Toon posts:

Radeon 9800, Eerst driver probs, nu erger...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een nieuwe Club3d Ati Radeon 9800 non-pro.

Bij het installeren via de standaard windows xp manier (windows naar stuurprogramma laten zoeken bij 'nieuwe hardware gevonden') geeft windows de melding dat hij geen drivers kan vinden/installeren.

Daarnaa geprobeerd om de driver van de cd te installeren, de cd geeft een foutmelding bij de autorun, als ik handmatig de driver wil installeren krijg ik ook een fout. Nieuwe Ati Catalyst gedownload, geeft ook een fout bij de installatie... nog maar een keer via windows installatie geprobeerd; "apparaat uit een lijst kiezen", daar stond alleen de radeon 9800 pro, heb die maar gekozen, pc denkt nu dat die het is... Nog steeds willen de Ati-drivers niet werken, verder werkt alles wel aardig hoewel ik het Control Panel van ati mis.

Spellen deden het.... tot voor kort, na het opnieuw joinen van een server bij de halo-trail (had al eerder gespeeld), krijg ik vreselijk raar beeld (niet in het menu ofzo, maar in het spel wel).
Daarna opnieuw opgestart-nog steeds, ander spel geprobeerd, ongeveer zelfde vervormingen.

ik baal hier van, hoop niet dat m'n kaart stuk is, want ik heb hiervoor een radeon 9700 (nietpro) gehad, die er op een dag ook mee ophield, (alleen nog maar wit-rode strepen, kapot dus)

(zo ziet een willekeurige game eruit)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/gare-xiii.jpg

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:23

Dennahz

Life feels like hell should.

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 14:12:
Net een nieuwe Club3d Ati Radeon 9800 non-pro.

Daarnaa geprobeerd om de driver van de cd te installeren, de cd geeft een foutmelding bij de autorun, als ik handmatig de driver wil installeren krijg ik ook een fout. Nieuwe Ati Catalyst gedownload, geeft ook een fout bij de installatie...

(zo ziet een willekeurige game eruit)
[afbeelding]
Wat zijn de exacte foutmeldingen hier?

Twitter

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je de drivers van je vorige videokaart wel volledig verwijderd?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Volgens mij zijn dit tekens dat je kaart te warm wordt, hoe warm is het in je kast?

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
drivers vorige kaart zeker 100% weggegooid,

cd autorun zegt 'no hardware device found! Please check your hardware device first or Browse its CD Dir. for the right driver to install'

geen id hoe warm het is in mijn kast, nu heb ik de zijkant erafgeschroefd, maar dat scheelt niets...

Verwijderd

en kan je misschien niet eens de oude drivers nemen? ATI Catalyst 3.7 ofzo

• Pollewob
  • Niet online
Probeer de kaart anders eens in een andere pc. Als de problemen daar hetzelfde zijn weer je vrijwel zeker dat het aan de kaart ligt :)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 19 October 2003 @ 17:06:
Probeer de kaart anders eens in een andere pc. Als de problemen daar hetzelfde zijn weer je vrijwel zeker dat het aan de kaart ligt :)
als dat zo is, is ie dan kapot? ik heb hem net 2 dagen!!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 17:09:
[...]

als dat zo is, is ie dan kapot? ik heb hem net 2 dagen!!
dat hoeft niet aan jou te liggen dat de kaart brak doet, wellicht was die kaart al niet goed toen hij de fabriek verliet. Komt helaas voor.

39

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
garantie ;)

als je kaart kapot is heb je gewoon pech. tis even een gedoe maar je kan hem ruilen voor een nieuw exemplaar

Verwijderd

Topicstarter
dit is een garantie, mijn club3d radeon 9700 ging de pijp uit, (wit scherm met gekleurde blokjes, ineens) en nu heb ik (na 7 weken en €34 bijbetaling) deze. dus ze zullen nu wel geen zin hebben om me nog een nieuwe te geven... (challenge comp.)

• Pollewob
  • Niet online
Geen zin hebben is hun probleem, ze zullen wel moeten.

Maar test eerst eenz zodat je weet of het echt de kaart is :)

Verwijderd

Topicstarter
heb nu ook in andere pc geprobeerd, t'zelfde :(

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 14:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

De kaart zal kapot zijn vrees ik... Garantie.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:15
eh een ding, je hebt een pro driver geinstalleerd terwijl je een 9800 nonpro hebt :?
Als dat ding dan echt op 9800pro snelheden gaat lopen, kan je kaart te warm worden (redeneer ik zo, hoeft natuurlijk niet als de koelers van die twee gelijk zijn), maar heb je op de andere pc ook de pro drivers geinstalleerd?

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 14:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Anders probeer je hem eens onder te klokken? :)

Verwijderd

Topicstarter
Oguz286 schreef op 19 October 2003 @ 19:17:
eh een ding, je hebt een pro driver geinstalleerd terwijl je een 9800 nonpro hebt :?
Als dat ding dan echt op 9800pro snelheden gaat lopen, kan je kaart te warm worden (redeneer ik zo, hoeft natuurlijk niet als de koelers van die twee gelijk zijn), maar heb je op de andere pc ook de pro drivers geinstalleerd?
lijkt me sterk dat een kaart overgeklokt wordt door verandering van driver, maar zelfs daardoor zou die toch niet in 1 dag dood mogen gaan??

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Oguz286 schreef op 19 oktober 2003 @ 19:17:
Sinds wanneer staat in drivers de kloksnelheid?
Volgens mij staan die toch echt in bios van de grafische kaart, wat zou ie anders doen zonder drivers?

@ 3Dioot. Tja, er zit wel eens een rot exemplaar tussen. Dat kan gebeuren helaas. Maar je mag binnen 8 dagen zonder problemen omruilen, buiten die 8 dagen zou het wel eens langer kunnen duren. Maar daar binnen, horen ze meteen nieuwe te geven.

[ Voor 18% gewijzigd door Vincentio op 19-10-2003 19:37 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Dit lijkt me toch een gevalletje DOA, dus als je dit uitlegt aan je leverancier met het hele verhaal wat je hier hebt verteld dan moet dat geen probleem zijn.
Je kan ze hem ook ff laten testen, dan weet je alles ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ja idd lijkt mij ook, misschien een brakke kaart, maar ik heb bij mun digitale camera in xp dat hij ook geen driver accepteert en geen vind op de cdrom, kan misschien ook liggen aan het besturings systeem,

ik heb ook op het begin gehad toen ik net een gf2 had, waren alle muren doorzichtig in counterstrike, wel lache, werd ook niet gezien als een cheat maar toch, kheb liever met muren. ik had toen de instalatie van de kaart ongedaan gemaakt in apparaat beheer, toen drivers opnieuw geinstaleert, en toen was alles goed

Verwijderd

Topicstarter
opgestuurd naar challenge, geven bij de bestel/rma -statuspagina dat de kaart niet defect is, en hebben hem teruggestuurd...

maar hij is WEL defect, op 2 totaal verschillende pcs getest, 3 verschillende drivers geprobeerd, ongeacht wat, zelfde effect, alleen op je desktop zal je het niet zien, en in internet ook niet, dit doet zich alleen voor bij 3d-applicaties, die zullen ze niet getest hebben.

Wat moet ik hiermee....... :(

btw. nog een screenshot van splinter cell;

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/splintercellnaardeklote.JPG

als ik geld terug heb gekregen ga ik weer een nieuwe kopen, maar ik denk dat ik overstap op nvidia, of iig geen club3d meer, (vorige kaart; radeon 9700 np na paar maanden doorgebrand...)
Pagina: 1