Toon posts:

GPU core omhoog FPS omlaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de Core van mijn Radeon 9700np op 325 en het geheugen op 310 mhz, dus op de pro settings draait alles perfect, de kaart voelt niet heet aan ofzo.

Aquamark van 29 naar 34
3dmark03 van 4300 naar 4709
alles normaal;P

omdat hij niet heet aan voelt ga ik nog een stapje hoger naar 330 en 315
op deze settings
Aquamark 28
3dmark03 3300

Hoe kan het dat de fps naar beneden gaan als de mhz van de core / mem om hoog gaan? Is er een manier om toch verder te kunnen komen en fps te behouden?

GA-7VAX1394 (KT400)
Amd2200
1gig ddr266
winxp home sp1
Cata 3.8

Edit= topic had beter Bij Die-Hard Overclocking & Cooling kunne staan:P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 15:42 ]

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Betere koeling kan je proberen, waarschijnlijk zit je chipje gewoon aan z'n grens... Als hij te hard loopt kan het zijn dat ie fouten gaat maken waardoor hij dingen overnieuw moet doen, dat kost dan dus tijd en gaat je fps/score omlaag...

Verwijderd

Topicstarter
koeling = Danger Den video voor in de radeon spacer, alles voelt gewoon warm aan niet heet zo als met de vorige koeling

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:53

Nibbz

Postmaster General

Als je hem lager zet... gaat hij dan niet harder :p

13:37

Verwijderd

Topicstarter
op Pro speed gaat hij het hards :) maar ik wil MEER >:)

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:53

Nibbz

Postmaster General

Tja, een manier is natuurlijk om de details wat lager te zetten.. maar wat Caesartje zegt, waarschijnlijk zit die chip gewoon aan z'n grens

13:37

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ja, maar omdat het niet echt heet aan voelt kan dat natuurlijk ook betekenen dat je blok slecht warmte opneemt van je gpu ... dus slechter koelt dan je vorige blok.

Waarom de score omlaag gaat .. dunno , maar wat caesar beweert zou goed kunnen kloppen ..

Verwijderd

Topicstarter
Bartjuh schreef op 19 October 2003 @ 15:48:
Ja, maar omdat het niet echt heet aan voelt kan dat natuurlijk ook betekenen dat je blok slecht warmte opneemt van je gpu ... dus slechter koelt dan je vorige blok.

Waarom de score omlaag gaat .. dunno , maar wat caesar beweert zou goed kunnen kloppen ..
Dat de koeling niet goed is dat weet ik niet hoor, want de helekaart voelt minder warm aan dan bij het oude blokje;P dus dan zou hij juist meer warmte op nemen;P

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 17:43
Als je waterkoeling op je radeon hebt hoef je je geen zorgen te maken over de temps natuurlijk, ik krijg die van mij nu wel op 400Mhz met waterkoeling.

Wat ik wel heb gemerkt is, dat als je je geheugen te hoog zet (jij van 310 naar 315) dat de signalen te dicht op elkaar staan en er te veel ruis is, waardoor de informatie idd nog een keer verstuurd zou moeten worden, een volt mod zou dit dus oplossen omdat de ruis dan in verhouding veel minder geworden is).

De GPU core kan dus veel verder omhoog maar het het geheugen moest ik bij 310 Mhz stoppen.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ja ik sluit me aan bij procyon for life,

zet je gpu omhoog en laat je geheugen op 310, en doe die benches dan nog een keer

Verwijderd

Topicstarter
okay ff proberen thx enzo;)

hij draait nu op 345/310
3dmark03= 4881

thx enzo:D

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 18:14 ]

Pagina: 1