Toon posts:

Slecht geheugen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee reepjes van 64MB 100Mhz in mijn computer zitten .
Als ik er eentje uithaal en ik doe 3dmark2000 test dan haalt mijn computer een score van
+/-4250 doe ik die andere er weer bij dan haal ik een score van 4450 .Nu weet ik niet of ik wel zoveel op die score moet letten maar lijkt me toch dat er meer veschil tussen zou meoten zitten .
Ik heb een P3 700MHz ,Geforce 32MbSDR ram een ABIT BE-6 en dus 128 Mb geheugen erin zitten .

Verwijderd

Ik denk dat dit wel aardig klopt. 3dmark2000 is gevoeliger voor een snellere proc., sneller geheugen, snellere vid.kaart, etc.
Meer geheugen scheelt wel iets maar niet al teveel.

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik al maar denk vraag het nog even na.
Zal binnenkort toch wel weer upgraden .Wil graag van 100 Mhz naar133 Mhz bus snelheid over stappen.

Bedankt

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 05 december 2000 10:08 schreef bastard het volgende:
Ik denk dat dit wel aardig klopt. 3dmark2000 is gevoeliger voor een snellere proc., sneller geheugen, snellere vid.kaart, etc.
Meer geheugen scheelt wel iets maar niet al teveel.
Precies, als de 2keer zoveel hebt betekent het niet dat het 2 keer zo snlegaat, althans bij geheugen, want dat kan gewoon niet sneller, bij een processor is dat anders.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ook echt niet verwacht dat het twee keer zoveel zou zijn maar 200/300 punten in de score leek me zo weinig omdat je het verschil tussen 64 en 128 Mb toch wel merkt .het loopt toch minder schokkerig .
Denk eerder dat als ik die geforce kaart zou upgraden naar eentje met DDR geheugen meer zal schelen .

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hoe vaak heb je die test gedaan? 3d mark heeft er een handje van om nog wel eens met een redelijk wisselende score te komen...

Verwijderd

Topicstarter
Meestal laat ik hem een paar keer lopen.
Er zitten inderdaad wel eens wat verschillen
in.
Op 64 Mb heb ik hem 3 keer gedaan en op 128 Mb ook drie keer nadat ik het net had terug gezet .Ik laat hem meestal 3 keer lopen en pak daar he gemidddelde van.
Computer loopt voor de rest prima heb geen klagen.was meer omdat ik het een beetje vreemd vond.
En die video kaart wilde ik toch al vervangen omdat ik tijdens het spelen van mijn flght simulator van die rare verkleuringen krijg op de achtergrond en de text niet goed op het beeld verschijnt.(flight simulator is janes WW2 fighters)Dit had ik bij mijn TNT M64 niet .

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Vaag dat je 200 punten verschil hebt door alleen geheugen... Ja het kan zijn dat het ene reepje beter is als de andere... Heb je enig idee of je het ene reepje eerder hebt gekocht als het andere of van een ander 'merk'?

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn twee verschillende reepjes inderdaad
Is misschien niet altijd even goed .
Pagina: 1