Internet voor 6 maanden, voor 4 mensen

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58
Ons probleem is het volgende. We zijn 4 studenten die voor max. 6 maanden in een appartementje wonen in Enschede (betere huisvesting was er niet atm). Het appartement waar we zitten wordt dus over 6 maanden afgebroken/gerenoveerd en we moeten er uit.

Maar wij willen graag voor die 6 maanden wel internet. En aangezien we met 4 mensen zijn willen we een abbo dat redelijk wat upstream bied (min. 128kbit per persoon up, dus kabel valt af?).

Het probleem is dat ADSL voor minimaal 1 jaar een contract heeft en je 4 weken moet wachten voor je het hebt, blijven er nog maar 5 maanden over. En kabel heeft een te lage up?

Tot ik bij www.multikabel.nl kwam. Iemand ervaring met deze provider? Of iemand met andere tips voor ons 'internet-probleempje' ?

(edit: Multikabel is niet available op onze postcode 7511 AZ, valt dus ook af)

[ Voor 6% gewijzigd door QuestGamer op 19-10-2003 15:23 ]

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
Multikabel is echt niet beschikbaar in Enschede hoor ;)
Enschede is Essent gebied, oftewel; @home

Breedband voor 6 maanden kun je eigenlijk wel vergeten ben ik bang. Geen enkele provider wil of kan dit aanbieden.

Enige dat ik me kan voorstellen is door simpelweg via een wifi link de verbinding van iemand anders te gebruiken. (Studiegenoot oid die in een straal van 2 KM woont).

[edit]
Of je gaat flat fee ISDN inbellen, desnoods 2 abbo's tegenlijk ? (ISDN 128k)

[ Voor 11% gewijzigd door Xandrios op 19-10-2003 15:24 ]

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

als je op hun website kijkt zie je dat ze alleen maar in noordholland actief zijn
Afbeeldingslocatie: http://www.multikabel.nl/images/gebied.gif

[ Voor 4% gewijzigd door snooze op 19-10-2003 15:26 . Reden: beter plaatje ]

weet iemand nog een leuke signature?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Geen mogelijkheid om via uni iets te krijgen? Anders idd draadloos ofzo iets verzinnen.

Anders zit je idd aan jaarcontracten vast, en de providers die ik ken met kortere minimale contractperioden zitten niet in enschede.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 22:22
Misschien kunnen jullie gewoon een 8mbit/1mbit abo nemen van 1 jaar. Na half jaar gewoon opzeggen en de resterende kosten maar gewoon betalen. Zoveel wordt het toch niet, jullie delen de kosten met z'n 4en. Stel jullie nemen Demon 1024/512, 39 euro per maand.
39x12=468 per jaar. 468/4 = 117 euro per persoon voor die 5 maanden. 117/5 = 23 euro per maand persoon.

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58
The Conman schreef op 19 oktober 2003 @ 15:35:
Misschien kunnen jullie gewoon een 8mbit/1mbit abo nemen van 1 jaar. Na half jaar gewoon opzeggen en de resterende kosten maar gewoon betalen. Zoveel wordt het toch niet, jullie delen de kosten met z'n 4en. Stel jullie nemen Demon 1024/512, 39 euro per maand.
39x12=468 per jaar. 468/4 = 117 euro per persoon voor die 5 maanden. 117/5 = 23 euro per maand persoon.
Mja dat hadden wij ook al bedacht op zich. Het wordt waarschijnlijk ook Demon, maar ik was benieuwd of anderen nog ideeen hadden. Wifi lijkt me geen optie, omdat je dan sowieso een vrij hoge ping hebt lijkt me en we willen ook online gamen.
We twijfelen nu tussen Demon 1024/512 en 2048/1024.

En ik had mijn post al ge-edit, multikabel is idd niet in enschede beschikbaar :)

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54
internet via de UT is nog goedkoper btw

45euro/mnd voor 8/1 als ik me niet vergis
houd er wel rekening mee dat installatie ook een tijd kan duren

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik ben een half jaar na het afsluiten van mijn ADSL abbo begin 2001 verhuisd binnen dezelfde gemeente.

Oplossing lijkt dus heel simpel, samen een ander huis vinden, of 1 iemand neemt het hele abbo op zich....

Weet alleen niet ofdat het nog steeds mogelijk is. Lijkt me wel eigenlijk, zolang je in de nieuwe woning maar "bereik" hebt. Ook zou je tijdelijk de aansluiting kunnen opschorten ofzo, dat je, als je er weer geld voor hebt ofzo, je weer kan laten aansluiten... Maar informeer maar goed over de preciese mogelijkheden, grote kans dat de situatie toen veranderd is.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00
Je moet er wel op letten dat je een Demon ADSL aansluiting niet kan verhuizen. Ik vermoed dat dat bij alle providers op het BBNED netwerk zo is.

Uit de voorwaarden van Demon:
  • Verhuizen van uw aansluiting is technisch niet mogelijk. In feite is er dan ook geen sprake van verhuizing, maar van een nieuwe aansluiting.
  • Binnen de eerste 12 maanden van het contract bent u verplicht de abonnementskosten van de bestaande aansluiting door te betalen.
  • Op uw nieuwe adres gaat u een nieuw contract aan met een looptijd van ten minste 12 maanden.
  • In alle gevallen dient u opnieuw verhuis/opstartkosten te betalen voor de aansluiting op de nieuwe locatie.
Bij ADSL van KPN, bijvoorbeeld via Xs4all, kan je volgens mij wel kosteloos je ADSL verhuizen.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Yosemite schreef op 27 October 2003 @ 02:11:
Je moet er wel op letten dat je een Demon ADSL aansluiting niet kan verhuizen. Ik vermoed dat dat bij alle providers op het BBNED netwerk zo is.

Uit de voorwaarden van Demon:
  • Verhuizen van uw aansluiting is technisch niet mogelijk. In feite is er dan ook geen sprake van verhuizing, maar van een nieuwe aansluiting.
  • Binnen de eerste 12 maanden van het contract bent u verplicht de abonnementskosten van de bestaande aansluiting door te betalen.
  • Op uw nieuwe adres gaat u een nieuw contract aan met een looptijd van ten minste 12 maanden.
  • In alle gevallen dient u opnieuw verhuis/opstartkosten te betalen voor de aansluiting op de nieuwe locatie.
Bij ADSL van KPN, bijvoorbeeld via Xs4all, kan je volgens mij wel kosteloos je ADSL verhuizen.
Uit mijn hoofd dacht ik dat het verhuizen van mijn ADSL aansluiting van KPN iets van 75 gulden koste, naast de 75 gulden van het verhuizen van de gewone telefoon aansluiting.... Dat was ik in mijn stuk hierboven vergeten te vermelden :)

Wel bagger dat je bij BBNED niet kan verhuizen. Weer een nieuwe taak voor de OPTA?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1