Hauppauge PVR 350 & MSI 745 Ultra

Pagina: 1
Acties:

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe tv kaart gekocht, die Haupauge PVR 350 maar heb problemen.

Ik stop de kaart in mijn computer, maar er gebeurd niets, vind dus geen nieuwe hardware.

Ik heb al mijn kaarten op de videokaart na uit mijn systeem gehaald, dan vind de computer wel nieuwe hardware maar na het installen van de drivers en een reboot is de kaart weer verdwenen uit de hardware lijst.

Andere videokaart geprobeerd, 2e HDD en dvd reader los gekoppeld heeft helaas geen goed resultaat.

Kaart in andere systeem geprobeerd, helemaal zonder problemen, dus de kaart zelf is goed.

Ik heb dus een MSI 745 Ultra moederboard, dus begin een beetje aan te denken dat het daar aan ligt. Mijn vraag dan ook, is er iemand met het zelfde moederboard en de Hauppauge PVR 350.

Ik draai Windows XP.

weinig tot niks..

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Ander PCI-slot al gebruikt? Nieuwste chipsetdrivers al geinstaleerd??

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Wietse
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

Het is bekend dat SIS chipsets (735/745) niet met video-capture kaarten samengaan. Ik ben zelf in het bezit geweest van een K7S6A (SIS 745) en die vertikte het ook om samen te werken met mijn capture kaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Wietse op 19-10-2003 14:05 ]

• Wietse
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

* Hier stond onzin *

[ Voor 93% gewijzigd door Wietse op 19-10-2003 14:04 ]

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
bobsnl: Ja, heb alle pci sloten al gehad, chipset drivers install ik nooit, zijn die er dan voor mijn board?

ZeTt: Ik heb een andere tv kaart, een Hauppauge WinTV GO2, en die werkt zonder problemen, ook bij Hauppauge duitsland zou er niets bekend zijn over problemen met SIS 745.

Net bios update gedaan, helaas geen verandering.

[ Voor 9% gewijzigd door didio op 19-10-2003 14:14 ]

weinig tot niks..

• bobsnl
didio schreef op 19 October 2003 @ 14:13:
bobsnl: Ja, heb alle pci sloten al gehad, chipset drivers install ik nooit, zijn die er dan voor mijn board?
Uiteraard zijn er chipsetdrivers voor je board, kijk maar eens op www.sis.com.tw
Chipsetdrivers zijn erg belangrijk ... kan wellicht de oplossing geven, maar hoeft niet.
ZeTt: Ik heb een andere tv kaart, een Hauppauge WinTV GO2, en die werkt zonder problemen, ook bij Hauppauge duitsland zou er niets bekend zijn over problemen met SIS 745.
Dat van de combi weinig bekend is wil niet alles zeggen. Gelukkig worden namelijk de meeste pc's niet met SiS-chipsets verkocht.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
bobsnl schreef op 19 October 2003 @ 15:00:
[...]

Uiteraard zijn er chipsetdrivers voor je board, kijk maar eens op www.sis.com.tw
Chipsetdrivers zijn erg belangrijk ... kan wellicht de oplossing geven, maar hoeft niet.

[...]

Dat van de combi weinig bekend is wil niet alles zeggen. Gelukkig worden namelijk de meeste pc's niet met SiS-chipsets verkocht.
Ik kom niet op de download site van sis.com, maar op msi.com zie ik deze drivers staan, maar dit heeft toch niets van doen op een kaart die in een pci slot zit? Heeft installen dan misschien toch nut?

En dan nog iets, bij 2 van de 3 drivers staat dit "SiS P4 based chipset mainboard", maar ik heb een AMD mainboard.. dus die drivers gelden waarschijnelijk niet voor mij, dan zou het alleen om de soundcard drivers gaan, maar de onboard soundcard heb ik uit gezet.

http://www.msi.com.tw/pro...spt_dvr_detail.php?UID=13

[ Voor 17% gewijzigd door didio op 19-10-2003 15:31 ]

weinig tot niks..

• bobsnl
didio schreef op 19 oktober 2003 @ 15:29:
[...]

Ik kom niet op de download site van sis.com, maar op msi.com zie ik deze drivers staan, maar dit heeft toch niets van doen op een kaart die in een pci slot zit? Heeft installen dan misschien toch nut?
Waarom niet? Je chipset stuurt toch echt de PCI-bus en dus ook de PCI-sloten aan ....

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Maar er staan alleen APG, IDE en Audio drivers op die page!

Ik heb verder nog nooit andere drivers gehad, en alles werkt altijd goed.

weinig tot niks..

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Ik heb nog iets ontdekt, de tv kaart word helemaal niet ondekt tijdens het opstarten van de PC, je ziet dan alle pci hardware staan en daar staat de tv kaart niet tussen.

weinig tot niks..

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

didio schreef op 19 October 2003 @ 17:47:
Ik heb nog iets ontdekt, de tv kaart word helemaal niet ondekt tijdens het opstarten van de PC, je ziet dan alle pci hardware staan en daar staat de tv kaart niet tussen.
Al gedacht aan de mogelijkheid dat ie gewoon defect is? Misschien moet je ermee terug gaan naar de winkel.

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Heb ik aan gedacht, maar in mijn oude PII 266 Mhz machine werkt ie perfect :)

weinig tot niks..

Pagina: 1