Ik heb het stukje code dan maar even gecompileerd en gerunt en werkt gewoon hoor. Dat die oude code niet zo netjes is, wil nog niet zeggen dat het van geen kant klopt.
En daarbij ging het idee meer om het serializen middels de operators.
Het gaat juist om de concrete aanpak
Inderdaad, daarom deed ik de suggestie; ik ga ervan uit dat de topic starter zelf wel zo slim is om goede C++ code te schrijven.
het globale idee is de topic starter inmiddels wel bekend.
Oh, dus is het nutteloos om nog een suggestie aan te dragen!? Ik probeer alleen te helpen hoor!
Als je dan een concreet voorbeeld geeft neem dan (ook) de moeite om het voorbeeld netjes te maken zodat het een zinnige suggestie is voor de topic starter.
Ik heb simpelweg niet alle tijd van de wereld, maar ben best bereid om een suggestie aan te dragen. De TS lijkt me best in staat om de code te doorgronden, eventueel te gebruiken danwel naast zich neer te leggen.
Op deze manier voegt je code (wat mij betreft) niets toe.
Alhoewel jij er niets aan gehad hebt wil nog niet zeggen dat anderen er niets mee konden, toch?
Dat is een zogenaamde smart pointer; een simpele versie daarvan zit ook in de standard library (std::auto_ptr).
Inderdaad.
Erg nuttig en interessant, maar niet het onderwerp van deze thread, lijkt me.
Inderdaad offtopic, maar ik antwoorde op jou post hoor.
Ik ben geen moderator dus misschien is het niet aan mij om er wat van te zeggen, maar ik zou het op prijs stellen als de reacties een beetje toegespitst zouden kunnen worden op het onderwerp van de discussie.
Dit komt behoorlijk flamerig op mij over want de hele toon van je post lijkt me een tikje overdreven.
Ik probeer de topic starter inhoudelijk te helpen doormiddel van een stukje code, welke hij misschien kan gebruiken. Zelf gaf je in een post het volgende aan:
Een wat minder ingrijpende manier van uitbesteden is het loslaten van het binaire formaat en "plain-text" strings construeren, waarbij je (bijvoorbeeld) velden scheid door tab characters en aparte berichten op aparte regels zet.
Het stukje code wat ik gaf doet (bijna) precies wat jij hierboven beschrijft; alleen begin je te ziften over een delete waarvan de TS (hopelijk) allang het nut weet. Als dat jou concrete bijdrage is aan de TS vraag ik me af wie hier nou off-topic bezig is.