Toon posts:

[Dvd2svcd] Xvid omzetten naar mpeg1 (vcd) lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus proberen om een avi bestand om te zetten naar een mpeg1 bestand, zodat ik het via nero op cd kan branden. Echter, het enige wat eruit komen zijn mpeg2 bestanden voor svcd :( En die heb ik dus nou net niet nodig :|

Wat heb ik gedaan:
- bij misc. tab avi en vcd geselecteerd
- Load settings vcd.ini geladen (in home directory dvd2svcd)
- avi bestand geladen via conversion tab
- Ratio naar 16:9 gezet
- Start conversion en toen duimen gaan draaien

Ik heb de encoders Cinema Craft Encoder en TMPGenc gebruikt, had geen effect. Doe ik nou iets fout (Zal waarschijnlijk wel :P) of zie ik iets over het hoofd? Ben een redelijk newbie wat films betreft, maar zo moeilijk kan het toch niet zijn om ff een filmpje te branden naar vcd... :X

Verwijderd

Als je met tmpgenc VCD en niet SVCD kiest, dan zou het toch echt goed moeten gaan, hoor.

Wat zegt tmpgenc dan precies als je de XVID-file opgeeft en wil laten converteren naar VCD (mpeg1)?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de film via tmpgenc probeer om te zetten krijg ik de volgende error: "Write error occurred at adress 77F73905 of module 'ntdll.dll' with 00000000.'

Als ik via dvd2svcd met tmpgenc probeer om te zetten gaat alles goed. Bovendien deelt dvd2svcd de bestanden op zodat ik ze gelijk op cd kan zetten en niet meer hoef te splitsen.