Toon posts:

Via kabeltje geen, en via wireless wel verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pecee met XP Pro, een realtek netwerkkaartje, en een draytek 2200 WE router.
Ineens, nadat ik een pinnacle tv kaart had geinstalleerd was de internet verbinding weg. Vreemd genoeg doet de router en dus internet via wireless op m'n laptop wel. Via de pecee krijg ik geen verbinding met de router meer. Via de pecee met wireless ook niet, terwijl de laptop het wireless dus prima blijft doen.
Ik denk dus dat het probleem in de pecee zit, maar weet niet meer waar ik het probleem moet vinden.
DHCP staat op zowel router als pecee (en laptop) aan. Icoontje in de taakbalk van pecee zegt dat er een netwerkverbinding is. De router kan ik niet pingen (192.168.1.1). De linker twee lanpjes op de router knipperen. Men zegt dan dat de router in firmware upgrade modus staat. Toch vreemd dattie 't dan wel in wireless staat, en hoe zou de router ineens in firmware upgrade mode moeten komen.
Vraag is natuurlijk: wat te doen zodat ik op de pecee weer gewoon verbinding krijg.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-08 11:00

Swerfer

Hmm...

Router resetten?

edit:
Noem zo'n ding nou gewoon pc, leest een stuk makkelijker

[ Voor 70% gewijzigd door Swerfer op 19-10-2003 14:57 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sinds die TVkaart erin zit is dit dus het geval? haal die TVkaart er eens uit en kijk of het dan wel weer werkt, zoja, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat die TVkaart een conflict veroorzaakt... Probeer eens andere PCI sloten, misschien dat ie dan wel weer werkt...

Verwijderd

Topicstarter
TV kaart heb ik er al weer uitgehaald, de bijbehorende software ook. Probleem is er nog steeds. Vervolgens heb ik de Firewirekaart er ook uitgehaald trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
Wat me trouwens ook opvalt is dat de netwerkkaart (in netwerkverbindingen bij de details) zegt dat het IP adres 194.254.104.171 is. Waar dat vandaan komt weet ik ook niet, de router is immers 192.168.1.1.