[SMOOTHWALL] Niet lokaal op website door extern domein

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik had deze vraag al in mijn DC202 topic gevraagd, maar die gaat over de dc202 dus dat wil ik en andere mensen denk ik ook zo houden.

Ik heb hier nu dus tijdelijk een smoothwall server draaien. Hij draait allemaal perfect. Mensen kunnen ftp-en, website bekijken, mailen enz...

1 ding waar ik nog niet uit ben. Ik heb dus altijd bij van die softwarematige routers het bekende probleem, dat je via je eigen netwerkje niet je externe domein kan benaderen naar je eigen server. Ik zou graag willen weten of hier een oplossing voor is. Dat zou toch gewoon in een routing table moeten zitten? Iig ik vind het heel vervelend om mijn Win2k AD DNS domeinen moet aanmaken zodat ze wel naar mijn lokale ip verwijzen. Is er een andere manier? Als ik namelijk ping naar huib.eigendomein.nl dan krijg ik netjes 4 reply's terug van mijn wan ip van minder <1ms. Dit is allemaal goed want dat heb ik ook gehad met die sitecom DC202. Echter als ik dan inmijn browser de link intik, dan doet ie het niet. Dan wil hij wel connecten met mijn wan ip want dat zie ik, maar dan komt ie niet door. Alsof de poorten niet geforward zijn :?

Heeft iemand hier ervaring mee en misschien met mij dit probleem op te kunnen lossen? :) Thnx

Verwijderd

Niet alleen bij softwarematige routers. Iedere router die zgn. loopback niet ondersteunt heeft hier 'last' van. En voor zover ik weet is hier relatief weinig aan te doen.

Wat wel een idee is, is om je hosts-file aan te passen, en je (sub)domein gewoon hard te redirecten naar het interne IP-adres..

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 12:56:
Niet alleen bij softwarematige routers. Iedere router die zgn. loopback niet ondersteunt heeft hier 'last' van. En voor zover ik weet is hier relatief weinig aan te doen.

Wat wel een idee is, is om je hosts-file aan te passen, en je (sub)domein gewoon hard te redirecten naar het interne IP-adres..
Ja, ik heb nu mijn win2k dns al aangepast. Dat werkt ook. Maar die websites die ik draai, draaien voor een deel op mijn server en voor een deel op een hosting provider. Ik heb nu in mijn domein.nl.dns een sterretje gezet :P . En de subdomeinen die naar andere servers verwijzen naar andere ipadressen geforward :)

Zit er in smoothwall niet iets van een loopback gedoe die ik kan aanpassen?

• WiNlUx
^^ :D