video bewerking

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Mijn vader heeft een digitale video camera (canon MV4), nou is hij zo stom geweest om een paar centjes te besparen tijdens de aankoop door te kiezen voor variant zonder uitgang om hem aan te sluiten op de pc. Nou heeft ie daar een beetje spijt van.

Maar een goede kennis van hem heeft een ander merk camera die wel zo'n uitgang heeft. Het idee is dus om die camera een weekendje te lenen zodat mijn vader zijn vakantie filmpje kan bewerken op de computer.

Nu heb ik hieover 3 vragen voordat we kunnen overgaan tot het lenen van dat ding.

1) Kan ik die camera van die kennis gebruiken om de opnamen op de computeer te zetten?

2) Hoe groot wordt zo'n filpje als ie op de computer staat? Hoeveel MB kost een minuutje video ongeveer? Ivm met hardeschijf ruimte. (Het gaat om 2 maanden vakantie in Australia dus het zijn nogal wat minuten :))

3) Tot slot ben ik dan nog op zoek naar een simpel video bewerkings programmatje, welke raden jullie aan?

...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. als het dezelfde bandjes zijn wel
2. 10 minuten is 2GB (tenminste, het filmpje wat ik hier in DV heb gecaptured)
3. Adobe Premiere

is overigens HEEEEL erg zoeckwerk dit.

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 19:20
Capturen van DV video gaat via een FireWire (iee1394) poort. In dat geval kost
1 min DV video ca 250 MB, dus 1 uur DV-video capturen kost je dus 15 GB
Reken maar uit. Neem de grootstse hardeschijf die je je kunt veroorloven (wel 7200 RPM nemen)

[ Voor 22% gewijzigd door La_Pazz op 19-10-2003 14:16 ]

Verwijderd

1) Jouw computer moet wel de juiste ingang hebben (firewire) of iets dergelijks.
2) 2 maanden is 60 dagen maal 24 uur per dag maal 2 Gb per 10 minuten= 17280 GB op je harde schijf nodig
3)XP heeft standaard moviemaker aan boord voor eenvoudige montage.

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Op wat voor formaat wordt zo'n filmpje dan eigenlijk opgeslagen?

...