Toon posts:

email versturen met IMAP

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een email account van de universiteit van Tilburg, deze werkt met een IMAP server. Nu heb ik op mijn pc outlook express zo ingesteld, dat ik er mijn UvT mail kan lezen. Het probleem is dat ik alleen uitgaande email kan verzenden naar andere @UvT adressen en niet naar alle andere adressen, zoals hotmail.

Ligt dit aan een instelling van Outlook (express)? 8)7

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 09:36
hebben ze toevallig een smtp server op gegeven? zoja gebruik die eens. Meestal za er wel in de handleiding die je erbij krijgt welke servers er zijn

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

als je niet een internetverbinding hebt via de universiteit van tilburg moet je gewoon je de smtp server van je provider gebruiken en niet die van de uni van tilburg om mail te versturen :)

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Ik studeer ook aan de Universiteit van Tilburg, en er zijn twee mogelijke oplossingen voor je probleem. De eerste is dat je als smtp-server die van de UvT invult, te weten mailhost.uvt.nl . Die vul je dan bij Outlook in het veld "Uitgaande mailserver" in. Tweede mogelijkheid is om de smtp-server van je eigen provider te gebruiken, bijvoorbeeld smtp.xs4all.nl.
Overigens kun je de mailserver voor inkomende berichten van de UvT (stumail.uvt.nl) ook via POP benaderen, als je dat liever hebt :).

Meer handige info vind je op de site van de UvT:
Gebruik van Outlook 2000
Mailvoorziening voor studenten

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen, het werkt inmiddels!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:30
Nog even dit.
Via imap haal je je mail alleen op, imap is in dat opzicht het zelfde als pop3.
Via smtp verstuur je je mail.
Dus je topic titel klopt niiet helemaal :)

• Soesje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08-2025

Soesje

is ook zo

Inderdaad, als je op een ander netwerk dan de UvT zit kan je niet naar hotmail adressen e.d. via de UvT smtp server versturen.
Pagina: 1