Toon posts:

V3 Overclocking

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
K kzit dus met een probleempje wat mij zwaar irriteert (veel voorkomende eigenschap daarvan :)
Ik overclock mijn v 3 op het hieronder beschreven systeem (note: 256mb ram is nu 128).

maar geen enkele frame winst ook al gooi ik m gelijk 10mhz hoger vaag dus iemand die mij hier bij kan helpen?

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 16:53
heb je v-sync uit staan?

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Welke resolie? Bij lage res is niet de kaart maar de processor de limiet. Die kan gewoon niet genoeg data aanvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
K vsynch an of uit maakt dus geen moer uit niet in d3d of opengl blijft hetzelfde.

De reso's waarin ik gestest heb zijn 640x480 tot 1024x768 waarin ik steeds dezelfde fps kreeg ongeveer ook de details omlaag of omhoog maakt weinig tot geen verschil.

HELUUPP

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
is het niet zo dat een k6-2 met een Voodoo3 ALTIJD de bottleneck is :? (omdat een voodoo3 snel genoeg is voor resolutie 1024x768)
totdat je de resolutie op hoger dan 1280 gaat zetten.
Ik weet het niet zeker, ik heb zo'n combo maar heel kort gehad, toen brandde me main-board door.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op dinsdag 05 december 2000 18:03 schreef Jake het volgende:
is het niet zo dat een k6-2 met een Voodoo3 ALTIJD de bottleneck is
Lijkt mij ook. Derhalve heeft het opvoeren van je voodoo 3 totaal geen nut.
Dus vandaar dat je maar beter die k6-2 kan gaan overklokken.

Waarmee test je de toegenomen snelheid?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Lijkt mij ook. Derhalve heeft het opvoeren van je voodoo 3 totaal geen nut.
Dus vandaar dat je maar beter die k6-2 kan gaan overklokken.
Dit is correct. voodoo 3 is niet je bottleneck maar je k6-2 :( had ik ook ;) ,Maar de voodoo 3 is wel de beste kaart voor een k6-2 IMHO. Dus wil je meer fps, ga dan voor nieuw mobo en proc (duron) en dan zal je zien dat de voodoo de botleneck word. En dan heeft overclocken van de v3 wel effect :)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op woensdag 06 december 2000 10:37 schreef barrel het volgende:
Maar de voodoo 3 is wel de beste kaart voor een k6-2 IMHO.
vind ik ook (en ik ben niet zo bescheiden;))

Verwijderd

Topicstarter
ja oke maar als ik een duron wil moet ik andere kast,mamaplankje en de duron zel fdus en zoveel heb tik op moment nie ff :(
he binnenkort komen de amdk6-2 + en k6-3 + met 4 x zoveel l1,2 cache denk je dat dat wat helpt? want de hoeveel heid cache (alleen maar 64kb l2) is wel het zwakke van deze cpu

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Nee. Het beste is nu door sparen voor duron plus mobo. (Ben ik nu ok aan het doen)

Duron 700 hfl 250
MSI kt7 pro 2 hfl 400
Kast 250 watt of meer vanaf hfl 170

Totaal onder de 900 gulden.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Pagina: 1