Toon posts:

[ATI] Radeon 9700 pro crasht Windows XP met drivers na boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Een verse Windows XP Pro + SP1 installatie. Zolang ik de Catalyst drivers niet installeer is er niks aan de hand, maar dat is ook niet bepaald handig. Voor mijn herinstallatie had ik nergens last van met catalyst 3.7. Nu leveren zowel 3.7 als 3.8 hetzelfde resultaat op:
Als Windows XP boot met deze drivers geinstalleerd, zie ik 't Windows XP loading scherm, maar zodra de desktop zou moeten verschijnen reset m'n systeem automatisch.
In safe mode drivers verwijderd etc, dan doet ie 't wel weer, maarja... Ik heb al gezocht naar conflicten e.d. maar niets gevonden. Ik heb zowel geprobeerd de drivers 'over' de standaard VGA driver heen te installen als de installatie van de standaard VGA drivers gecancelled om vervolgens 'clean' de Catalyst drivers te installen. Dat maakte ook niets uit.

Ohja, na één van de pogingen weer safe mode in gegaan te zijn kreeg ik van Win XP de melding dat de ATI drivers voor de instabiliteit zorgden (of iets dergelijks, niet erg aandachtig naar gekeken), dus de kern van de zaak zijn kennelijk wel de drivers.

Kan iemand mij misschien helpen bij het oplossen van dit probleem?
Bij voorbaat dank.

Verwijderd

ook blauwe schermen of niet?
als al die dingen komen zoals Veilige modus enzo moet je laatst werkende ofzo doen, als ie het dan doet dan doet ie t meestal altijd.
catalyst 3.6 ff downloaden?

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
probeer anders even een Omega driver @ www.omegacorner.com de nieuwste is niet echt gebaseerd op een catalyst driver. dus misschien dat dat wat word :)

Verwijderd

Topicstarter
Geen blauwe schermen gezien, op 't moment dat 't fout gaat reboot het systeem gewoon spontaan (beeld gaat ff op standby, CD-Roms gaan geluiden maken, etc), en dat is precies (neem ik aan) op 't moment dat normaal gesproken de Windows desktop verschijnt, maar hij verschijnt bij mij dus niet want dan is ie al aan 't herstarten.

Ik heb ook net de nieuwste Omega drivers geprobeerd, dat hielp ook niet. Precies 'tzelfde probleem. "Laatst werkende instellingen" (o.i.d.) lijkt me geen optie, aangezien ik deze install nog geen werkende drivers geinstalleerd heb (behalve de default VGA drivers).

Ook heb ik de Catalyst 3.6 drivers nog geprobeerd; vrijwel 'tzelfde probleem, met het volgende verschil:
Na het loadingscherm van Windows, wanneer dus normaal de desktop tevoorschijn komt (trouwens, ik zeg dat wel steeds, maar eigenlijk komt eerst het "Welcome" scherm nog, wat ik dus ook niet zie, maar goed...), gaat mijn scherm op standby, maar reboot het systeem niet meteen, zoals bij de andere geteste drivers, maar pas na zo'n 20-40 seconden (varieert per boot).
Toen ik Safe mode in ging om c3.6 te verwijderen kreeg ik weer die ene melding waar ik het eerder over had. Deze keer heb ik echter een screenshot genomen zodat ik hier even de precieze boodschap kan melden:

Microsoft Windows

Computer restarted after an unexpected shutdown.
Microsoft Windows detected a possible device failure.

The driver for the display device was unable to complete a drawing operation.
Please check with the device manufacturer for a driver update.

Please tell Microsoft about this problem.
The display driver for RADEON 9700 PRO seems to be responsible for the system instability.

En dan nog de standaard regeltjes wanneer je een error report wilt submitten naar Microsoft etc.

Iemand nog ideeën? Zelf kan ik eigenlijk weinig meer bedenken om te proberen. Bij voorbaat dank.

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
ik weet niet of je al gezegd heb, maar staat je vernieuwingsfreqentie misschien te hoog?

aan de drivers kan het dan niet liggen.
probeer een lage resolutie en vernieuwingsfreqentie, of check het iig even.
en probeer ook je videokaart eens verder in te drukken of opnieuw te plaatsen, je weet maar nooit.

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:23

Major Carnage

waki miko Reimu

Ik heb precies hetzelfde, alleen ik draai win 2k3. Bij mij gaat ie rebooten zodra het 'starting windows' schermpje verdwijnt. Via safe mode alles verwijderd wat met ati te maken heeft had ook geen effect. Nieuwe driver installen ook niet, evenals oudere (3.7 en 3.6 geprobeerd) 't Systeem wil alleen booten als ik de last known config pak, wat dus een config is waar geen videodriver geinstalleerd staat. Refresh rate probleem lijkt me sterk: ik heb altijd 1600x1200@85 gedraaid, en bij een driver install zet windows hem zelf weer op 1024x768.

Blauwe schermen heb ik overigens niet gehad.

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Verwijderd

Topicstarter
Update!
Ik heb op meerdere (internationale) forums over dit probleem gepost, hieronder mijn kopie van mijn update op die forums, in 't Engels dus. Hopelijk is dit niet bezwaarlijk:

--

After lowering my resolution to 800x600 from 1024x768 and installing drivers I finally made some 'progress': When before the system would restart, my monitor now switches to standby for like 10 seconds, after which it turns on again and shows me the Welcome screen and the Windows desktop thereafter.

However, graphical errors appeared the first time I got at this point. Screenshot:
http://cop.gamepoint.net/files/errors0.jpg
After I rebooted again it became even worse (I'm surprised I could even take the shot and save it like this):
http://cop.gamepoint.net/files/errors1.jpg

Perhaps anyone can tell me more now? Thanks in advance!

--

Overigens kom ik nu niet meer zover dat er beeld getoond wordt aangezien ik wat opties heb veranderd, maar goed.. :P

• bsquare
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02-2025
een 'via' moederbord? Windows xp + sp1 support alleen intel chipsets. dat geldt ook voor de drivers van de agp poort. Je moet de agp drivers updaten met de drivers voor het moederbord.

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Hmm die 800x600 optie ga ik nu eens proberen. Ik las overigens ergens onderaan de readme file om de Large System Cache te disablen ivm corruptie.. misschien dat daarom dat verotte beeld optreedt?

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk! Opgelost!

Ik kreeg een vreemde tip van een maat, opgevolgd en nu werkt de kaart perfect voor zover ik 't op 't eerste gezicht kan beoordelen.

Wat ik gedaan heb: PC uitgezet, RAM eruit gehaald, PC ff aangezet, weer uit, RAM weer terug in PC in een andere slot, PC aan, Catalyst 3.8 drivers geinstalled, gereboot, en doet 't perfect.

Vreemd, maar waar.
Bedankt voor de replies :p

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Morgen (vandaag) eens proberen dan.. tis nu al wat laat :)
nieuwe 4in1 drivers, de 800x600 had in elk geval geen effect

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Na de RAM wisseltruuk nog steeds niks, het ding blijft maar resetten :(

Wohooo eindelijk gefixed! Clean reboot met een brak windows video drivertje, dan de win2k driver installen (niet de xp dus!) en gaan met de banaan!

[ Voor 52% gewijzigd door Major Carnage op 20-10-2003 23:37 ]

Pagina: 1