W2k server naar DC promoten

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 00:34
Ik heb net een Windows 2000 Server installatie gedaan. Nu wordt dis standaard een werkgroep. Ik wil dit echter promoten naar een domein dmv dcpromo.

Ik kan echter nu al de DHCP instellen, en ook de DNS. Is dit slim om dit voor de DCpromo opdracht de toen? Om moet dit ook juist?

Welke volgorde is aan te raden, eerst dns, dan dhcp en dan dcpromo? Of met dcpromo beginnen en dan alles afconfigureren?

(Het wordt een standalone domein server zonder internet aansluiting nog.)

Ik hoor graag van jullie welke volgorde het beste is.... hierover kan ik mijn MS niet snel wat vinden....

Thanx

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• pleuris
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 16:44
gewoon "dcpromo" intikken bij start -> run. Krijg je wizard en dan een beetje op next klikken enzo ;)

zoek in de search op dcpromo... dan vind je wel veel info

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

De opmerking van zwelgje is to-the point, maar die van pleuris kan je negeren. AD is géén kwestie van klik-klik-klaar!

Altijd éérst DNS helemaal goed configureren, dán pas aan AD beginnen. AD leunt heel erg zwaar op DNS. Test je DNS-setup dus ook voordat je begint met AD.

Over DHCP: maakt niets uit, vergeet je DHCP-server straks alleen niet te Authorisen in AD, anders werkt hij niet!

Over dit soort dingen is heel erg veel te vinden op http://www.microsoft.com/technet/, en er zijn ook honderden boeken over verschenen waar je wat aan hebt.

En bij TechNet (zie link ^^) is een complete AD-deploy guide, kan me niet voorstellen dat je niets kunt vinden dus.

/Dicht

Dit topic is gesloten.