emulex lp8000 fiber optic gigabit kaart in windows 2000

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• mbuts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 20:51
Ik heb een 3 fiber optic gigabit kaarten gekregen. Deze komen uit compaq servers.

Na dat ik ze niet onder windows xp aan de gang kreeg heb ik compaq gebelt. De kaarten zijn namelijk in opdracht van compaq gemaakt. Nou bleek dat deze alleen onder windows nt4 - windows 2000 en windows 2003.

Ik heb zelf gekozen voor windows 2000. Ze worden nu wel herkent maar dan onder scsi en niet onder netwerk. Onder het tabblat van scsi staat nu dus een emulex lp8000 Fibre Channel Host Adapter.

Van de helpdesk kreeg ik een link naar een pagina waar je een driver kon downloaden. Ik dus die driver downloaden. Als ik die dan open zegt het: The software does not need to be installed on this system.

Er staat in dat software pakketje/driver dat het een gigabit mini port driver. Zelf denk ik dat er software matig een netwerk link word aangemaakt.

Kan iemand mij misschien verder helpen/advies geven.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
tis dus geen netwerkaart dan :z

maw: een fibrechannelkaartje om scsi disken op aan te sluiten (of diskcabinets)

http://www.emulex.com/products/eol/lp8000.html

[ Voor 18% gewijzigd door Zwelgje op 19-10-2003 16:13 ]

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ben bang dat - zoals zwelgje al zegt - het dus inderdaad kaarten zijn om disken aan te sluiten. Je gaat hier dus niet mee kunnen netwerken.

Misschien dat je op zoek kan naar de switch en drivecabinet die erbij horen? :P

[ Voor 23% gewijzigd door elevator op 19-10-2003 16:14 ]

Verwijderd

Als je je vorige topic goed door had gelezen, wist je dat dit geen Ethernet-kaart is:
mvdejong schreef op 16 October 2003 @ 13:09:
Overigens, realiseer je je dat dit FiberChannel is, niet Ethernet ?
Oftewel: die kaart staat prima bij SCSI-devices :)

Misschien is het voortaan verstandig eens wat uit te zoeken over 'nieuwe, leuke' dingen, in plaats van alles linea-recta in te bouwen en direct te gaan piepen als het niet werkt :? Je had gewoon op de site van de leverancier kunnen kijken: http://www.emulex.com/products/eol/lp8000.html (bedankt zwelgje) waar ook gewoon met koeienletters staat dat het FC is, en geen Ethernet..

Dus: trek hier je les uit ;)

Dit topic is gesloten.