Voor een wat duidelijkere uitleg heb ik het excel bestand bijgevoegd
Ik zal eerst proberen uit te leggen wat en waarom ik dit wil.
Mijn DVD collectie hield ik tot nu toe altijd bij in excel. In dit bestand stond per rij; Titel, US Release en Genre. Deze gegevens haalde ik dan door wat copy paste werk uit IMDB.com.
Ook maakte ik covers voor mijn CD hoesje (DVD hoesjes nemen mij te veel ruimte in) met CDRlabel, waar ik ook weer wat gegevens van IMDB.com op zetten.
Dit ging vrij tijdverspillend voelen na een hoesje of 50, dus ben op zoek naar wat anders. Ik heb aardig wat dingen geprobeerd, hier kwam Movie Collector toch wel als beste uit, maar nog niet naar mijn zin.
Vandaag ben ik dus maar begonnen met wat excel werk.
Ik heb al mijn DVD's op http://www.movie-index.net/list.php?Active=MW& gezet
(deze site haalt door middel van php de gegevens van IMDB)
Dan haal ik met excel via web query deze tabel met volledige gegevens binnen.
In excel heb ik de maten van een cd hoesje gezet, en hier wil ik dan de gegevens uit sheet "Query" voor gebruiken.
Dit is zoals je kunt zien wel gelukt maar nu wil ik niet elke keer die formule voor elk veld gaan veranderen. Het liefst zou ik op willen geven om welk film nr. het gaat en dat de formules dan automatisch aan gepast worden.
Met excel is alles mogelijk, dus dit ook wel.
volgende vraag waarschijnlijk wat simpeler
Hij geeft nu alle genres die op IMDB staan geschijden door komma's, met welke functie(s) kan ik alle gegevens achter een eventuele tweede komma weg laten.
Zo zou ik dus maximaal 2 genres over houden.
Als jij hier enigzins mee kan helpen of op een hele andere manier toch op het zelfde resultaat weet te komen... spreek!
edit:
(bestand op nieuw ge-upload na het goed beeindigen van dit topic (100KB))
(bestand op nieuw ge-upload na het goed beeindigen van dit topic (100KB))
Ik zal eerst proberen uit te leggen wat en waarom ik dit wil.
Mijn DVD collectie hield ik tot nu toe altijd bij in excel. In dit bestand stond per rij; Titel, US Release en Genre. Deze gegevens haalde ik dan door wat copy paste werk uit IMDB.com.
Ook maakte ik covers voor mijn CD hoesje (DVD hoesjes nemen mij te veel ruimte in) met CDRlabel, waar ik ook weer wat gegevens van IMDB.com op zetten.
Dit ging vrij tijdverspillend voelen na een hoesje of 50, dus ben op zoek naar wat anders. Ik heb aardig wat dingen geprobeerd, hier kwam Movie Collector toch wel als beste uit, maar nog niet naar mijn zin.
Vandaag ben ik dus maar begonnen met wat excel werk.
Ik heb al mijn DVD's op http://www.movie-index.net/list.php?Active=MW& gezet
(deze site haalt door middel van php de gegevens van IMDB)
Dan haal ik met excel via web query deze tabel met volledige gegevens binnen.
In excel heb ik de maten van een cd hoesje gezet, en hier wil ik dan de gegevens uit sheet "Query" voor gebruiken.
Dit is zoals je kunt zien wel gelukt maar nu wil ik niet elke keer die formule voor elk veld gaan veranderen. Het liefst zou ik op willen geven om welk film nr. het gaat en dat de formules dan automatisch aan gepast worden.
Met excel is alles mogelijk, dus dit ook wel.
volgende vraag waarschijnlijk wat simpeler
Hij geeft nu alle genres die op IMDB staan geschijden door komma's, met welke functie(s) kan ik alle gegevens achter een eventuele tweede komma weg laten.
Zo zou ik dus maximaal 2 genres over houden.
Als jij hier enigzins mee kan helpen of op een hele andere manier toch op het zelfde resultaat weet te komen... spreek!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 13:52 ]