e pc. Download/Upload je dan met de volle snelheid op de eerste PC kan de tweede PC bijna niks meer doen op het internet. Zeker niet een spelletje spelen. En vice versa.

Bij een tweede aansluiting krijg je een tweede modem, als die nieuwe gast dus kabelinternet wil moet hij dat zelf maar regelen. Als hij het niet voor elkaar krijgt is dat inderdaad zijn probleem, misschien dat jullie samen onderling iets kunnen regelen (bijvoorbeeld prijs delen en beiden niet tussen 6 en 12 uur 's-avonds gaan leechen zodat er gespeelt kan worden) want @home vindt het niet erg als je op 1 aansluiting meerdere pc's aansluit.
datkanveelbeter schreef op 19 October 2003 @ 21:40:
Als je gewoon aan het interneten bent merk je er niks van dat je met 2 man de bandbreedte aan het delen bent.
Tenzij je zelf natuurlijk al redelijk veel download, zeg maar zodat je net onder de FUP grens zit, als die tweede persoon dat dan ook doet ben je zo je aansluiting kwijt. Als het dan ook nog een aso gast is die zoiets heeft van "ik betaal de helft dus mag ik 24/7 leechen" dan begrijp ik best dat je liever iemand geen toegang geeft tot je eigen aansluiting.

[ Voor 25% gewijzigd door GambitRS op 19-10-2003 22:12 ]

MechWarrior || Monsters Game

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 16:02

lordsnow

I know nothing

Ach, ik deel hier BB-kabel met 3 andere in dit huis, en wij hebben weinig last van elkaar.

Ja kan toch een router kopen en het proberen?

Verwijderd

Topicstarter
datkanveelbeter schreef op 19 October 2003 @ 21:40:
Je maakt me niet wijs dat je de hele tijd met 380 aan het DL bent > en al = dat zo > dan kan de ander nog gewoon interneten hoor , als je maar niks upload > want dan kan het wel eens traag gaan. Maar daar heb je nu ook last van in je eentje.
En met dat verhaal van "dan heeft de ander gewoon pech" vind ik zo aso, spreek gewoon wat af en klaar. Je kunt me echt niet wijs maken dat je er veel onder zult lijden. Je kosten gaan zelfs met 50% omlaag (of je moet natuurlijk geld zat hebben, zodat dat niks uit maakt).
Een lage ping is voor mij het belangrijkste (online gamen). Daarbij DL en upload ik ook veel, dus hoe kun je zomaar zeggen dat ik er geen last van zal krijgen. Waarom denk je dat ik juist de breedband versie heb en niet de budget?

Verwijderd

Laat maar , ik kan beter gaan slapen , weltrusten!

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 22:33 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
misschien dat je het bij de buren kunt laten aansluiten en dan kabeltje naar jouw huis leggen? Als d eburen geen @Home hebben tenminste ;)

Wij hebben hier in een studentenhuis met 3 man 1 @home aansluiting gedeeld via een router. Werkt prima en ik heb eigenlijk nooit ergens last van, terwijl mn ene huisgenoot toch ook best veel online is. En het scheelt nogal in de kosten :)

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-04 11:48
Een lage ping is voor mij het belangrijkste (online gamen). Daarbij DL en upload ik ook veel, dus hoe kun je zomaar zeggen dat ik er geen last van zal krijgen. Waarom denk je dat ik juist de breedband versie heb en niet de budget?
Nou dat kan ik zeggen omdat ik zelf ook mijn bandbreedte heb gedeelt(met mij broer).
Ik speel ook (heel veel) online game's en ik heb geen problemen met mijn ping of iets dergelijks(zelfs als mijn broer kazaa heeft lopen,of iets dergelijks) > ik DL ook heel veel (zeker zo'n 30GB per maand). Ik heb gewoon afspraken met mijn broer gemaakt over de benutting van de bandbreedte.
Het gaat alleen verkeert als iemand de hele upload gaat benutten :( , dit moet je dus verkomen > en die breedband versie heb je natuurlijk niet vanwege de Upload snelheid.
Voor de rest = het echt do_A_bol met twee man. (gewoon een kwestie van afspraken maken)
En gun die andere gast gewoon ook internet (zou jij ,zo te horen ook graag willen, als jij in zijn schoenen zou staan) of gebruik je de keuken ook alleen?

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 00:23
speed24 schreef op 19 October 2003 @ 19:01:
2 opties:
Wachten tot @home hun nieuwe abonnement aankondigt ( er is een gerucht dat 1 nov. een 75,- kostend abonnement wordt aangekondigd)

heb dit gerucht in het verleden ook gehoord. maar denk niet dat dit op korte termijn geraliseerd gaat worden.

Wat waarschijnlijk wel per 15 november bij essent gelanceerd gaat worden is digitale televisie. voor 8.5 pleuro 75 zenders erbij die digitaal worden meegezonden over de kabel. ik denk dat een dezer dagen de marketing campange hiervoor wordt aangeslingerd.

Advanced sheep-counting strategies

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:13
BrammeS schreef op 20 oktober 2003 @ 10:09:
[...]

heb dit gerucht in het verleden ook gehoord. maar denk niet dat dit op korte termijn geraliseerd gaat worden.

Wat waarschijnlijk wel per 15 november bij essent gelanceerd gaat worden is digitale televisie. voor 8.5 pleuro 75 zenders erbij die digitaal worden meegezonden over de kabel. ik denk dat een dezer dagen de marketing campange hiervoor wordt aangeslingerd.
Dat is er dus al een paar jaar. Voorheen noemde ze dat MrZap en tegenwoordig TVHome. Kijk maar eens op www.tvhome.nl
Pagina: 1