Toon posts:

ASUS V7100 Crashes

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Help! Ik heb vanmiddag een V7100 van ASUS geinstalleerd in m'n bak en krijg veel vastlopers in Direct3D. 2D loopt goed, maar krijg in 3D veel freezes.
Hiervoor zat er een creative TNT-1 kaart in m'n bak, en dat was toen zo'n beetje de stabielste bak die ik ooit heb gezien.
Ik heb de ASUS v5.33 en v6.18 drivers geprobeerd, met 6.18 werd het minder erg maar toch. Detonator 7.17 is nog droever.

Ik heb:
PII-350 op P2B; Win2K; SBLive!; 8*CDROM =(; 15GB Maxtor 7200RPM; 128MB; W2K prof. met SP1.
En weinig slaap.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:02
Ik heb ook een P2 350 en v7100 met een P2B en bij mij hielp het om AGP op 1x te zetten. Zoek eens naar GeTune. Daarmee kan je de AGP rate op 1x zetten. Qua performance maakt het niks uit.

Verwijderd

ik heb vette overclockte asus v7100 op 2 x agp
nooit een enkel probje gehad

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, ook p2b en v7100.. Zie ik een patroon?

Manias

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Ik heb het probleem ook met een Abit BP6. De BX-chipset of stroomtoevoer?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, als ik 3Dmark2K wil draaien loopt ie tijdens de eerste test al vast, moet ik mijn pc resetten. Ook tijdens het spelen van Fifa2001 loopt het beeld aan het begin van een wedstrijd vast.

Ik heb een Gigabyte BX2000+ moederbord met een intel 440 BX chipset erop.
Heeft iemand een idee hoe ik , en ook de anderen in deze post dit probleem op kunnen lossen.
BVD

Verwijderd

Ik heb een p2b-VM geen enkel probleem met V7100......?

Verwijderd

Probeer de 6.31 drivers eens of nog nieuwere 6.xx drivers. Op het gebied van de Geforce MX verandert meestal het meest met recentere drivers.

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op dinsdag 05 december 2000 19:35 schreef Ajacied4ever het volgende:
Heeft iemand een idee hoe ik , en ook de anderen in deze post dit probleem op kunnen lossen.
Doe wat Biobak aangeeft : zet de AGP op 1*. Het helpt bij mij ook...
Als je Win2000 gebruikt is er een compabiliteitspatch (voor games!) en een Server Pack 1 uit.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast allemaal.
Ik heb nog niets uit kunnen proberen, gaat vanavond proberen. Heb 'm omgeruild voor een 3d prophet 2mx en dat gaat beter maar crasht nog steeds af en toe onder W2K.

Als ik nog dingen uitvind zal ik het jullie verder ook nog laten weten, want ik ben duidelijk niet de enige met gemekker.

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:53
probeer es 6.47 , ze staan wel op tweakers.net

Verwijderd

Topicstarter
Renkie:
bedoel je die versie van de detonator drivers?

O ja, het gaat dus vooral om W2K... onder W98se lijkt wel alles goed te gaan.

*domme vraag weggehaald, was al gezegd*

Verwijderd

zelfde probleem hier

abit bp6 met asus 7100t
het enige dat hielp was de agp divider
op 2/3 te zetten in plaats van 1/1 terwijl
ik toch echt maar een bus van 66mhz heb ?

Verwijderd

Ik geef een tip: zet fast writes uit!!! in je bios. Werkt niet trager, wel stabieler!!

Verwijderd

Nadat ik met het proggie Getune mijn AGP op 1x heb gezet (liep eerst 4x) loopt mijn V7100 erg lekker. Kan alle games weer spelen en mijn 3Dmark2K loopt ook zonder problemen.

Iedereen met die tip van je AGP terugzetten naar 1x erg bedankt.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:02
Op woensdag 06 december 2000 20:10 schreef Ajacied4ever het volgende:
Iedereen met die tip van je AGP terugzetten naar 1x erg bedankt.
Np :)
Ik was altijd een Asus v3400/T TNT op AGP2x gewend. Het systeem was altijd retestabiel. Toen ik de TNT inruilde voor een Asus v7100/T GF2 MX was mijn systeem instabiel bij alle spellen. Ik zag mezelf die TNT alweer terugpluggen. Maar in de nieuwsgroep alt.comp.periphs.videocards.nvidia zag ik deze tip staan. Erg interessante nieuwsgroep overigens.

Verwijderd

Topicstarter
Biobak:
yep hij doet het nu perfect hoor.
Bedankt voor de tip!
Pagina: 1