[flash mx + php?] .swf bestand extern aanspreken

Pagina: 1
Acties:

• pulse80
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 08:11

pulse80

we weten niks

Topicstarter
Ik zoek al een tijdje maar ik kom niet echt verder. Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen.

Ik wil graag weten of het volgende mogelijk is met flash mx en bijv php of dat er een beter programma voor bestaat. En waar ik natuurlijk meer informatie hierover kan vinden:

Op een server staan afbeeldingen (jpg) en geluiden (mp3)

Is het mogelijk om met behulp van flash mx deze afbeeldingen en geluiden aan te roepen zodat ze dus in een lijst verschijnen en ze geselecteerd kunnen worden:

een gebruiker selecteert dan in het flashbestand bijvoorbeeld plaatje 1 (koe.jpg) en daarnaast geluid 3 (boe.mp3) en vult dan een emailadres in. Het gelecteerde plaatje en het geluid worden onthouden samen met het emailadres (weggeschreven)

naar het emailadres wordt nu een link gestuurd naar een flashbestand op een website. Doordat degene op de link klikt herkent het script op de server de email en haalt de weggeschreven elementen (koe.jpg en boe.mp3) er bij. Deze worden dan getoond in het flashbestand.

Is het dus mogelijk om een flashbestand extern aan te spreken en parameters te ontvangen vanaf een server?

i'm not here this isn't happening

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

<param name=FlashVars value="var1=blaat&var2=blaat">

nu kun je var1 & var2 gewoon gebruiken in je swf ;)

mijn T.net systeemspecspagina

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:41

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Action; load a SWF or JPEG file into the Flash Player while the original movie is playing.
en
Method; loads an MP3 file into an instance of the Sound object.
hmmm... TS nog eens doorgelezen. Misschien was dit niet je probleem. Daarom ook dit nog:
code:
1
2
3
4
5
<OBJECT ... >
    ...
    <PARAM name="movie" value="mymovie.swf?myparam=myvalue&myparam2=myvalue2">
    ...
</OBJECT>

[ Voor 21% gewijzigd door GrimaceODespair op 20-10-2003 09:25 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• pulse80
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 08:11

pulse80

we weten niks

Topicstarter
bedankt. ik ben nu de LoadVariables en dergelijke aan het doornemen in de Helpfile van Flash. ik kan weer ff vooruit. was al bang dat ik het verkeerde progr. had gekozen.

i'm not here this isn't happening

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
op http://aliosram.nfshome.com/ heb ik een php bestand die xml uitpoept, waar alle plaatjes/mp3 files instaan en die leest hij in.

kijk maar wat een mooi bestand php maakt :P

http://aliosram.nfshome.com/data.php ((ehh ja de jpg files staan ook in de <mp3 tag :P))

[ Voor 11% gewijzigd door Martink op 21-10-2003 00:19 ]

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik doe het altijd zo om dynamisch dingen inte lezen dmv javascript:

document.flashFileNaam.SetVariable("waarde", varNaam);

Wel swliveconnect = true in je embed zetten anders werkt het niet onder alle browsers.

En anders loadVariables of xml inladen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Pagina: 1