[RedHat 7] volgens de Nederlandse wet verboden?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 15:17
offtopic:
Ik ben niet zeker of dit het juiste forum is om dit te plaatsen, schop maar als niet :)

Ik ontving deze e-mail van Marktplaats.nl:
Beste G.W. Woelders,

Uw advertentie is van Marktplaats.nl verwijderd, omdat het product dat u aanbiedt of zoekt volgens de Nederlandse wet verboden is.

Klik op onderstaande link om de voorwaarden/help van Marktplaats.nl te bekijken: http://www.marktplaats.nl/help/help.htm

Met vriendelijke groet,

Leonie
info@marktplaats.nl
www.marktplaats.nl

Uw advertentie is verwijderd door de Marktmeester uit:

Groep: Computer software/cd-roms
Rubriek: Operating systemen/drivers

Datum: 19-10-2003
Tijd: 16:48:54

De verwijderde advertentie:

Aangeboden: RedHat Linux 7
Prijs: € 5

RedHat Linux 7, 5 cd's (incl. source CD, StarOffice, etc.), bootdisk met handleidingen.

Naam: G.W. Woelders
Email: g.w.woelders@planet.nl
Telefoon: **********
Provincie: Groningen
Datum: 19-10-2003
Tijd: 16:47:48

Foto: Ja

Code: **********
Gezien: 0
Geboden: 0

Bod1: €
Bieder:
Datum:
Tijd:

Bod2: €
Bieder:
Datum:
Tijd:

Bod3: €
Bieder:
Datum:
Tijd:
Maar heb geen idee waarom dit volgens de Nederlandse wet verboden zou zijn? Het gaat om een orgineel gekochte RedHat Linux 7 versie met alles erbij :?

Iemand een reden? Ik heb ook al een e-mail naar Marktplaats gestuurd met de vraag maar verwacht daar weinig van. :|

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-04 19:16
Marktplaats kijkt niet langer dan hun neus lang is. Ze zien "software" en "5 euro" en schrappen je ad omdat ze denken dat het illegaal is. Als je met hun mailt zul je er dus vast wel uitkomen.
Beetje nutteloos topic verder imho :)

• Preatorium
Klopt, maar nadien weer geplaatst met t.e.a.b. en wederom verwijderd. De foto toont alle orginele CD's...

Wat is dan wel een redelijke prijs?

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Verwijderd

plaats hem gewoon op www.qoop.nl

Verwijderd

Als je hem nou eens in de rubriek Unix/linux plaatst?

• Preatorium
Goede tip, kan nooit geen kwaad.
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 17:16:
Als je hem nou eens in de rubriek Unix/linux plaatst?
Als die rubriek er is, dan ja... heb je gelijk. Thanks...

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 21:38

makje

Professioneel prutser

Anders neem je evene contact op met:
Leonie
info@marktplaats.nl
www.marktplaats.nl
Leg je het even uit en dan zal het ongetwijfeld wel weer geplaatst kunnen worden, eventueel met wat meer uitleg erbij in de advertentie :)

edit:
ik vermoed dat stuffis generalis een beter subforum is hiervoor, het onderwerp is hier niet Red Hat, maar een probleem met een veilingsite...

[ Voor 25% gewijzigd door makje op 19-10-2003 17:25 ]

9800x3d

• Preatorium
makje schreef op 19 October 2003 @ 17:22:
Anders neem je evene contact op met:
[...]

Leg je het even uit en dan zal het ongetwijfeld wel weer geplaatst kunnen worden, eventueel met wat meer uitleg erbij in de advertentie :)
Klopt, heb ik gedaan. Op info@marktplaats.nl krijg je direct een bericht terug met de melding:
Geachte heer/mevrouw,

U heeft een vraag of opmerking naar Marktplaats gestuurd.

Antwoord op uw vraag vindt u waarschijnlijk in de praktische handleiding: http://www.marktplaats.nl/help/help.htm

De algemene voorwaarden vindt u hier: http://www.marktplaats.nl/help/voorwaarden.htm

Een vraag over een betaalde advertentie kunt u sturen naar: administratie@marktplaats.nl

Overige vragen of opmerkingen stuurt u naar:
vragen@marktplaats.nl

Met vriendelijke groet,

Het Marktplaats team
www.marktplaats.nl
Hoera ze hebben door dat ik een vraag heb gestuurd! :O

Dus het e-mailtje maar opnieuw verstuurd naar vragen@marktplaats.nl... we'll see.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk niet dat ze bedoelen dat RH7 verboden is, maar eventueel het aanbieden ervan. (net zoals Windows niet illegaal is, maar het aanbieden van een kopie wel). Ook denk ik dat je gewoon naar info@ (vragen@ dus : ) moet mailen, dat staat ook op hun site, als het goed is kun je dan normaal antwoord verwachten. Dit onderwerp heeft inhoudelijk weinig met NOS te doen eigenlijk, en het beste advies is al gegeven eigenlijk, marktplaats mailen, daarom gaat deze dicht, succes in ieder geval.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.