DVD speler met of zonder MPEG kaart

Pagina: 1
Acties:

• Kms
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 19:04
Hallo

Ik wil binnenkort een DVD-rom speler kopen voor mijn PC. Ik heb al een Asus V6800 deluxe kaart die dus een TV-out heeft.
Ik wil graag weten of ik nu ook een MPEG kaart erbij moet kopen om DVD films goed af te kunnen spelen? Ook via de TV. Of heb ik genoeg aan me videokaart?
Welke merk is zo nu de beste?

Verwijderd

ligt eraan wat de rest van je systeem specs zijn

maar volgens mij heb je het niet extra nodig
het is wel makkelijker ( minder cpu belasting)

Verwijderd

TV-out van je vga kaart zou ik niet gebruiken voor dvd's, kwaliteit is altijd minder dan van een MPEG-2 kaart. TV-out van je 6800 zou ik voor Divx gebruiken.

• Kms
  • Laatst online: 09-02 19:04
Hier is mijn Configuratie

Intel Pentuim III 666 Mhz
Abit SE6 815E chipset
128 MB PC133 SDRAM
15 GB Maxtor 5400 rpm
Asus V6800 Deluxe Geforce DDR
48X Aopen CD-rom Speler
SoundBlaster Live 1024 geluidskaart.
Sitecom 10/100 Netwerkkaart.

• eppo666
  • Laatst online: 10:46
als je dvd's echt zonder mpeg kaart af wilt spelen zou ik een matrox g400/450 of een ati
radeon nemen,anders altijd een mpeg kaart.

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 11:51

Super Snackman

Snekgek

Ik heb een AMD 1,2 Ghz, Asus A7m266 mobo met 256mb, en een asus v7700 pro met 64 mb ddr geheugen.

Ben ik nu een mpeg-kaartje nodig?

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Verwijderd

ik had eerst een PII 333 (liep op 400) maar die kon zonder moeite een dvd afspelen zonder decoderkaart duzzzzzzzz.

Verwijderd

ik heb btw een creative 12X en hij loopt als een zonnetje, (nog) geen problemen gehad. duzzzzz

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
mijn duron 700/256mb/geforce 2mx 32mb heeft in win2k erg veel moeite met dvd, win98 gaat perfect.

heb alle goede drivers ed. geinstalleerd....

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Vanaf +/- 350 a 400Mhz kan je dvd softwarematig afspelen.

Edit: 350-400Mhz bij een P3 of een Duron/Tbird, Celeron wordt lastig, en een K6-2 is helemaal bagger hiervoor.

TVout is natuurlijk leuk, tnt kaarten redelijke kwaliteit.

Goeie kwaliteit nodig?
MPEG kaart.. Simpel, en goeie tv out. Alleen geen divx enz, alleen mpg en mpg2

Matrox G450/550 enz: Goeie tv out, ook voor divx en alles :)

Voor gamen is de Matrox ongeveer gelijk aan je huidige kaartje.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

specs als hierboven
ik heb een hollywood+ gehad bijn mun amd-300 voor hardwarematige mpeg ondersteuning (lees alleen voor het afspelen van dvd of mpg-files)Het beeld was echt goed wat dat kaartje presteerde. Ik heb nu een sneller systeem (durun800@1000) en een geforce mx met tv-out (hollywood voor goed geld verkocht) ik moet eerlijk zeggen beeld is echt een stuk minder.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [forum=8] :)

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 14:25 schreef DJSmiley het volgende:
Vanaf +/- 350 a 400Mhz kan je dvd softwarematig afspelen.

TVout is natuurlijk leuk, tnt kaarten redelijke kwaliteit.

Goeie kwaliteit nodig?
MPEG kaart.. Simpel, en goeie tv out. Alleen geen divx enz, alleen mpg en mpg2

Matrox G450/550 enz: Goeie tv out, ook voor divx en alles :)

Voor gamen is de Matrox ongeveer gelijk aan je huidige kaartje.
Waar haal jij die G550 vandaan? >:)
Maar de G450 geeft inderdaad een erg goede TV kwaliteit. Ik heb 'm gister aangesloten met een verloop van de tulp stekker naar een scartaansluiting op de TV (gewoon de goedkoopste kabel en niet die high-end oplossingen) en het beeld is perfect.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Op donderdag 05 juli 2001 14:39 schreef Michiel_H het volgende:

[..]

Waar haal jij die G550 vandaan? >:)
Maar de G450 geeft inderdaad een erg goede TV kwaliteit. Ik heb 'm gister aangesloten met een verloop van de tulp stekker naar een scartaansluiting op de TV (gewoon de goedkoopste kabel en niet die high-end oplossingen) en het beeld is perfect.
Naja, * DJSmiley heeft die 550 niet hoor, maar omdat de G450 inmiddels beetje aan z'n einde komt (lastig leverbaar enz) en de G550 eraan komt had ik die ervast bij gezet >:)

Verwijderd

dit geldt voor iedereen :-

vanaf PII 400mhz, hoef je geen MPEG kaart te hebben, als je maar een goede Videokaart hebt. en dat is meestal het geval vanaf de Voodoo 3.

als je mpeg kaart hebt, dan is dat alleen maar beter voor CPU, want die hoeft al die rekenwerk niet te doen ,,, dat doet de MPEG kaart wel.

Verwijderd

Het gaat er tegenwoordig niet meer om of je pc het aankan of niet. Ik heb een athlon 950 en tuurlijk kan die divx spelen zonder mpeg kaart. Nou dat heb ik dus 1 keer gedaan met de tv-out van mijn asus V7700 deluxe en ik moet zeggen dat ik het beeld echt zwaar bagger vond. Met een mpeg kaart is het echt stukken mooier. Mpegkaart dus gewoon gebruiken.. ook al heb je een snelle pc

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 15:26 schreef Speedyrage het volgende:
Het gaat er tegenwoordig niet meer om of je pc het aankan of niet. Ik heb een athlon 950 en tuurlijk kan die divx spelen zonder mpeg kaart. Nou dat heb ik dus 1 keer gedaan met de tv-out van mijn asus V7700 deluxe en ik moet zeggen dat ik het beeld echt zwaar bagger vond. Met een mpeg kaart is het echt stukken mooier. Mpegkaart dus gewoon gebruiken.. ook al heb je een snelle pc
Gewoon MPEGkaart gebruiken? Dit vind ik een beetje te generaliserend. De TV-out van de Matrox G450 is echt perfect, ik heb hem nu op de tulpstekker en het schijnt dat SVHS nog beter is, maar dat heb ik zelf nog niet kunnen zien. Als ik een Divx op de TV kijk dan heb ik scherper beeld dan een film die gewoon op TV is. Het enige nadeel is dat het soms een beetje schokt, maar daar moet je denk ik als Divx-kijker maar mee leren leven.
Pagina: 1