Toon posts:

[Max Payne 2] Videokaart niet ondersteund?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.bvanhout.demon.nl/payne.jpg
Vreemd, ik heb toch DirectX9.0b geinstalleerd, de nieuwste detonator drivers en een Geforce FX5200.

Kent iemand dit probleem (en de oplossing)?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Die Directx versie die jij hebt is een gelekte beta, misschien dat daar het probleem ligt. Installeer anders de DirectX 9.0a eens :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:43
XceeD schreef op 19 October 2003 @ 15:48:
Die Directx versie die jij hebt is een gelekte beta, misschien dat daar het probleem ligt. Installeer anders de DirectX 9.0a eens :)
Waaruit concludeer jij dat Direct X 9.0b een gelekte beta is :? Hij is gewoon als standaard Direct X te downloaden van microsoft.com. Het is zelfs een stuk moeilijker om DX 9.0a te vinden dan DX 9.0b op de MS site :)

The devil is in the details.

• Han
  • Niet online

Han

A new build of DirectX 9.0b has apparently leaked, carrying a build number of 4.09.0000.0902. This release is the redistributable for Windows 98/ME/2K/XP/2003. This release includes the all of the DirectX 9.0b Developer runtime enhancements.
Wanneer hij deze DirectX versie heeft dan heeft ie een beta versie. En die aangezien hij deze foutmelding krijgt lijkt mij dit het geval.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net van microsoft.com de nieuwste directx afgehaald. Lijkt me niet dat die lopen te lekken op hun eigen site ;)
DirectX 9.0a End-User Runtime
Microsoft DirectX® 9.0b for home users will update your current version of DirectX—the core Windows® technology that drives high-speed multimedia and games on the PC.

Beknopte info
Bestandsnaam:
dxwebsetup.exe

Downloadgrootte:
10 KB - 166157 KB

Publicatiedatum:
1-7-2003

Versie:
9.0b

Overzicht
Microsoft DirectX® 9.0b is de nieuwste versie van DirectX-technologie voor snelle prestaties bij spelletjes met DirectX-mogelijkheden en andere uitgebreide mediasoftware. Deze versie van DirectX kan alle eerder op de markt gebrachte versies van DirectX vervangen. Bezoek voor meer informatie de website http://microsoft.com/windows/directx.
link
Overigens heb ik vantevoren DirectX9.0a geinstalleerd gehad en gaf 'ie dezelfde melding :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 15:57 ]

• Han
  • Niet online

Han

Maar welke versie heb jij? Het kan gewoon zijn dat Max Payne 2 die DirectX 9.0b niet herkent als een officeële DirectX versie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had aan het begin van de middag 9.0a en sinds een uurtje 9.0b
Allebei geven dezelfde melding. Daarop de nieuwste detonator-drivers geinstalleerd en dat gaf nog steeds geen resultaat. Lijkt wel of MP2 de FX5200 niet als een DirectX9 videokaart ziet, terwijl hij volgens de makers wel gesupport wordt.

• Han
  • Niet online

Han

En krijg je die melding ook wanneer je in plaats van die nieuwste detonatordrivers de nieuwste WHQL drivers installeert?

Verwijderd

Topicstarter
XceeD schreef op 19 October 2003 @ 16:06:
En krijg je die melding ook wanneer je in plaats van die nieuwste detonatordrivers de nieuwste WHQL drivers installeert?
Yep, die drivers had ik al geinstalleerd. Ik ga nu de non-WHQL drivers proberen (44.03)

Verwijderd

Topicstarter
Zelfde verhaal met 44.03 :(

Verwijderd

Topicstarter
Net nog even de versie van DirectX die op de cd van Max Payne staat geinstalleerd, maar ook dat werkt niet :(

Vooruit ;-)
(zie hieronder)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 18:17 ]

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:36
Bjorny, zou je voortaan de edit knop willen gebruiken in plaats van een aantal posts achter elkaar te posten? :)

There is no magic.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:26

Damian

Insane Obtrusion

Xceed neit zo raar blaten :D

Directx 9.0b is gewoon een final versie, en die heeft iedereen er gewoon op staan. Het probleem ligt hier toch echt ergens anders.

Tjah, installeer de detonators opnieuw, en de directx, is het dat niet, installeer je windows opnieuw.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• kamerplant
  • Niet online
Je DirectX functioneerd wel correct?
Start > Run > Dxdiag > Display.
Hier staan geen errors, acceleration staat 3 keer enabled en de test doen het goed?

Als dat goed is, en je hebt verschillende videokaartdrivers geinstalleerd, zal ik als laatst nog je chipset drivers proberen te updaten. (nForce, Via..).
Anders zou ik het ook niet weten, aangezien het mij wel een driver-probleem lijkt.

🌞🍃

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem ook. Wat ik me afvraag bjorny is of je detonator52.13beta voorheen op je systeem had.
Ik heb ook alles al gedaan wat jij ook gedaan hebt en krijg nog steeds dezelfde melding. Daarna mp2 nog een keer 'gekocht' maar heeft nog steeds hetzelfde probleem. Daarna begon ik mijn compu te verdenken en heb mp2 op de klapdoos van mijn vriendig geinstalled, hier ging het wel goed (mobility radeon 7500).
Ik gek, zij lachen...
Ik ga zo winXP er opnieuw opgooien, laat wel weten of het geholpen heeft
PS: asusGF4600ti zorgt bij mij voor de melding dus probleem met jou kaart is het iig niet, ik verdenk de beta det's.

Verwijderd

Zo, 4 uur later...Lang verhaal kort maken.Ik heb winXP opnieuw geinstalled, via V4.48 chipsetdrivers erop, detonator45.23 whql erop, en vervolgens MP2 geinstalled.
(ps, ik heb windows niet geupdate en SP1 er ook niet op.) Voor de install kreeg ikmelding dat ik niet Dx9 had, vervolgens de meegeleverde dx9b geinstalled. MP2 verder installed en werkt nu!!!
Ik weet nog steeds niet wat er precies aan de hand is geweest maar wat mij opviel is dat de installatie na het installen van de playdisk(cd2) alsnog vroeg naar de installdisk(cd1), vervolgens nog e.e.a. ging installen.
Dit in tegenstelling tot de vorige keren dat ik ook de dx foutmelding kreeg.
Ik gok nog steeds dat de 52.13beta det's een probleem geven, ook al heb ik ze daarna met nfr (nasty file remover) verwijderd en whql geinstalled. Jedoch ga ik niet proberen om ze erop te zetten maar lekker MP2en.
Conclusie: format - nieuwe install - whql gfxdrivers - dx9b - MP2 installen - SPELEN.
veel suc6

Verwijderd

is er ook een wat minder rigoreuze aanpak (ik heb hetzelfde probleem met een GeForce 4 MX 440, nieuwe drivers gedowned bij nvidia, direct x van de MP2 cd, tests gerunt, alles in orde maar diezelfde foutmelding)
Pagina: 1