[XP] DSS 350 boxen doen het MEESTAL niet

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

Topicstarter
Ik heb een beetje een vaag probleem, maar misschien komt het ook wel doordat ik nog niet zo heel erg thuis ben met XP.

Voor mijn oude computer met win 98se had ik 2 philips usb boxen gekocht; de DSS 350. Geen probleem ik vind het erg goede boxen, en ben er blij mee.
Maar nu heb ik een nieuwe comp met XP en wil ik die boxen er weer op hebben. Dus ik usb erin duwen, moet werken dacht ik. Er staat wel op de usb connector van de boxen: Warning, instal cd rom first. Maar ik dacht ach dat wordt wel herkend.

En jahoor ze worden herkend en het werkt.

Maar dat is dus maar een zeldzaamheid, want meestal als ik hem opnieuw opstart dan gebeurt er niks! Het lampje op de boxen staat aan maar geen geluid! :(

Dus ik dacht "geen nood, dan installeren we de cd rom toch gewoon?"
Maar nee het mocht niet zo wezen; die doet het niet onder XP...

Dus ik naar de site, www.pcstuff.philips.com, die trouwens op DIT moment even offline is, maar daar hebben ze geen driverupdate, nou ja eigenlijk helemaal geen drivers voor mijn boxen.. klote dus

Maar ik dacht dan even opnieuw installeren, dus: uninstal --> opnieuw opstarten --> weer installeren. Maar dat werkte ook niet.
Ma het opnieuw installeren werkt hij soms wel weer, maar na het opnieuw opstarten weer niet. En soms dus na een paar keer opstarten ineens weer een keertje wel.. en daarna dus weer niet...

Hij herkent de boxen wel als philips usb speakers, installeert ze vaak ook zelf enzo, maar echt helpen doet het niet.

En TOEN dacht ik, misschien meer mensen op GOT die het probleem ook hebben, maar nee, geen problemen met installeren van de DSS 350.

Kunnen jullie mij alsjeblieft aan een oplossing helpen?

nog even specs:
A7N8X 2.0 Deluxe met 4 usb poorten
xp pro (legaal) en laatste update
rest lijkt mij niet boeiend...

[ Voor 4% gewijzigd door Aseslno op 30-10-2003 13:36 ]

En zo is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Heb je de onboard geluidskaart uitgeschakeld? ik dacht dat USB speakers conflicten kunnen geven met digitale geluidskaarten, dat was iig wel zo met de microsoft digital sound system 80 speakers.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aseslno

Aseslno

Topicstarter
schopje

mmm, met deze gedachte in mn achterhoofd dacht ik om misschien alleen het nforce control panel eraf te gooien, want ik dacht misschien geeft dat wat conflicten, maar dat leek niet te gaan.
Dus toen had ik maar de nforce drivers eraf gegooid, mat de gedachte, misschien kan ik het zonder dat panel er weer op zetten. Maar dat werkt dus niet, en ik moest meteen ook allemaal andere zooi weer installeren.
Verder heb ik nog een beetje met opties gespeeld in dat control panel, zoals analoge en digitale output uit/aan maar dat werkt niet.

Verder lijkt het me niet logisch om echt de onboard geluidskaart uit te schakelen, want ja daar komt mn geluid vandaan, of heb ik dat verkeerd als het om usb speakers gaat? Kzou ook niet weten hoe je dat uit moet zetten. Maar kheb dus geen aparte geluidskaart.

Verder weet ik echt niet wat ik moet doen, dus ideeën zijn erg welkom!!

En zo is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 21:33

Brothar

meester

Moet je niet de uninstall van de CD-rom-software gebruiken ?
(ik zelf gebruik de USB niet: dienen alleen voor ProLogic, en dat je Nforce volgens mij ook. Staat daar niet iets over in de handleiding ?)

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aseslno

Aseslno

Topicstarter
en dat je Nforce volgens mij ook
come again :?

En de "handleiding" staat hier: http://www.p4c.philips.co..._10/dss350_10_pss_eng.pdf
Niet echt geweldig dus.

En vandaag werd de pc aangezet, deden de speakers het ineens weer. Alles goed enzo. Maar ik d8 dit is vast net als de andere keren, en jahoor, ik herstart en weg is het geluid, de lampjes op de speakers doen het wel, de knopjes ook, er staat dus stroom op.
Bij apparaatbeheer staan ze onder usb controllers als philips composiet luidsprekers, met zo'n geel ! erbij (hij werkt dus niet) maar ja zoals al gezegd opnieuw installeren help niet...

[ Voor 56% gewijzigd door Aseslno op 26-10-2003 15:32 ]

En zo is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aseslno

Aseslno

Topicstarter
Ik ga deze post toch wel een schopje geven, want ik ben er nog steeds niet achter wat nou precies het probleem is, en hoe het op te lossen valt! :'(

En zo is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 't zelfde probleem met DSS370 boxen

zal nog eens verder zoeken want dit topic is wel erg oud !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die net als ik door problemen met deze schitterende boxen toch hier op deze oude topic terecht komen hierbij de oplossing om je DSS350 en DSS370 boxen aan de praat te krijgen:

Zet in de Bios de geluidskaart uit: deze komt in conflict met deze boxen die zelstandig werken en dee kaart dus niet nodig hebbben!!!!

veel luisterplezier

Fighting :)
Pagina: 1