Toon posts:

tv out doet opeens raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mn kamer verbouwd, en daarna alles precies weer op de plek gezet waar het stond. alle kabels weer op dezelfde plek, enz. opeens heb ik nu bij het afspelen van films op mn tv via de tv-out, rare witte strepen op het beeld die langzaam van beneden naar boven lopen.
ik denk dat dit dezelfde witte strepen zijn die in de grote tv-out FAQ worden genoemd. ik heb de stekkers omgepoold, nieuwste drivers geinstalleerd, enzovoort, maar geen soelaas. Ik vind dit wel erg raar, het enige wat er veranderd is, is dat de kabels nu over een laminaat vloer lopen. hoe kan dat nou opeens? iemand een idee?

specs: Connect 3D ATI Radeon 9200, via s-video kabel en scart converter in de tv.
xp 2000; 512 Mb pc2100; a7n8x; win XP sp1 (alle updates)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Misschien is er een kabelbreukje ontstaan?
Als kabel alng in dezelfde positie liggen en ze worden dan teveel gebogen, willen ze wel eens breken. Het makkelijkste is even je PC naast de TV te planten en een andere kabel proberen. Of je moet meerdere lange kabel hebben liggen. :)

Misschien dat het enkel een aansluiting bij de stekker is. Je zou deze eens open kunnen maken (als dat lukt althans).

Senile! Senile Oekaki

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
wat ook kan is dat je nu dichter bij een storingsbron zit. kijk eens wat er voor mogelijke bronnen in de buurt van de kabel zijn

Verwijderd

Topicstarter
dat is niet het geval denk ik, want er is niets veranderd in mn kamer. ik heb t getest met een composiet kabel, en die stoorde niet. ook heb ik een oude s-video kabel die alleen zwart/wit beeld geeft getest en die stoort ook niet. Ik denk toch dat er een draadbreuk in de kabel zit, zoals bas suggereerde. k*t, s-video kabels zijn duur...

Verwijderd

Heb ook zoiets gehad met een DVD speler. Waarschijnlijk staat er een versterker of box te dicht bij je kabeltjes.