[Voeding] Raar probleem.

Pagina: 1
Acties:

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-04 17:34
Hallo beste tweakers.

Mijn oude voeding was kapot, nou hij werdt te heet.
Dus ik ben naar de winkel gegaan en heb daar een AOpen 350 Watt FSP350-60PN
gekocht, ik sluit hem aan, zet mijn computer aan, maar hij booten niet.
Het raren was de fan's begonnen wel te draaien, van de voeding en mijn CPU koeling, en de mobo led (dus hij krijgt wel power) maar de cdrom's, pci kaarten etc niet.
Iemand enigen ervaring hiermee, hij lijkt het namelijk wel te doen, of toch niet ?!
Nou alvast bedankt als iemand er ervaring mee heeft anders moet ik hem even terugbrengen.

Het gaat dus om de AOpen 350 Watt FSP350-60PN en ik heb een ASUS P4C800 Deluxe moederbord.

Groetjes.

/update

er staat wel iets in over power supply thermal connector, if your power supply has a thermal monitoring feature, connect its thermal sencr cable to this connecter.

voor de rest echt niets nuttigs in me mobo boekjes ?

link voor manual : http://www.asus.com/pub/A...1347b_p4c800-e_deluxe.pdf

/update

[ Voor 32% gewijzigd door blix op 25-10-2003 15:56 ]

Verwijderd

Welke voeding had je daarvoor? Hoor je biepjes? Moet er een molex aan je beeldkaart?

• blix
Nee ik hoor geen biepjes, ik had hiervoor een B-merk voeding, weet de naam niet, staat er ook niet op, maar die heb ik er later dus weer ingezet om te testen of me CPU niet dood was, me helen systeem starte gewoon op.

Verwijderd

Was de voirge niet meer Watt ofzo?

• blix
Owja vergeten te zeggen (dom dom dom) die was 300Watt, en deze is 350Watt

[ Voor 17% gewijzigd door blix op 19-10-2003 17:01 ]

Verwijderd

Hey, welke voeding is de beste koop voor een 50€ ?
Ben een belg en heb gemerkt dat sommige mensen hier toch goedkoop een voeding hebben (in nederlands is het goedkoper?)

• blix
Daar draait deze topic niet om maar anyway > kijk pricewatch

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Om dat te weten te komen moet je ff paar reviews lezen en de pricewatch bekijken, het is niet de bedoeling dat je dat soort 'simpele' vragen zomaar tussendoor in een topic vraagt :)

Verwijderd

Ik neem aan dat je zowel de 4 pins als de 20 pins connector hebt aangesloten :/. Een ATX voeding levert verschillende spanningen: +3.3V, +5V, -5V, +12V en -12V. Het kan dus zijn dat een van deze spanningen niet werkt waardoor de ventilatoren wel draaien maar het bord niet start. Het kan ook zijn dat je nieuwe voeding geen powerfailure signalering ondersteund waardoor je moederbord denkt dat de spanning gaat uitvallen en alle chips blijft resetten. Dit is echter op te lossen door spanning te zetten op de powerfailure pin van het moederbord (de pin heet geloof ik PWR_OK en hoeveel spanning je erop moet zetten weet ik niet uit mijn hoofd). In de handleiding van je moederbord is de pin waarschijnlijk wel te vinden.

• blix
Even kijken Pruts, alvast bedankt.

• blix
ff hoppen heb het probleem nog steeds niet gevonden. kan die PWR_OK ook nergens in me mobo boekje vinden.
Pagina: 1