Toon posts:

stille maxtor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb net een Maxtor 120GB 8MB cache aangeschaft, maar ik moet zeggen dat ik hem, ondanks de mycom website beschrijving als 'fluisterstille' harde schijf, niet echt stil vind. Mijn laatste HD was een Quantum 5 gig, en die was toch echt wat stiller. Deze maxtor doet me weer een beetje denken aan die oude IBM koffiezetapparaten die je in een oude XT of AT nog wel eens aantrof.

Nu zag ik op de website dezelfde maxtor te koop als zijnde een liquid bearing, maar volgens de website van maxtor zijn ze allemaal (alle 120gb versies) 'fluid bearing'. Ik kan mij echter herinneren dat een fluid bearing toch echt wel wat stiller klonk dan dit gepruttel van deze 120gb Maxtor. Een fluid bearing is praktisch geluidloos, toch?

Mijn vraag is dus eigenlijk; kan het niet stiller? En zo ja, wat moet ik dan aanschaffen?

Dank & groet,

Pieter

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:38

Mojo

The Power Within

Fluid en liquid bearing is hetzelfde, daarbij komt dat een nieuwe HDD altijd meer herrie maakt dan een ouwe omdat de nieuwe meer toeren maakt en nog wat andere kleine factoren. Ik ben bang dat je er helaas mee zal moeten leven.

BTW: Welkom op GoT en wij tweakers doen elkaar constant de groeten, dus dat is overbodig en groeten veroorzaakt wel wat ergernis.

offtopic:
Terw_dan je kan nu wel ff langskomen om op te halen

[ Voor 11% gewijzigd door Mojo op 19-10-2003 14:04 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt het met Amset overigens veranderen (hoewel dat tegenwoordig een ander progsel is, powermax geloof ik).

En maxtor hdds vind ik persoonlijk ook niet echt stil. 1 zo;n ding presteerde het om boven 4 Seagate Cuda IVs uit te komen :X