Toon posts:

Welke harddisk is het beste?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de beste en snelste IDE harddisk die er is. Ook moet ie kwalitatief de beste zijn.
Welke kan ik het beste kiezen?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:15
IBM 75gxp of later deze maand 60gxp (grotere platters bij de laatste)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik zat ook al aan die 30Gb 75GXP IBM te denken, die wordt overal de hemel ingeprezen!
Alleen nog ff geld verdienen!

Verwijderd

Ik heb zelf vorrige week zo'n 30Gig 75GXP gescored. En ik moet zeggen dat ding is echt supersnel. :9~

Alles gaat weer een stukkie sneller. Vooral het booten, laden van applicaties, laden van games, etc.

Echt een aanrader!

Tsja en wil je nou echt het snelste van het snelste, neem dan een Seagate Cheetah 15K. Maar dan moet je ook weer een duur U2 SCSI kaartje kopen.

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10
Tsja en wil je nou echt het snelste van het snelste, neem dan een Seagate Cheetah 15K. Maar dan moet je ook weer een duur U2 SCSI kaartje kopen.
Kleine correctie: Om echt gebruik te maken van die Seagate moet je een SCSI ultra160 kaart hebben.

Maar das hier niet de issue het gaat om IDE en dan is momenteel IBM een van de toppers :) Tis wachten op de Seagate Baracuda III die schijnt ook errug snel te zijn :9

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Verwijderd

ik heb zelf een maxtor hdd.. ik heb alleen wat probleempjes met mijn udma controller dus ik denk dat je inderdaad het best voor die ibm kan kiezen!

Verwijderd

Seagate Barracuda ATA II
of wacht op de III die is nog geiler.
ik heb er zelf ook 1 (de II dus) van 30 gb. het is al de 2e want de vorige is gecrasht maar wat de fuck het gaat bij een hd vooral om dat ie stijl heeft en dat heeft een Barracuda. mooi design en geil geluid.

naar mijn mening is de betrouwbaarste een maxtor maar die is erg saai vind ik zelf.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:39
Quantum Fireball+ LM's hebben nog steeds de beste seektime, maar de opvolger genaamd Fireball+ AS staat op het punt available te worden. www.storagereview.com brengt vandaag/morgen ee uitgebreide test uit (zoals we van ze gewend zijn)

LM's maken trouwens wel een takkeherrie... ik heb er hier 2 in RAID0 en ik kanner niet langs slapen. Net 10K rpm SCSI schijven...
maar de Fireball+ AS krijgt een nieuwe motor met Hydrodynamic bearing wat het geluid een stuk minder moet maken.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-05 06:57
naar mijn mening is de betrouwbaarste een maxtor maar die is erg saai vind ik zelf
Ja, dat een harde schijf er mooi uitziet is zeker belangrijker dan de betrouwbaarheid.
Ik heb zelf een IBM DPTA (model voor de DTLA) en die draait als een zonnetje. Ik dacht dat ie stuk was, maar dat bleek aan de voeding te liggen. IBM lijkt me wel oke, maar heeft een slechte garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Wat boeit het nu hoe dat ding eruit ziet? In je kast zie je hem toch niet. Net als een joystick...iedereen wil zo'n ding dat er mooi uitziet, maar je kan beter een stevige lelijke kopen dan een bloedmooie slappe. Anyway...iedereen moet het natuurlijk zelf weten, het is maar wat je belangrijk vindt natuurlijk. Maar voor sommigen is hety miischien wel aan te raden je eens af te vragen WAAROM je het leuk vindt zoals het is!

Verwijderd

Gewoon voor de ibm gaan, niet voor maxtor als je echt speed wilt. Er zijn meer dan genoeg mensen die al blij zijn met een maxtor 7200 rpm. But if you want the speed king get the the IBM !!!! :9~

Verwijderd

hoe weet je eigenlijk of je HD werkt zoals ie zou moeten...ik bedoel...ik heb op de HCC dagen een IBM DTLA (is Deskstar toch??) gekocht...maar nu wil ik ook wel eens weten of ie echt zo snel is...is daar een benchmarkprogramma voor??

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op donderdag 14 december 2000 20:05 schreef NusMan het volgende:
hoe weet je eigenlijk of je HD werkt zoals ie zou moeten...ik bedoel...ik heb op de HCC dagen een IBM DTLA (is Deskstar toch??) gekocht...maar nu wil ik ook wel eens weten of ie echt zo snel is...is daar een benchmarkprogramma voor??
Ik ook, NoRRod? Mijnes werkt goed hoor, maar ik ben ook wel benieuwd of ie echt 7200rpm haalt.

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 10:55 schreef DuKe_DtRo het volgende:
ik heb zelf een maxtor hdd.. ik heb alleen wat probleempjes met mijn udma controller dus ik denk dat je inderdaad het best voor die ibm kan kiezen!
Kun je ook. Ik heb hetzelfde moederbord en hetzelfde geheugen als een huisgenoot. Ik heb een Maxtor en hij een IBM (Beide snelste modellen, Maxtor 40+ en IBM 30GXP ofzo) Ik heb alles volgens het boekje ingesteld, hij ook, maar die van hem is overduidelijk sneller.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:38
Als je het mij vraagt zijn de verschillen in de praktijk verwaarloosbaar klein. Zelf kies ik altijd voor Maxtor om de kwaliteit en goede service (twee keer DM45+ in een stripe is echt zeer snel). Als de meest gebruikte applicaties op je PC disk-benchmarks zijn kun je denk ik idd het beste voor IBM gaan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:52
Performance van de nieuwe Fireball AS serie schijnt tegen te vallen. Was gister of eergister te lezen in een posting op tweakers.net. (klinkt vaag, misschien exemplaristische fout....)

Heeft iemand al een Barracuda III serie i.r.l. getest? Die schijven zijn al maanden geleden aangekondigt maar ik heb er nog maar bitter weinig over gehoord!

At the moment there is just one speedking! IBM!!.......>:)

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:54

zaadstra

Überprutser

Seagate 15000 rpm disk met 160MBs SCSI interface >:)

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik heb zelf een maxtor 30.7 gb 7200 toeren UDMA 100 werkt echt lekker

Verwijderd

Bweeeek iedereen zit hier op die Ibm of maxtor dingen te geilen....

Maar ik zie maar 1 verstandige tweaker in deze vijfer des tweakers....

Barracuda III is op 1 punt iets sneller en op 4 punten ietsjessssss langzamer dan de ibm, maar wel veel goedkoper en een lekkerder geluid!!! Dus ik snap nog steeds niet waarom die TERING maxtor nog zo giga goed verkoopt, want die verliest het op alle fronten van de seagate en Ibm......

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik heb 9 testen gelezen voor ik een maxtor kocht en 3 keer als beste, 4 keer als tweede, en 3 keer als derde uit de bus en ik merke helemaal niks van het lawaai als ik ie op volle toeren draait

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga lekker voor die IBM!!! PUNT

Verwijderd

Als je de snelste versies van beide merken naast elkaar legt, zal er idd niet al teveel prestatieverschil tussen zitten.

De adviezen die de mensen in deze thread geven hebben natuurlijk ook betrekking op welke drive ze zelf hebben en welke ervaringen ze hebben met bepaalde merken.

Maxtor valt voor mij persoonlijk dan al af. Teveel problemen mee gehad in het verleden. Ook WesternDigital zal ik nooit meer kopen.
IBM all the way. (alleen voor harddisks dan ;) Zijn gewoon de beste schijven.

Verwijderd

Topicstarter
Dat wil ik nog ff onderstrepen!!!

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 21:36
Je kan ook een raid systeempje maken ook lekker snel :9 Ik heb een raid systeem van 2 keer een maxtor 20 gig, 5400, en 2 mb buffer en dat werkt ook wel lekker snel :).

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen Raid moederbord en ook geen 2 dezelfde harde schijven, dus dat wordt mijn volgende systeem begin 2002 ofzo.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
* jhead22 heeft ook gewoon 2 maxtor 20 gb schijfies 5400 toeren en dit blaasd vlink.
Gewoon promise udma 100 kaartje kopen en ombouwen... dit is waarschijnlijk sneller dan zo'n dure ibm schijfie

Verwijderd

Wat dacht je van 2X IBM 75GXP in raid 0? 8-)

1 schijf heb ik al, die andere komt nog :o

Verwijderd

maar hoe weet je nou of je HD op de goede snelhied werkt???:?

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon 2 dezelfde harddisks kopen dan is RAID lekker snel.

Verwijderd

Het Duitse blad C'T test altijd heel veel harde schijven tegelijk.
Duits, dus grundlich!

Conclusie: IBM is de snelste IDE-schijf, (met seektime de op één na snelste) en een van de stilste 7200rpm.
Ze gebruiken een eigen testprogramma'tje h2bench. Downloaden ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/h2bench.zip.

In de Tweakers' pricewatch is de snellere! IBM IDE 7200rpm goedkoper dan de Maxtor, en de IBM 45GB het goedkoopste per GB (iets van 11 gulden). (Alleen de IBM 20GB is duurder dan die van Maxtor).

Dus: IBM kopen.

Verwijderd

Ik kan echter dat h2bench-programma'tje niet downloaden. Ligt die ftp-server plat?

Verwijderd

Topicstarter
Mij lukt het ook niet, die URL is niet goed!

Verwijderd

Die url heb ik van deze pagina afgehaald:
http://www.heise.de/ct/ftp/

Het ligt niet aan de url, maar aan de server.

Verwijderd

Volgens mij is het wel duidelijk dat je voor de IBM schijf moet gaan! Succes ;)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 12:29

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb zelf 2 IBM etjes en ben er zeer tevreden mee. ze zijn mooi snel en je hoord ze niet op volledige werkvermogen. terwijl als je een Quantum 18,0Gb 7200rpm ata66 hebt maakt ie toch veel lawaai. dus IBM,
[overbodig]
koop dan meteen een IBM activa (zo heten die dingn van IBM toch??)en hoop op een IBM hdd:). lollie
[/overbodig]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

laat eens wat sisoft drive scores zien of horen, ik ben namelijk wel beniewd!

• sampoo
  • Niet online
ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/h2bench.zip

Gewoon de punt op het end verwijderen.

• OGangstah
  • Laatst online: 04-01-2022
Ga voor de IBMz, maakt niet uit welke maar die zijn verreweg het snelst!!!

Verwijderd

Topicstarter
Zodra de studiefinanciering weer binnen is, komt er ook een IBM 75GXP 30,7 Mb 7200rpm binnen! Yes...
Pagina: 1