Toon posts:

booten te snel voor kvm-switch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds ik mijn pc met a7v8x-x athlon 2500 in de lucht is worden tijdends het booten mijn muis en toetsenbord niet door de kvm-switch gededecteerd. Na een zachte reset werken ze wel.

Ik dacht dat de pc te snel bootte dus heb ik de post check (geheugen teller, enz) gedisabled. Dit mag echter niet baten.
Oplossingen zijn dus pc resetten of niet meer uitdoen.

Zijn er meer opties?

Verwijderd

Je PC start te snel, dus je DISABLED je mem test (???) Je zal het vast wel goed gedaan hebben, maar zoals het hier staat is het een beetje tegestrijdig (NOFI)

Enne, zou het helpen als je HALT on ERRORS (bijv keyboard) aan zet?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 15:43 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Geef eens meer info over je type Tobo, muis en KVM ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Toetsenbord en muis zijn logitech. Toetsenbord draadloos, muis gewoon met een staartje.
De switch is een digitus. bij de andere pc die er aan hangt gaat het wel goed.

Halt on errors? Dan hangt de pc toch gewoon?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je hebt dan nog geluk dat je t/b & muis überhaupt iets doen, volgens de Cordless FAQ van Logitech werken de setjes nog niet eens op een KVM switch. :o

Als je halt on errors aan zet krijg je een waarschuwing als de BIOS geen toetsenbord kan vinden b.v.. Dan kan je op F1 drukken om verder te gaan. Hierdoor duurt het booten wat langer. Aangezien je zegt dat de PC te snel boot waarschijnlijk, zal die extra tijd wel helpen.

Kan je nog iets meer info geven? Je zegt dat je toetsenbord en muis niet gedetecteerd worden bij een 'koude' boot, werken ze dan wel in Windows? Krijg je een error van de BIOS? Die KVM switch is PS/2, neem ik aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Laurent op 19-10-2003 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 19 October 2003 @ 16:41:
Je hebt dan nog geluk dat je t/b & muis überhaupt iets doen, volgens de Cordless FAQ van Logitech werken de setjes nog niet eens op een KVM switch. :o

Als je halt on errors aan zet krijg je een waarschuwing als de BIOS geen toetsenbord kan vinden b.v.. Dan kan je op F1 drukken om verder te gaan. Hierdoor duurt het booten wat langer. Aangezien je zegt dat de PC te snel boot waarschijnlijk, zal die extra tijd wel helpen.

Kan je nog iets meer info geven? Je zegt dat je toetsenbord en muis niet gedetecteerd worden bij een 'koude' boot, werken ze dan wel in Windows? Krijg je een error van de BIOS? Die KVM switch is PS/2, neem ik aan?
Nee, ze werken niet in windows. In het XP inlogscherm kan ik geen wachtwoord intypen. na een zachte reset wel. Het BIOS zegt er niets over, maar ik kan ook niet in de setup komen.
Dat Halt on errors zal ik eens proberen.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:11
Is wel leuk: "ERROR: keyboard not found, press F1 to continue" ;)

Verwijderd

Ja, en wat dacht van...

Press any key to continue, other to abort.

Verwijderd

je kan ook nog quickboot uitzetten in je bios maar dan duurt het booten wel een stuk langer.
Pagina: 1