Het volgende stukje code (wat een opschoning is van mijn originele code):
zou (en dat werkt ook trouwens) een paar gegevens uit een tabel halen, echter zouden deze gegevens ook gesorteerd moeten worden op taaknummer, welk natuurlijk altijd een getal is. De gegevens komen er netjes uit maar hij sorteerd de resultaten niet, de gegevens die ik er als eerst ingezet heb komen als eerste, en de laatste als laatste.
De tabel ziet er als volgt uit:
Waarom worden de resultaten niet gesorteerd op taaknummer? Het zou dus van taaknummer 1 tot 20 ofzo moeten gaan maar hij zet ze nog altijd op voligorde van toevoegen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $sql = mysql_query("SELECT * FROM notule ORDER BY taaknummer"); while ($row = mysql_fetch_array($sql)) { echo "<tr><td>"; echo $row["taaknummer"]; echo "</td><td>"; echo $row["naamtaak"]; echo "</td><td>"; echo $row["notulist"]; echo "</td></tr>"; } |
zou (en dat werkt ook trouwens) een paar gegevens uit een tabel halen, echter zouden deze gegevens ook gesorteerd moeten worden op taaknummer, welk natuurlijk altijd een getal is. De gegevens komen er netjes uit maar hij sorteerd de resultaten niet, de gegevens die ik er als eerst ingezet heb komen als eerste, en de laatste als laatste.
De tabel ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| CREATE TABLE notule ( id mediumint(10) NOT NULL auto_increment, notulist text NOT NULL, naamtaak text NOT NULL, docpad text NOT NULL, taaknummer text NOT NULL, PRIMARY KEY (id), FULLTEXT KEY notulist (notulist) ) TYPE=MyISAM; |
Waarom worden de resultaten niet gesorteerd op taaknummer? Het zou dus van taaknummer 1 tot 20 ofzo moeten gaan maar hij zet ze nog altijd op voligorde van toevoegen.